fungerar klass 2 förarbevis som leg?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

fungerar klass 2 förarbevis som leg?

Inlägg av acer96 »

Tjena. Jag har inte skaffat id-kort än, men blir nog tvingad till att göra det nu. "Tvingad och tvingad" men det tar ju ett tag och jag behöver mina pengar nu. Saken är den att när jag ringde in till försäkringsbolaget för någon vecka sedan och skaffade trafikförsäkring, men då gjorde han på försäkringsbolaget fel så det kostade 400 kronor mer än vad det skulle, såmorsan ringde in och fixade det. Så nu har vi fått ett slags papper där dom 400 kronorna är skrivna. Så jag måste gå till t.ex ica och lösa in pappret så jag kan få mina pengar. Men då när jag gick dit så sa kärringen att det inte går med förarbevis, det tycker jag är konstigt då jag har använt det som leg för att hämta ut paket flera gånger. Sist var för 3 dagar sen för en hjälm för 1500 kr. + Det verkar som att dom inte har någon riktig koll på det här med förarbevis, för en annan gång när jag skulle hämta ut ett paket med mitt förarbevis sa en annan kärring att det inte går, men då kom en annan ica gubbe och sa att det självlklart skulle gå (så tur va) Pass skulle också gå sa hon men mitt pass är för gammalt, och min mor eller far kan icke hämta ut pengarna då det står på mig. Så vad tror ni, att kärringen egentligen inte vet eller att hon faktiskt har rätt? Förövrigt så har min kompis berättat att han också har kunnat använda sitt föratbevis för att köpa energidricka osv..
Hej hej har en Rieju :D
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Sorry för att jag inte bestyckade texten osv, sitter på mobilen.
Hej hej har en Rieju :D
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

Kärringen som fått för lite *fult ord*?


Jag använder alltid mitt förarbevis, när man köper snus/cigg också :-)
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Ockle96 skrev:Kärringen som fått för lite *fult ord*?


Jag använder alltid mitt förarbevis, när man köper snus/cigg också :-)
Haha precis! Ja om man kan köpa cigg och hämta ut paket osv så förstår jag inte varför dethär inte skulle funka..
Hej hej har en Rieju :D
Användarens profilbild
Ockle96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 28 juni 2012, 13:28
Ort: Oslesunda

Inlägg av Ockle96 »

acer96 skrev:
Ockle96 skrev:Kärringen som fått för lite *fult ord*?


Jag använder alltid mitt förarbevis, när man köper snus/cigg också :-)
Haha precis! Ja om man kan köpa cigg och hämta ut paket osv så förstår jag inte varför dethär inte skulle funka..
föresten så kan din mamma eller pappa hämta ut sålänge dom har med sig ditt förarbevis + deras eget legg... :-)
Fila på tills du lockar hit Farbror Blå!
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Jaså? Jag frågade hon subban och då sa hon att min morsa inte kunde hämta ut pengarna.Jag utgår från att hon har fått för lite *** så jag får väl testa när en inte så överseriös bitch står i kassan :p
Hej hej har en Rieju :D
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Jaså? Jag frågade hon subban och då sa hon att min morsa inte kunde hämta ut pengarna.Jag utgår från att hon har fått för lite *** så jag får väl testa när en inte så överseriös bitch står i kassan :p
Hej hej har en Rieju :D
Användarens profilbild
Snowrider
Elmoped
Inlägg: 66
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:28
Ort: Stockholm

Inlägg av Snowrider »

Tagga ner med språket! Du behöver inte skriva sånt om folk om du inte ens är insatt i ämnet! Kan förstå att du är irreterad, klart du borde få dina pengar. I detta fall så följer hon bara affärens policy. Förarbevis funkar ej som legetimation. Jag skulle tagit med mitt pass även fast det är gammalt. visa upp både pass och förarbevis ska det nog gå vägen.
Senast redigerad av Snowrider den 4 april 2014, 09:39, redigerad totalt 1 gånger.
jukkasjärvi
Elmoped
Inlägg: 103
Blev medlem: 28 mars 2014, 19:12

Inlägg av jukkasjärvi »

Samma sak hände för mig förut.
Hämtade ut 3 paket under en veckas tid med mitt klass 2 kort. Sen dagen efter jag lyckats hämta ut med mitt kort blev jag nekad av en annan person som stod i kassan.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

det handlar om att dom ska slå in ID numret i maskinerna. Förarbevis funkar bara om dom vet vem du är, då kan dom knappa in "känd person" i maskinen, men vet dom inte vem du är eller liknande, så kommer det inte godkännas.

Pass funkar, men dom föredrar ID kort ;)
Bild
Skriv svar