Sportluftfilter på original moppe?

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Sportluftfilter på original moppe?

Inlägg av KladdkakaaN »

Tjenare jag håller på o stylar om rrxen ska lacka den o lite sådär men iaf tycker att luftfiltret är onödigt stort på min moppe så funderar på ett sportluftfilter men googlade lite på de och många säger att de slösr onödigt mycke bensin ? Men jag tänkte ha de bara för att de blir snyggt inte för effekt eller så för moppen ska vara original men kom med svar! :D :D
Användarens profilbild
kaya@telia.com
Svårstartad skrothög
Inlägg: 222
Blev medlem: 1 april 2014, 00:25
Ort: Västerljung

Inlägg av kaya@telia.com »

Nej ingen skillnad på original moppe. Om den skulle får för mycket luft så kan du ställa in det me luftskruven
En sport som inte luktar avgaser, är ingen riktigt sport
Bild
Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Inlägg av KladdkakaaN »

Alltså bara för stylingens skull men äre olagligt? Eller bryr som aina om det? Sålänge den går 52 så borde dom väll inte göra något och sen kan jag ju bortförklara mig som typ den originala gick sönder så jag fick köpa eller använda något billigt / något jag redan hade , men borde inte vara några problem :lol:
Användarens profilbild
Snowtiger
Svårstartad skrothög
Inlägg: 218
Blev medlem: 22 november 2014, 16:34
Ort: upplands väsby

Inlägg av Snowtiger »

polisen är nog inge problem tror inte dem bryr sig, dem kollar om du har "trimmrör" bara. sportluft kommer inte göra så det går mycket snabbar tyvär... Bensinen tror jag inte det drar så mycket mer du kommer nog inte märka av det.
Brum, Brum.
Användarens profilbild
KladdkakaaN
Elmoped
Inlägg: 60
Blev medlem: 25 juli 2014, 03:05
Ort: Linköping

Inlägg av KladdkakaaN »

Okej tack som fan!
Låst