Tjena, har en aerox som jag satt på sportluftfilter.
(http://www.cykelkraft.se/luftfilter-32- ... mgummi-rak)
På aerox'en sitter en 70cc cylinder och 19mm förgasare (Dellorto black). Tidigare satt det på en luftburk men nu malossi luftfiltret.
Nu till problemet. Bytte munstycke till 130mm och efteråt skulle jag köra. Den dog vid full gas och palla knappt åka frammåt.
Bör jag ha ännu större??
Finns ett till problem, skruvade för hårt så munstyckshuvudet gick av... (klantigt och dumt som fan) men så kan det gå... Så jag undrar hur jag ska få ut själva munstycket? Borra ut resten?
Dessutom undrar jag om munstyckshuvudet som är borta kunde skapa det första problemet?
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Vill du köra imorgon, montera tillbaka luftburken och gamla munstycket.
Sen beställer du munstyckesattsen, och monterar sportluftfiltret när du har alla delar.
Rexxy skrev:Vill du köra imorgon, montera tillbaka luftburken och gamla munstycket.
Sen beställer du munstyckesattsen, och monterar sportluftfiltret när du har alla delar.
Men... Det var ju skälet till att jag köpte sportluftfiltret... Jag hade en orginal luftburk där plaströret(det mellan burken o förgasaren) var skuret så det skulle passa gick sönder. Fick rulla hem den, satte fast den men ramlar av direkt!
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
kan 105 ha varit för stort? hade 90 från början. Den dog både vid 105 och 130 men vid 130 så klarade den sig längre än 105 iaf. Bör jag skaffa större eller mindre? och isåfall mindre än 105 eller mindre än 130?
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Swiftpotato skrev:kan 105 ha varit för stort? hade 90 från början. Den dog både vid 105 och 130 men vid 130 så klarade den sig längre än 105 iaf. Bör jag skaffa större eller mindre? och isåfall mindre än 105 eller mindre än 130?
Swiftpotato skrev:kan 105 ha varit för stort? hade 90 från början. Den dog både vid 105 och 130 men vid 130 så klarade den sig längre än 105 iaf. Bör jag skaffa större eller mindre? och isåfall mindre än 105 eller mindre än 130?
ja, köp nya munstycken mellan 90 och 105
okej så nu på morgonen satte jag på 98 och provkörde och fick exakt samma resultat... Jag förstår inte vad som är felet? testat 98, 105, 130 nu och den dör vid fullt gaspådrag på alla 3!
Fan ska jag göra? Blir frustrerad
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
kör en kort bit på fullgas. Stäng sv moppen och lossa tändstiftet. Är tändstiftet vitt i mitten så är det för litet munstycke. Är det svart så är det för stort. När stiftet är oboy brunt så är det rätt storlek
KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.
Så nu är moppen ungefär som den var innan förutom att luftskruven inte är exakt som innan. Moppen dör fortfarande vid fullgas, ibland så kan jag gasa fullt i några sekunder, men dör snart igen.
Vet vilken guldig ring du menar, satt tillbaka den när jag ändrade munstycket, tar bort den nu, får se om läget förändras ! Vill så gärna att skönheten ska börja rulla igen...
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!
KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.
Så nu är moppen ungefär som den var innan förutom att luftskruven inte är exakt som innan. Moppen dör fortfarande vid fullgas, ibland så kan jag gasa fullt i några sekunder, men dör snart igen.
Vet vilken guldig ring du menar, satt tillbaka den när jag ändrade munstycket, tar bort den nu, får se om läget förändras ! Vill så gärna att skönheten ska börja rulla igen...
KrooxTheStyler skrev:Hej!
Det kan vara så att du har glömt att ta bort strypningen i förgasaren.
En guldig "ring" ska sitta runt ditt huvudmunstycke, för att ta bort den så måste du ta av flottörskålen och sedan ditt munstycke. Du kommer se den guldiga ringen som har några små hål i sig.
Ta bort den. Sätt ihop skitet sen ska det funka, storlek 90 ska räcka.
Lämnat tillbaka Sportluftfiltret, köpt ny luftburk som passar min förgasare.
Så nu är moppen ungefär som den var innan förutom att luftskruven inte är exakt som innan. Moppen dör fortfarande vid fullgas, ibland så kan jag gasa fullt i några sekunder, men dör snart igen.
Vet vilken guldig ring du menar, satt tillbaka den när jag ändrade munstycket, tar bort den nu, får se om läget förändras ! Vill så gärna att skönheten ska börja rulla igen...
Skriv om det funkade
FUNKADE! Fan jävla räddare i nöden, trodde moppen var helt trasig eftersom jag kollat allt.
Tack som fan!!!!!
Halfdevil666 skrev:Tja nån som kan förklara skillnaden på trimrör och effektrör och vilken som är bäst?!