CH racing

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

CH racing

Inlägg av Simon_14 »

Tjeenare, undrar om vad ni tycker om CH racing 50.

Är dem hyfsat roliga original?
Kända problem på dem?

eller skriv lite om dem, om ni har någon polare som har en.

Hade gött
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

roliga orginal
byggd på 125cc ram från husqvarna så stabil
riktigt snygga
:D
Bild
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..
Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

Inlägg av Simon_14 »

Thoz3 skrev:roliga orginal
byggd på 125cc ram från husqvarna så stabil
riktigt snygga
:D
Okej, Tackar
Motorhispania furia till salu
Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

Inlägg av Simon_14 »

BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Låter bra tackar;D
Motorhispania furia till salu
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Persson97 skrev:
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..
kan tänka mig att kåpor osv är dyrt och relativt svårt att hitta, men motorn är en AM6:a så det är inte svårt att hitta delar till den.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Persson97 skrev:
BetandeMax skrev:Jag känner ingen som har en... men jag har hört att dom är riktigt bra... dessutom är dom starka. Jag säger KÖÖP! dom är sjukt snygga stark motor. nackdelen är att dom är ganska dyra
Hört att det är svårt/ dyrt att skaffa delar till dessa, vet inte riktigt om det stämmer men det verkar rimligt..
Nää, det är ju bara att gå in på typ twostroke.se eller kolla Rieju-delar om det gäller motorn
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Syftade inte direkt på motorn ;)

Men det är ju som så, en gammal drac finns det hur mycket delar till som helst, nya moppar har det inte kommit lika mycket delar till och färre har haft en så det finns inga delar från en skrotad eller delar som blivit över heller direkt :)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Men din betande kossa är motordelar det enda på en moppe?

Finns knappt några ch på blocket så ska man köpa ett beggat kåpset får man flyga ut från landet förmodligen, och ska man köpa tanken eller höger kylarvinge får man gå in på racing planet och punga ut mer pengar än vad man sparat från tomten
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

MisterDT50R skrev:Men din betande kossa är motordelar det enda på en moppe?

Finns knappt några ch på blocket så ska man köpa ett beggat kåpset får man flyga ut från landet förmodligen, och ska man köpa tanken eller höger kylarvinge får man gå in på racing planet och punga ut mer pengar än vad man sparat från tomten
Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

har läst någonstans att det inte är en 125a ram utan att det sitter en svagare kopia :oops:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Persson97 skrev:
BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
'

skärp dig själv!
Det är klart att det går att hitta orginaldelar. och du tror inte att det kan vara så att folk behåller dom för att dom är bra istället för att sälja dom på blocket. Dessutom är kåpor eller att den går bra viktigast? min poäng var att det går alltid att lösa med delar till en moppe. men om man lägger 20k på en CH så kan man väl lägga lite tusenlappar på delar om nåt pajar
Användarens profilbild
Manny
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 4 april 2012, 14:58
Ort: Göteborg

Inlägg av Manny »

CH Racing är en riktigt skön och bra moppe. Jag tycker att den känns stabilare och goare att köra en t.ex Derbi Senda och Rieju RRX. Sen är det som de andra säger jobbigt att beställa reservdelar men det går att beställa från Italien. Sen så passar ju Husqvarnas crosskåpor på den så det behöver inte vara så dyrt med nya kåpor. :)
"Jag kom, Jag såg, Jag stegrade"
Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

Inlägg av Simon_14 »

Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Motorhispania furia till salu
Användarens profilbild
derbiogge
Avstängd
Inlägg: 137
Blev medlem: 13 september 2013, 12:34

Inlägg av derbiogge »

Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
det var den dummaste frågan någonsin klart att det räknas som trim. man får inte ha någonting annat än org delar.
ta det lugnt ta en toy äh dem är så små ta två

https://www.youtube.com/watch?v=vaTpNO64ZzM
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

jag som trodde jag var dummast pga IV:

hur tror du polisen ser att du kör med annan vev? :D
Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

Inlägg av Simon_14 »

BetandeMax skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...
Motorhispania furia till salu
Simon_14
Elmoped
Inlägg: 14
Blev medlem: 1 augusti 2013, 01:11

Inlägg av Simon_14 »

derbiogge skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
det var den dummaste frågan någonsin klart att det räknas som trim. man får inte ha någonting annat än org delar.
Det är väl förfan därför forum finns så att man kan fråga andra som har koll på sånt....
Motorhispania furia till salu
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

BetandeMax skrev:
Persson97 skrev:
BetandeMax skrev: Men det går alltid att hitta delar som passar är min poäng ditt tröga anushål! Läs mellan raderna herregud!
Skärp dig.

Ja motorn finns det mycket grejor till och endel saker går säkert att modda dit även till chassit.

Men vi snackar om att det är lite halvjobbigt (och säkerligen svindyrt) att hitta originaldelar till chassit.
'

skärp dig själv!
Det är klart att det går att hitta orginaldelar. och du tror inte att det kan vara så att folk behåller dom för att dom är bra istället för att sälja dom på blocket. Dessutom är kåpor eller att den går bra viktigast? min poäng var att det går alltid att lösa med delar till en moppe. men om man lägger 20k på en CH så kan man väl lägga lite tusenlappar på delar om nåt pajar
Vad ska jag skärpa mig med? Det var du som la en spydig kommentar helt i onödan.

Såklart det går att lösa.. Finns säkerligen många delar som passar någorlunda bra men det var inte de som var poängen. Originaldelar finns det ytterst lite begagnat och nytt är dyrt samt säljs inte mycket i Sverige.

Och ditt sista argument var bara för gulligt. Om mor, far eller du sparat ihop till en fin moppe för 20 k, skulle du vilja punga ut ¨några tusenlappar¨ på delar då när du redan lagt 20k? När det finns mycket mer delar för några hundringar på blocket etc?

Eftersom Ch är en rätt ny hoj och ovanlig hoj så finns det inte lika mycket grejer till dom, det säger väll sig självt?
Drac etc som funnits och varit likadan i 15 (?) år finns det mängder med delar till, folk har smällt, plockat delar till andra hojar, sålt av vissa delar för att dom inte behöver dom osv. säger inte att man ska ha Drac för det men delar är lättare att få tag i.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

N vän har en CH och det är nog det värsta jag sett att hitta delar till den :P han sökte dekalerna i flera månader, tur hade hans bror som han köpt då han hade den. Kåpor finns ingenstans alls, och ja. Det mesta i utseende väg är TOTALT omöjligt att hitta.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Simon_14 skrev:
BetandeMax skrev:
Simon_14 skrev:Vet ni om det räknas som trim om man byter vev som är gjord för 80 cc?
Första: Om du då ska åka 80cc så tror jag att veven är det minsta dom oroar sig över.

Andra: vafan ska du ha 80cc vev för orginal!!???
Förlåt för att man frågar då mister perfekt, undrar för att jag hitta en moppe som hade kvar orginal cylinder men ej veven...
Att veven är gjord för 80cc säger inte så mycket. Är det längre slaglängd däremot får din moped mer cc. (Så lätt är det väl inte, men grovförklaring)


Angående moppen ifråga så KÖP!!! En ram från en husqvarna 125 och samma upphängning, kombinerat med AM6 motorn. Odödligt jävla maskin! En kompis har en sån och han är så rånöjd över den. AM6 tål mycket pisk också för den delen!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar