Skriva papper vid byte av 30 moped

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Skriva papper vid byte av 30 moped

Inlägg av oggew2 »

Tjena! Ska byta min 30 aerox mot en Senda idag och undrar hur man ska skriva kvittot vid bytet, har någon gjort det förut som kan hjälpa? :)
Användarens profilbild
Pulze
Frihamnen Crew
Inlägg: 775
Blev medlem: 18 augusti 2012, 23:01

Re: Skriva papper vid byte av 30 moped

Inlägg av Pulze »

oggew2 skrev:Tjena! Ska byta min 30 aerox mot en Senda idag och undrar hur man ska skriva kvittot vid bytet, har någon gjort det förut som kan hjälpa? :)
är det inte bara att skriva på kvittot att ni byter? sen skriva sendan på dig eller din far då jag antar att sendan är eu
ta gärna en titt på mitt Senda projekt :D http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=43963

Polini guss 80cc
Metrakit Thrower
14mm förgasare = STULEN!
105 munstycke
12-53 drev

Gilera Stalker: style pro 70cc (för bottendraget), zx rör, malossi variator, 4g vikter, malossi remskivor :)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Skriva papper vid byte av 30 moped

Inlägg av oggew2 »

Pulze skrev:
oggew2 skrev:Tjena! Ska byta min 30 aerox mot en Senda idag och undrar hur man ska skriva kvittot vid bytet, har någon gjort det förut som kan hjälpa? :)
är det inte bara att skriva på kvittot att ni byter? sen skriva sendan på dig eller din far då jag antar att sendan är eu
Nej, båda är 30! Men vill ha ett ordentligt kvitto är det några regler på hur det ska vara?
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Namn, mopedtyp, ramnummer. Så mycket information som möjligt.

Att du "Ditt namn" byter denna Yamaha Aerox med ramnummer 324523452 emot en Derbi Senda med ramnummer 325452535 med Kalle Svensson.

Dagens datum, samt underskrift av båda.

Typ. :)
Skriv svar