Motorhispania ryz problem

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

GoranJan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 maj 2014, 07:25

Motorhispania ryz problem

Inlägg av GoranJan »

Hej! Jag har ett problem med moped det är när jag har tagit väck pluggen som det uppstod och det är att den tvekar på gaspådrag och blir också väldigt varm. Men när jag håller inne chocken så försvinner problemet med att den tvekar på gaspådrag.

Munstycket som sitter på är storlek 92 dellorto 6mm till min dellorto 12 förgasare och det har jag inte bytt, dock är jag inte 100 säker på om tidigare ägare har gjort det eller det är original.

Annan info om den
Motorhispania ryz 09, AM6 motor, icke original luftfilter dock inte sport men "sportigare" än original.
GoranJan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 maj 2014, 07:25

Inlägg av GoranJan »

Någon som har något tips på vad jag kan göra för att slippa problemen?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Byt upp munstycket så kommer ditt problem försvinna.

Du ökar flödet på avgassidan genom att dra pluggen, då ökar samtidigt flödet på insugssidan, men du ger den inget mer bränsle. Du måste kompensera.

Jag skulle testa sätta i ett munstycke runt strl 100.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
GoranJan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 maj 2014, 07:25

Inlägg av GoranJan »

Okej tack för tipset men är det inte lite konstigt att orginal munstycket är 92? det känns ganska stort om man jämför med vad mina kompisar har men det kanske är normalt ? mina kompisar som också dragit pluggen ligger på ungefär 80 i munstycke.
GoranJan
Elmoped
Inlägg: 6
Blev medlem: 14 maj 2014, 07:25

Inlägg av GoranJan »

Har iallafall bytt munstycke nu och nu sitter där ett utav storlek 103 och mopeden går mycket bättre nu och tvekar inte på gasen. Dock så går den inte lika snabbt som innan, Innan när jag höll inne chocken så gick den runt 63 men nu kommer den inte upp i mycket mer än 57, Vad kan problemet vara?
Låst