Beslutsångest, hjälp mig att välja.

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Beslutsångest, hjälp mig att välja.

Inlägg av G4mbl4er »

Tjena!
Jag har kommit här idag, klockan 01:13 19 april 2014. Jag är en snubbe som ja, mina historier blir långa så det är bäst att inte skriva ner något. Straight to the point. Fan, vilken moped ska man köpa? Jag kan berätta lite om mig själv, så kan den erfarne ge mig tips. Jag är en snubbe som har fart i blodet, alltså älskar jag allt från acc till topphastighet. Därmed vill jag ha en moped som går sådär lagom. Vill veta vilken moped som accar bäst original, och vilken som har bäst topphastighet original. Vill även veta vilken moppe som går bäst trimmad, ingen stor trimmare så avdragen plugg och något effektrör blir det. Jag funderar på mellan Derbi drd pro 07-09 eller någon Rieju. Andra tips på crossmoppe är givetvis välkommen. Oherregud vad mycket text det blev, hoppas nån orkar läsa :). "endast crossmoppe"
Karamba
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Derbi går bra original! Men om du ska trimma så välj beta rr! Dom går sjukt bra med urpluggat originalrör!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

Tack för det snabba svaret!
Jo jag har funderat på beta rr, men tycker inte dem ser något vidare ut förutom nyare modeller som 12-13 och min budget är endast någon fot lång. Men visst, måste erkänna att det hade varit fett att leka med polarna och bara köra skiten ur den. Haha nu låter jag som en tuffing. Måste även tilläga att ditt cia projekt är grymt!! :)
Karamba
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

jag rekommenderar starkt Derbi Senda. Dom går riktigt bra original och har överlägset bäst acc. Känslan i dom mopparna är mycket bättre ön i tex Rieju drac (av egen erfarenhet).
Alla moppar går ju ungefär Samma om man drar på ett trimrör så ;) sött ett trimrör, ny drevning och munstycke så går derbin i 80+ lätt
Användarens profilbild
LinkanTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 618
Blev medlem: 21 december 2013, 23:33
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av LinkanTuning »

Min drd pro går riktigt bra urpluggad. Helt ärligt, har du pengar till en så är det ett självklart val!
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Upluggade går Aprilior, DRD Pros och Betor helt sjukt med urpluggat original (på beta beroende på årsmodell, detr varianten med underliggande original som går utav bara den, vissa vet jag fått sina å gå i 85+ med urpluggat org, och min kompis SX50 urpluggad gjorde 80~ som bäst drevad 12/50. En DRD pro gör exakt samma då det är samma rör och motor, till skillnad från andra Derbisar som har sämre rör. Värt att tänka på att alla derbisar från 08-> har Leonelli tändsystem till vilka avstrypt CDI inte finns (eller finns det nuförtiden?).

Rekommenderar ändå Beta, det underliggande org röret funkkar svinbra med så stora cylindrar som 74cc och get då ett SJUKT bottendrag.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Vikke2
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 13 oktober 2013, 09:24
Ort: Lidköping

Inlägg av Vikke2 »

Jag har en drd pro och rekommenderar den starkt då den har usd dämpare,oversize bromskiva,digitalhastighetsmätare m.m. Och dem går riktigt bra orginal ochurpluggat och är också jävligt snygga :)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

säger bara en sak: Beta rr, går mycket bättre än Derbi Senda urpluggade, då Derbi sendorna har riktigt mycket "skit" i sina rör till skillnad från beta rören.

dom är riktigt snygga också :wink:
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

Får nog bli drd pro :). Tycker inte att beta rr ser något vidare ut, vet inte varför men ja, det är som det är. No offence för dem som har beta rr, haha endast min åsikt. Men ni som har Derbi drd pro, vad toppar era ostrypt och ha gärna med vilken årsmodell det är! Är evig tacksam till alla som har tagit sig tiden att svara! :)
Karamba
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

min Rieju mrx 0-6 gick ganksa bra med urpluggat org rör, minns inet drevingen men lite tyngre var den ( kör alltid långa sträckor så därför, 15+ km) mätaren gick över 80 så närmare 80 än 70 gick den nog
Användarens profilbild
Assarrr
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 4 november 2013, 18:44

Inlägg av Assarrr »

G4mbl4er skrev:Får nog bli drd pro :). Tycker inte att beta rr ser något vidare ut, vet inte varför men ja, det är som det är. No offence för dem som har beta rr, haha endast min åsikt. Men ni som har Derbi drd pro, vad toppar era ostrypt och ha gärna med vilken årsmodell det är! Är evig tacksam till alla som har tagit sig tiden att svara! :)
Ca 78, 06a :) dock är det 13/53 drevning :P
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Har också drd och det är tamefan mig den skönaste moppen jag har kört!
Drar lätt original ifrån andra original moppar så de e fint! Min gör runt 62 km/h orginal med plugg o skit! Utan plugg o grejer så går den j*vligt gött måste jag säga! :twisted:
Bild
jukkasjärvi
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 mars 2014, 19:12

Inlägg av jukkasjärvi »

Skulle valt en Rieju eller Beta.
Riktig kvalité!
Användarens profilbild
Derbi_
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 13 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Derbi_ »

om du ska en skön och rolig moped så ska du ha en Derbi! jag hade en Derbi Senda xtreme och den var jävligt skön och rolig att köra, som sagt skönaste jag kört! Den gick väldigt bra urpluggad, men ännu bättre med ett leovince v6 på ;) den gjorde väl 80, med 12-53 drevning, med bra acc :)
Skriv svar