Peugeot jetforce c-tech problem? HJÄLP!!

Allt som har med motor/trimning för "övriga mopeder" att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Peugeot jetforce c-tech problem? HJÄLP!!

Inlägg av hephox »

Tjena köpte idag en jetforce från 08.
Den hackar lite när man kommer upp i lite högre fart och dessutom så varvar den ganska mycket. Och idag när jag var ute och körde så kom jag nästan ingenstans utan den bara stog och varvade men det var dock bara i kanske 3 sekunder och nu går den väll okej.

Enligt ägaren så har den bara stått i garaget det senaste halvår- år? kan det kanske vara att bensinen är gammal?
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Någon? :/
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

Ligger denna i kanske fel forumdel eller?
Användarens profilbild
Magister543
Svårstartad skrothög
Inlägg: 227
Blev medlem: 27 juli 2013, 10:00
Ort: Södermanland

Inlägg av Magister543 »

Jag har en crossmoped, så kan inte så mycket om scootrar osv.
Men ifall den stått ett halvår så skulle den kanske behöva en service? Byt bensin, gör rent luftfilter & förgasare, byt motorolja, byt/rengör tändstift...
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 729
Blev medlem: 4 maj 2012, 16:47
Ort: Stockholm

Inlägg av RammeA »

Testa att rengör förgasaren. Fylla på olja kanske?
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

Byt dem viktiga packningarna i motorn. Gör en service som dem flesta säger så ska det nog inte vara några problem att friska till den. Har ingen större erfarenhet av scootrar, men det är det bästa jag kan komma fram med. Kan ju även vara en liten läckning nånstans, så byt packningarna!
Karamba
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

G4mbl4er skrev:Byt dem viktiga packningarna i motorn. Gör en service som dem flesta säger så ska det nog inte vara några problem att friska till den. Har ingen större erfarenhet av scootrar, men det är det bästa jag kan komma fram med. Kan ju även vara en liten läckning nånstans, så byt packningarna!
Har ingen erfarenhet med motorer osv så det kanske är bäst att lämna in den till en verkstad eller?
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

I din sits så tror jag att det hade varit bäst. Lämna in den i en verkstad som du litar på, även fast det är sällsynt med snabba fixare. Om du fortfarande kör och inte vill ha fler påkostade problem så hade det suttit fint med en service! Eller så kör du tills motorn ger sig haha! :)
Karamba
hephox
Elmoped
Inlägg: 108
Blev medlem: 19 april 2014, 16:53

Inlägg av hephox »

G4mbl4er skrev:I din sits så tror jag att det hade varit bäst. Lämna in den i en verkstad som du litar på, även fast det är sällsynt med snabba fixare. Om du fortfarande kör och inte vill ha fler påkostade problem så hade det suttit fint med en service! Eller så kör du tills motorn ger sig haha! :)
Hahaha har faktist inte ens tagit am körkortet än så jag har ingen direkt brådska med att få den fixad.
G4mbl4er
Elmoped
Inlägg: 50
Blev medlem: 20 april 2014, 00:05
Ort: Askim

Inlägg av G4mbl4er »

Haha, snubben kör illegalt azzå 8). Lämna in den när du skaffar am kortet, viktigt kort mannen! haha drev med dig, inget viktigt kort alls, jag började köra moped när jag var 10 :o
Karamba
Skriv svar