Hur stor skillnad mellan 50cc orginal och 50cc sport?

Alla övriga frågor som INTE har med motor eller felsökning att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Hur stor skillnad mellan 50cc orginal och 50cc sport?

Inlägg av oscaee »

Hur stor är skillnaden mellan 50cc orginal cyllle. Emot 50cc sport?
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft. :D
Nels, Nels, Pelsnernels!
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft. :D


Hur mycke i topp och axx ökar dom?
wannabefjortis
Svårstartad skrothög
Inlägg: 152
Blev medlem: 2 juni 2013, 21:17

Inlägg av wannabefjortis »

oscaee skrev:
Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft. :D


Hur mycke i topp och axx ökar dom?
Det beror helt och hållet på vad du har för setup i övrigt men jag körde förut med lättare vikter, trimrör (lågvarvigt) och större munstycke på original förgasaren och fick upp den i 70-75. Sedan slängde jag på en 50cc sport från stage6 och med allt det andra fortfarande så fick jag upp den i 85 på raksträcka men jag brukar skryta för polarna att jag fick upp den i 93. Det fick jag också men i nerförsbacke. Kan tillägga att det var på en aerox.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

wannabefjortis skrev:
oscaee skrev:
Pelsnernels skrev:En 50 sport varvar mer än original men i prestandan ökar det inte så väldigt mycket vad jag vet :p mer värt att köpa en 70cc isåfall. Samma pris nästan och betydligt mer kraft. :D


Hur mycke i topp och axx ökar dom?
Det beror helt och hållet på vad du har för setup i övrigt men jag körde förut med lättare vikter, trimrör (lågvarvigt) och större munstycke på original förgasaren och fick upp den i 70-75. Sedan slängde jag på en 50cc sport från stage6 och med allt det andra fortfarande så fick jag upp den i 85 på raksträcka men jag brukar skryta för polarna att jag fick upp den i 93. Det fick jag också men i nerförsbacke. Kan tillägga att det var på en aerox.
Jag hade tänkt köra med någon 50cc sport urpluggat orginal rör lättare vikter dragen v ring och större munstycke på min slider vilken 50cc sport är bäst?
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

50cc sport gör näst intill ingenting.
köp 70cc om du vill ha någon förbättring.
Quattro lyfe
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

säger exakt samma som freZz, köp 70cc eller behåll den du har nu.
oscaee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 3 mars 2014, 22:13
Ort: stockholm

Inlägg av oscaee »

gilerahjärnan skrev:säger exakt samma som freZz, köp 70cc eller behåll den du har nu.
airsal 65cc då?
Skriv svar