Dör vid gas/kall

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

mellepp
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 april 2014, 20:11

Dör vid gas/kall

Inlägg av mellepp »

Tjenare! min CPI SM har börjat krångla. Det är ganska lätt att få igång den men när man gasar "böar" den och dör. Låter man den gå på tomgång dör den efter ca 5 sek. Om man väl lyckas gasa utan att den dör så hackar den ganska mycket men det slutar så fort den blir varm. Vad tror ni det kan vara? Det är automatisk choke, kan det vara den som är sönder?
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Re: Dör vid gas/kall

Inlägg av ***MATTE*** »

mellepp skrev:Tjenare! min CPI SM har börjat krångla. Det är ganska lätt att få igång den men när man gasar "böar" den och dör. Låter man den gå på tomgång dör den efter ca 5 sek. Om man väl lyckas gasa utan att den dör så hackar den ganska mycket men det slutar så fort den blir varm. Vad tror ni det kan vara? Det är automatisk choke, kan det vara den som är sönder?
den gör så för den får för lite bensin när den är kall. den behöver mer bensin när den är kall än varm. antar att det är den automatiska choken som är sönder som du säger. hur man kollar de vet jag tyvärr inte då jag ine har haft någon.
"Basen ska inte höras... den ska KÄNNAS!"

köp! http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... -trim-dt-/
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Kan även vara förgasarinställningarna som behöver ses över, bland annat kan ju justerskruvar röra sig lite av motorns vibrationer. Skruva in luftskruven lite och se vad det ger för resultat.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar