Derbi Senda xtreme 06

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

sippola
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 september 2013, 15:41

Derbi Senda xtreme 06

Inlägg av sippola »

Tja skulle vilja trimma min Derbi, fast helst utan att köpa grejer. Vet om att man kan ta bort blindröret men finns det annat att göra som kan ge lite mer fart?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Om du inte har pengar så har man ju bara råd att ta bort grejor :D
Det är att plugga ur då, dock så är det en pain in the ass då du måste kapa up din krök och sedan ta ur pluggen sedan svetsa ihop skiten igen, riktigt dåligt val om du ska sälja den orginal sedan.
Det du kan göra annars är ju att spara ihop ditt bidrag och köpa ett begagnat trimmrör finns hur många som helst, ginelli 2T är ett populärt rör till Derbi.
Quattro lyfe
sippola
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 september 2013, 15:41

Inlägg av sippola »

Hur stor blir skillnaden på originalröret utan strypningar vs t.ex ett metrakit thrower?
hampe101
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 3 juli 2013, 06:05

Inlägg av hampe101 »

Rekomenderar att köpa ett Technigas E-nox, väldigt bra rör med brett register. Du drar en moppe med likadan setup och ett thrower om du skaffar E-nox!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

sippola skrev:Hur stor blir skillnaden på originalröret utan strypningar vs t.ex ett metrakit thrower?
inte så stor då jag har för mig att mk thrower är ganska tamt rör
Quattro lyfe
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

FreZz skrev:
sippola skrev:Hur stor blir skillnaden på originalröret utan strypningar vs t.ex ett metrakit thrower?
inte så stor då jag har för mig att mk thrower är ganska tamt rör
bara för att thrower är ett lågvarvigt rör betyder det inte att det inte blir stor skillnad mot en moppe som går helt original, skillnaden blir enorm med vilket rör som helst
....
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

hempyyy skrev:
FreZz skrev:
sippola skrev:Hur stor blir skillnaden på originalröret utan strypningar vs t.ex ett metrakit thrower?
inte så stor då jag har för mig att mk thrower är ganska tamt rör
bara för att thrower är ett lågvarvigt rör betyder det inte att det inte blir stor skillnad mot en moppe som går helt original, skillnaden blir enorm med vilket rör som helst
han fråga thriller mot urpluggat och då Thorberg inte är så högvarvigt så blir det inte så stor skillnad mot ett vanligt urpluggat
Quattro lyfe
Skriv svar