Värt att trimma moppe på prao?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Värt att trimma moppe på prao?

Inlägg av hempyyy »

Har fått erbjudande av min prao att få trimma min moppe där. Jag vet dock intr om de är värt eftersom att jag inte får trimma för farsan o moppen står på honom, och han lär döda mig eller nåt liknande när han får reda påt eftersom ja har originalrör från Derbi med katalysator o all den skiten så blir det ju svårt o plugga igen. E det smart eftersom att han inte kommer orka fixa det eller kommer han förbjuda mig att åka moppen eller? Om han inte vet om att ja har trimmat kan han väl inte åka fast på de utan det blir jag va? Hursomhelst är det värt att göra det?

EDIT: Hur mycket fortare skulle moppen gå om man bara tar bort ljuddämpningsmaterialet i kröken? Skulle den låta gött då eller?
Senast redigerad av hempyyy den 1 april 2014, 16:24, redigerad totalt 1 gånger.
....
Användarens profilbild
Derbi_
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 13 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Derbi_ »

Gört om du vågar, men bli inte ledsen sen om din farsa blir arg och du inte får köra någe mer sen :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

If you can't do the time, don't do the crime.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

G-son skrev:If you can't do the time, don't do the crime.
Signatur på dirren ;)
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Re: Värt att trimma moppe på prao?

Inlägg av oscaee »

hempyyy skrev:Har fått erbjudande av min prao att få trimma min moppe där. Jag vet dock intr om de är värt eftersom att jag inte får trimma för farsan o moppen står på honom, och han lär döda mig eller nåt liknande när han får reda påt eftersom ja har originalrör från Derbi med katalysator o all den skiten så blir det ju svårt o plugga igen. E det smart eftersom att han inte kommer orka fixa det eller kommer han förbjuda mig att åka moppen eller? Om han inte vet om att ja har trimmat kan han väl inte åka fast på de utan det blir jag va? Hursomhelst är det värt att göra det?

EDIT: Hur mycket fortare skulle moppen gå om man bara tar bort ljuddämpningsmaterialet i kröken? Skulle den låta gött då eller?


Ja gör de de är sjukt värt dra alla pluggar!
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Re: Värt att trimma moppe på prao?

Inlägg av NOName? »

hempyyy skrev:Har fått erbjudande av min prao att få trimma min moppe där. Jag vet dock intr om de är värt eftersom att jag inte får trimma för farsan o moppen står på honom, och han lär döda mig eller nåt liknande när han får reda påt eftersom ja har originalrör från Derbi med katalysator o all den skiten så blir det ju svårt o plugga igen. E det smart eftersom att han inte kommer orka fixa det eller kommer han förbjuda mig att åka moppen eller? Om han inte vet om att ja har trimmat kan han väl inte åka fast på de utan det blir jag va? Hursomhelst är det värt att göra det?

EDIT: Hur mycket fortare skulle moppen gå om man bara tar bort ljuddämpningsmaterialet i kröken? Skulle den låta gött då eller?

att ta bort ljuddämpningsullet i dämparen get inte någoon prestandahöjning.. dock låter det som fan
Användarens profilbild
derbi_pöjk
Svårstartad skrothög
Inlägg: 303
Blev medlem: 1 april 2013, 18:19

Inlägg av derbi_pöjk »

Annars tar du snacket med din farsa och hör vad han säger!
Bild
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Inlägg av hempyyy »

Derbi_pöjk skrev:Annars tar du snacket med din farsa och hör vad han säger!
har redan gjort de ett par ggr, gick inte så bra han e omöjlig att argumentera mot
....
hempyyy
Elmoped
Inlägg: 81
Blev medlem: 12 september 2013, 14:03
Ort: Örebro

Re: Värt att trimma moppe på prao?

Inlägg av hempyyy »

NOName? skrev:
hempyyy skrev:Har fått erbjudande av min prao att få trimma min moppe där. Jag vet dock intr om de är värt eftersom att jag inte får trimma för farsan o moppen står på honom, och han lär döda mig eller nåt liknande när han får reda påt eftersom ja har originalrör från Derbi med katalysator o all den skiten så blir det ju svårt o plugga igen. E det smart eftersom att han inte kommer orka fixa det eller kommer han förbjuda mig att åka moppen eller? Om han inte vet om att ja har trimmat kan han väl inte åka fast på de utan det blir jag va? Hursomhelst är det värt att göra det?

EDIT: Hur mycket fortare skulle moppen gå om man bara tar bort ljuddämpningsmaterialet i kröken? Skulle den låta gött då eller?

att ta bort ljuddämpningsullet i dämparen get inte någoon prestandahöjning.. dock låter det som fan
menar inte i dämparen ja menar i kröken
....
Skriv svar