Munstycke

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

waajklund
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 april 2014, 16:56

Munstycke

Inlägg av waajklund »

Tjena, jag har äntligen fått bort pluggen i kröken på min tms motard, nu letar jag efter munstycke, men jag har ingen aning om vilken sort det ska vara? Kan någon hjälpa och är det någon här med samma moped som gjort likadant isåfall vilken storlek har ni på erat munstycke? Även en till fråga är om någon vet var man kan få tag på hastighetsmätare till denna kinaskit, min kompis farsa sa att dem gått i konkan och inte säljer delar längre, men någonstans måste man väl kunna få tag på en hastighetsmätare?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

Det är ett 6mm mustycke du ska ha, men strl på själva munstycket mst anpassas efter moppens nuvarande munstycke. Hastighetsmätaren är väl bara att köpa en ny från twostroke.se

Hastighetsmätare: http://www.twostroke.se/group.asp?group=10297
waajklund
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 april 2014, 16:56

Inlägg av waajklund »

Vad jag har för original munstycke har jag ingen aning står inte heller i manualen :S jaha så jag kan köpa vilken hastighetsmätare som helst?
Dreamhack
Elmoped
Inlägg: 118
Blev medlem: 14 juni 2012, 20:48

Inlägg av Dreamhack »

waajklund skrev:Vad jag har för original munstycke har jag ingen aning står inte heller i manualen :S jaha så jag kan köpa vilken hastighetsmätare som helst?
Skruva ut huvudmunstycket i förgasaren och kolla vad som sitter i och öka sedan därefter

Ja
KymcoFTW
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 9 februari 2014, 14:25

Re: Munstycke

Inlägg av KymcoFTW »

waajklund skrev:Tjena, jag har äntligen fått bort pluggen i kröken på min tms motard, nu letar jag efter munstycke, men jag har ingen aning om vilken sort det ska vara? Kan någon hjälpa och är det någon här med samma moped som gjort likadant isåfall vilken storlek har ni på erat munstycke? Även en till fråga är om någon vet var man kan få tag på hastighetsmätare till denna kinaskit, min kompis farsa sa att dem gått i konkan och inte säljer delar längre, men någonstans måste man väl kunna få tag på en hastighetsmätare?

Tacksam för svar!
Varför har du en TMS och inte en KYMCO?!?! :twisted: :twisted: :twisted:
NORRLÄNNINGAR FTW!!!
Användarens profilbild
Freppefreak
Svårstartad skrothög
Inlägg: 233
Blev medlem: 3 augusti 2013, 09:37
Ort: Stockholm

Inlägg av Freppefreak »

waajklund skrev:Vad jag har för original munstycke har jag ingen aning står inte heller i manualen :S jaha så jag kan köpa vilken hastighetsmätare som helst?
Original munstycket kan du bara se själv genom att skruva upp förgasaren o kolla. Yess hastighetsmätare är oftast en universalprodukt.

Lycka till :P
waajklund
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 april 2014, 16:56

Inlägg av waajklund »

Okej tack för alla svar!

Men är det sånna här jag ska köpa altså http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=8370

Går det lika bra att köpa begagnad hastighetsmätare
har ju inte bästa budgeten ;)
waajklund
Elmoped
Inlägg: 15
Blev medlem: 1 april 2014, 16:56

Inlägg av waajklund »

Nu har jag även skruvat upp o kollat och de står 72 på munstycket så antar att det är storleken? Skulle någon vara gullig också och kanske kan länka det rätta jag ska köpa? Även en till fråga, när jag skruvade upp munstycket så ramlade det ur som en pinne med små hål i och jag antog att det varifrån samma hål som munstycket satt så jag la in den i samma hål, men vågar inte starta moppen förens jag är säker :cry: :oops:
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Pinne me hål i? Låter ju som om du snackart om tappen som håller flotören?!
Skriv svar