Tjena, nån som kan föreslå vilken hypertändning jag ska köpa ti min drd 05a? har funderat på mvt digital direct?! nånting att ha? vill helst inte betala mer än 3000kr..
MHR ha jag velat haft men lite för dyrt för mej tyvärr.. ha precis renovera hela motorn. PVL hitta jag int på TS men hitta nån italkit: http://www.twostroke.se/product.asp?product=7513 Är detta bra? påminner lite om mhr tändningen. var kan man annars hitta pvl?
efter alla problem ja har sett med Eprome så vettefan om ja skulle rekommendera den.
den är VÄLDIGT känslig för att ha dålig jord. om cdin går sönder, man byter ut den, då går tändspolen sönder, när man bytt den så går statorn, bara för att jordkabeln gick sönder under en tur.
ALDRIG haft samma problem med någon av mina Italkit och PVL tändningar som ja monterat och ibland glömt skruva åt jordkabeln mellan ram och motor.
numera så rekommenderar ja ENDAST pvl.
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!
Oavsett tändsystem, så bör man dra en extra jordkabel mellan tändspole och stator.
Jag lyckades blåsa min Tändspole till mitt PVL system. (Klantigt misstag). Så jag beställde en ny spole ifrån Roffe VRM (PVL Specialisten alltså). Han rekommenderade mig att dra en jordkabel direkt ifrån tändspolen till statorn. Allt för att garantera en bra förbindelse.
Notera den gula kabelskon som sitter vid statorn, och sen en kabel som går vidare uppe vid tändspolen. Där sitter den också en kabelsko, direkt fastskruvad i fästet för tändspolen. Direktjord. Där kan strömmen gå raka vägen, utan massa kringelgång från motor, skruvfästen, ram m.m.
Rexxy skrev:Notera den gula kabelskon som sitter vid statorn, och sen en kabel som går vidare uppe vid tändspolen. Där sitter den också en kabelsko, direkt fastskruvad i fästet för tändspolen. Direktjord. Där kan strömmen gå raka vägen, utan massa kringelgång från motor, skruvfästen, ram m.m.
Rexxy skrev:Notera den gula kabelskon som sitter vid statorn, och sen en kabel som går vidare uppe vid tändspolen. Där sitter den också en kabelsko, direkt fastskruvad i fästet för tändspolen. Direktjord. Där kan strömmen gå raka vägen, utan massa kringelgång från motor, skruvfästen, ram m.m.
Italkit passa tydligen inte till Derbi utan bara till vattenkylt. Nån som har ett annat förslag? Ska man köra på PVL analog? Kan man koppla lyse ti den? Eller egentligen bakljus? Ska ändå köra me ledlampor fram.
simonskaren skrev:Italkit passa tydligen inte till Derbi utan bara till vattenkylt. Nån som har ett annat förslag? Ska man köra på PVL analog? Kan man koppla lyse ti den? Eller egentligen bakljus? Ska ändå köra me ledlampor fram.
varför passa den bara till vattenkylt?
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!
Ingen aning dom på twostroke sa att italkittet bara passa på miranellis luftkyla scootrar :/ men skall faa till en snubbe som tar in delar o höra me han om en stund! Får si va vi kommer fram till. Han brukar vara billig så
simonskaren skrev:Ingen aning dom på twostroke sa att italkittet bara passa på miranellis luftkyla scootrar :/ men skall faa till en snubbe som tar in delar o höra me han om en stund! Får si va vi kommer fram till. Han brukar vara billig så
ooh dear lord, Twostroke Strikes again...
de är samma tändning på luftkylda och vattenkylda.
Lennart Tuning
Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!
Dom tog bort min order o skrev att de inte passa till Derbi. Om dom nu säger att de int sku gå va sku skillnaden va?! kylning har väll int över huvudtage me tändningen att göra!?
Hitta italkit på gearparts o beställde därifrån. 260 euro ungefär. O då beställde jag en hastighetsmätare också. dom srbbe sa, tror de har o göra me plattan o hålena i den som kanske skiljer sig?