En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft.
Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft.
Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft.
Hur mycke i topp och axx ökar dom?
Det beror helt och hållet på vad du har för setup i övrigt men jag körde förut med lättare vikter, trimrör (lågvarvigt) och större munstycke på original förgasaren och fick upp den i 70-75. Sedan slängde jag på en 50cc sport från stage6 och med allt det andra fortfarande så fick jag upp den i 85 på raksträcka men jag brukar skryta för polarna att jag fick upp den i 93. Det fick jag också men i nerförsbacke. Kan tillägga att det var på en aerox.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft.
Hur mycke i topp och axx ökar dom?
Det beror helt och hållet på vad du har för setup i övrigt men jag körde förut med lättare vikter, trimrör (lågvarvigt) och större munstycke på original förgasaren och fick upp den i 70-75. Sedan slängde jag på en 50cc sport från stage6 och med allt det andra fortfarande så fick jag upp den i 85 på raksträcka men jag brukar skryta för polarna att jag fick upp den i 93. Det fick jag också men i nerförsbacke. Kan tillägga att det var på en aerox.
Jag hade tänkt köra med någon 50cc sport urpluggat orginal rör lättare vikter dragen v ring och större munstycke på min slider vilken 50cc sport är bäst?