problem med AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

problem med AM6

Inlägg av Filip ericsson »

Tjena

jag har fått tillbaka min AM6 från en kompis och han skulle byta veven till en barikit vev, ah skitsamma veven går trögt som fan verkar som kompet är skit högt för går knappt att dra runt svänghjulet. Kicken är också trög som fan. Men har inte testat att starta den än men ska ner och köpa motorolja idag så. Tror ni att det kommer gå lättare sen när veven har gått en stund? Börjar bli jävligt trött på skiten nu :evil:

svara nu!!! :)
Rieju rrx
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Troligen. Motorer kan bli ganska tungdragna då man har nya packboxar.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

hoppas det bara är det, men bakom kickendrevet ska väll det sitta ett stims innan det var borta.
Rieju rrx
Frullen_91
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 674
Blev medlem: 1 april 2008, 22:37

Inlägg av Frullen_91 »

Det har med hur man monterar i vev och lager att göra.
Han har med största sannorlighet slått i lagren och pressat i veven, då går de väldigt trögt innan du har startat upp den.

Egentligen skall man frysa vev och lager för att sedan värma blocket så att allting går att montera utan några trögheter någonstans.

När du fryser dina lager så krymper dom samt när du värmer blocket så expanderar det. Simpel matte underlättar väldigt mycket.
Team High-End Racing

Kiesler racing Ts2 http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 317#269317

Utför renoveringar av mopeder.

Bygger även motorer efter kundens önskemål
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

precis så jag har gjort ju men fick ändå slå ner lagerna i blocket.
Rieju rrx
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Haha ja.. De e väl skillnad på priser sju jag säga.. Köpte ett billigt vevparti för 86 euro till tjejens moppe o en prorace 70 samt Mk ramlager till min. Tjejens vev hade jag i frysen och jag värmde upp ramlagrena men ändå nästa jag hamra me gummihammaten.. Dock när jag fick ihop motorn måsta jag hamra på kopplingssidan så att vevpartiet sju komma i mitten av blocket å då gick veven runt bra.
Mitt prorace vevparti hade jag i kylen bara o sen värmde jag upp mklagrena o haha man kan säga att veven ramlade nästan i funka skit bra! Så jag tror faktiskt det e skillnad PP vevpartiena..
Går vevpartiet runt riiiiktigt trögt eller inte alls så kolla ner i vevhuset så att den e på mitten. Den PP tjejens va längre ti höger än vänster
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

testade att starta skrothögen idag och den startade faktiskt :D men sen så satt svänghjuls muttern inte jätte hårt så kryskillen gick sönder :(
Rieju rrx
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Ramla svänghjulet av?! Isf kan du ha förstört kilspåret då de börjar som vibraera kilen i sidlet o de nöter kilsppret bredare när svänghjulet håller På ramlar av..
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

Ska ta av cylindern idag och sätt en mejsel imellan veven så jag kan dra fast svänghjulet hårt :D
Rieju rrx
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Eller så tar du bara nån längre bult som du gångar i tändstiftshålet så inga kolven går runt. Annars se e de no enklare att ta bort kopplingskåpan o hålla emot kopplingskorgen? Men de ska no räcka me att hålla i svänghjulet o dra fast
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

Ah skitsamma tog bort cylindern och gjorde på det viset men nu till ett till problem :) startade skroten och hade plockat på allt och skulle lägga i 1an och det går inte är som ett enda stort friläge finns inga växlar :(
Rieju rrx
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Filip ericsson skrev:Ah skitsamma tog bort cylindern och gjorde på det viset men nu till ett till problem :) startade skroten och hade plockat på allt och skulle lägga i 1an och det går inte är som ett enda stort friläge finns inga växlar :(
då har polarn din fuckat upp då han satte ihop blocket
Quattro lyfe
Användarens profilbild
Filip ericsson
Svårstartad skrothög
Inlägg: 238
Blev medlem: 3 november 2013, 17:08
Ort: köping

Inlägg av Filip ericsson »

ja undrar om det inte har hänt nått där ja :(
Rieju rrx
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest
Inlägg: 1015
Blev medlem: 21 oktober 2011, 23:31
Ort: Piteå

Inlägg av rexzo »

Kolla så gafflarna ligger rätt i spåret i trumman som sitter i växellådan :)
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
simonskaren
Elmoped
Inlägg: 121
Blev medlem: 16 februari 2014, 19:25

Inlägg av simonskaren »

Förlåt mej nu men din polare verkar int så haj på de där..? ska inte säga nått själv då jag bara ha renoverat motorn me vevparti,kager mm 2ggr men man ska ju kolla så allt fungerar FÖRE man tror man e klar..? att alla växlar funkar mm :)
Skriv svar