Tipps hur jag får det att passa?

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Swiftpotato
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 13 november 2013, 10:45

Tipps hur jag får det att passa?

Inlägg av Swiftpotato »

Tjena, har en aerox -03 där luftburken ramlat av pga hål i det där plaströret mellan burken och förgasaren. Så nu har jag köpt ett nytt.
Problemet är det att förra plaströret var typ moddat med kniv så det skulle passa, köpte ett som jag försökte modda med en kniv men får det ändå inte att passa...

Hur ska jag göra för att få på det? Har tillgång till värmepistol och vanliga verktyg...

Det är ju ett orginal rör som jag tror har anslutningsdiameter på 35.4 och förgasaren som jag använder har en anslutning på 38 (har en dellorto 19mm black)

Tipps och trix? ska jag skära med kniv? sanda? smälta och forma?
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Användarens profilbild
Ossian
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 379
Blev medlem: 29 september 2013, 20:43

Inlägg av Ossian »

Jag jävlas inte med dig men SILVERTEJP! :D Som jag förstår det är din förgasare större än anslutningen till din luftburk så silvertejpa runt båda så det blir tätt, borde bli skitbra. Eller kolla om du kan köpa adaptrar :wink:
Kolla gärna mitt DT50r / sm projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51905
Swiftpotato
Elmoped
Inlägg: 38
Blev medlem: 13 november 2013, 10:45

Inlägg av Swiftpotato »

Ossian skrev:Jag jävlas inte med dig men SILVERTEJP! :D Som jag förstår det är din förgasare större än anslutningen till din luftburk så silvertejpa runt båda så det blir tätt, borde bli skitbra. Eller kolla om du kan köpa adaptrar :wink:
Helt ärligt så var det min första tanke :lol:
Men är det säkert att det passar? får knappt på skiten

Kollat efter adaptrar men no luck :/

Men tack för svaret, ska testa :)
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Skriv svar