Aerox motor

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Aerox motor

Inlägg av Kawazu »

Har en jog r och har blivit erbjuden en aerox som inte startar för 300kr.

Tänkte att man kunde länsa den på reservdelar och kasta resten, jag antar att allt passar? Är det en dålig idé och är priset bra?
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Aerox motor

Inlägg av oggew2 »

Kawazu skrev:Har en jog r och har blivit erbjuden en aerox som inte startar för 300kr.

Tänkte att man kunde länsa den på reservdelar och kasta resten, jag antar att allt passar? Är det en dålig idé och är priset bra?
Priset är skit bra! Jag köpte en aerox utan cylinder för 2000, sedan drog jag på en jog motor som jag hade och nu går den skit bra! Sen är det ju bara att sälja den beroende på skick och liknande men hur skruttig den en är så är 300 lätt värt det! Men den lär ju redan va strippad på prylar... Lägg upp lite bilder och sånt!
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Re: Aerox motor

Inlägg av Kawazu »

oggew2 skrev:
Kawazu skrev:Har en jog r och har blivit erbjuden en aerox som inte startar för 300kr.

Tänkte att man kunde länsa den på reservdelar och kasta resten, jag antar att allt passar? Är det en dålig idé och är priset bra?
Priset är skit bra! Jag köpte en aerox utan cylinder för 2000, sedan drog jag på en jog motor som jag hade och nu går den skit bra! Sen är det ju bara att sälja den beroende på skick och liknande men hur skruttig den en är så är 300 lätt värt det! Men den lär ju redan va strippad på prylar... Lägg upp lite bilder och sånt!
Den har allt förutom några plast kåpor, motorn är med andra ord komplett och det finns komp men den startar bara inte.

Tror inte jag kommer använda den då resterande kåpor ser ut som fan men motor och sådant kan jag ju ha som reserv och fälgar och andra delar.
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Aerox motor

Inlägg av oggew2 »

Kawazu skrev:
oggew2 skrev:
Kawazu skrev:Har en jog r och har blivit erbjuden en aerox som inte startar för 300kr.

Tänkte att man kunde länsa den på reservdelar och kasta resten, jag antar att allt passar? Är det en dålig idé och är priset bra?
Priset är skit bra! Jag köpte en aerox utan cylinder för 2000, sedan drog jag på en jog motor som jag hade och nu går den skit bra! Sen är det ju bara att sälja den beroende på skick och liknande men hur skruttig den en är så är 300 lätt värt det! Men den lär ju redan va strippad på prylar... Lägg upp lite bilder och sånt!
Den har allt förutom några plast kåpor, motorn är med andra ord komplett och det finns komp men den startar bara inte.

Tror inte jag kommer använda den då resterande kåpor ser ut som fan men motor och sådant kan jag ju ha som reserv och fälgar och andra delar.
Kolla på blocket efter nån som säljer aerox i delar eller kåpsätt så kan du slå ihop den och få en jävligt billig rox annars :D
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Inlägg av Kawazu »

Kan väl lägga upp lite bilder på eländet.

Bild

Bild
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Kawazu skrev:Kan väl lägga upp lite bilder på eländet.

Bild

Bild
Klart du ska köpa för 300! Sen är det bara att dra på jog motorn, köpa z kåpor och underkåpa och sälja :wink:
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Är det en Jog R eller Jog RR motor du har? :)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Köp den o och få den att gå sen kräng iväg så du tjänar en hacka.

Eller vad hade du tänkt flytta över?
Kawazu
Elmoped
Inlägg: 74
Blev medlem: 1 maj 2010, 20:16

Inlägg av Kawazu »

Persson97 skrev:Köp den o och få den att gå sen kräng iväg så du tjänar en hacka.

Eller vad hade du tänkt flytta över?
Än så länge tänkte jag inte flytta över något alls.
Först när jag behöver byta saker på min JOG R som jag tänkte plocka det som jag behöver beroende hur tex cylinder/kolv och andra saker ser ut men det får jag se när jag hämtat hem den.

Att få igång den är nog inget alternativ då jag har begränsad tid som det är med hus/barn/sambo
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Den roxens ram har heller inga papper, jag hade tänkt ta hem den men blev ej av p.g.a det.
På motorn sitter det en top performance plus och en metrakit ecologic rör.
Är de samma block så ta cylme och rör osv osv.
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped
Inlägg: 110
Blev medlem: 15 juli 2013, 19:50

Inlägg av LuddeH98 »

Jog R är väl lyftkyld?
Aerox är vattenkyld men du kan konvertera den till LC för att du har det som behövs!

Rätta mig om jag har fel
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

LuddeH98 skrev:Jog R är väl lyftkyld?
Aerox är vattenkyld men du kan konvertera den till LC för att du har det som behövs!

Rätta mig om jag har fel
Jag drog på en jog AC motor på min rox och tog av kylaren! Funkar finfint :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Du kan alltid sälja den till mig :D på jakt efter en billig rox ;)
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

TheFlyingFin skrev:Du kan alltid sälja den till mig :D på jakt efter en billig rox ;)
Vill också ha en scooter, så jag vill också ha den. ;)
Skriv svar