Köpa 125a?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Vilket alternativ?

1. Behålla Derbin och skita i 125a
12
46%
2. Sälja Derbin och köpa en Honda NSR 125cc
9
35%
3. Sälja Derbin och köpa en Honda CBR 125cc
5
19%
 
Antal röster: 26

Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Köpa 125a?

Inlägg av John Westerlund »

Tja!
Funderar på att sälja min Derbi Senda Xtreme och köpa 125a istället men jag har fortfarande inte bestämt mig så vad tycker ni?
1. Behålla Derbin och skita i 125a
2. Sälja Derbin och köpa en Honda NSR 125cc
3. Sälja Derbin och köpa en Honda CBR 125cc
Är det värt de?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Önskar att jag inte tog a1 kortet en gång i värden...

Klart att du ska ha 125!
Om du ändå är innte på sportis så hade en Cagiva Mito varit fint, riktigt snygga och går som fan ;)
Användarens profilbild
GurkMarmelad
Arkstars slav
Inlägg: 835
Blev medlem: 29 augusti 2013, 18:10
Ort: Varberg

Inlägg av GurkMarmelad »

Två ord, KÖP 125:a!

Du kommer inte bli missnöjd
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

125! Bokade risk ettan idag btw ;)
Men skulle tagit nsr för den är 2 takt som är mycket roligare. Fast ska du åka långa sträckor ofta så ta cbr. Dock har jag hört att cbr är väldigt små :/) Sen får du inte glömma aprilia rs som är riktigt fina hojar, också 2 takt.
Om du tycker att 2 takt låter som moppar som så tänk: Vill man låta som en moppe elller bli dragen av en moppe? :twisted:
Sen kan du läsa i lätt mc tråden finns massor av fakta där. :)
Yamaha YZF R125
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

en polare köpte en gasgas 125sm, riktigt fet och har 38hk ostrypt :wink:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

gilerahjärnan skrev:en polare köpte en gasgas 125sm, riktigt fet och har 38hk ostrypt :wink:
Nu var det väll inte riktigt supermotard som var på tal ;)
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Persson97 skrev:
gilerahjärnan skrev:en polare köpte en gasgas 125sm, riktigt fet och har 38hk ostrypt :wink:
Nu var det väll inte riktigt supermotard som var på tal ;)
Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

BetandeMax skrev:
Persson97 skrev:
gilerahjärnan skrev:en polare köpte en gasgas 125sm, riktigt fet och har 38hk ostrypt :wink:
Nu var det väll inte riktigt supermotard som var på tal ;)
Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Xaxiz
Elmoped
Inlägg: 127
Blev medlem: 29 januari 2013, 07:08
Ort: Varberg

Inlägg av Xaxiz »

gilerahjärnan skrev:en polare köpte en gasgas 125sm, riktigt fet och har 38hk ostrypt :wink:

38 hk lär ju gå rätt fint, det är väl mer än va aprilia rs125 och cagiva mito har ostrypt?
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

John Westerlund skrev:
BetandeMax skrev:
Persson97 skrev: Nu var det väll inte riktigt supermotard som var på tal ;)
Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Hmmm skriv sånt du vet för duken är inte så dyr ny... den kostar typ 40 lax medans gasgas och andra liknande kostar säkert upp mot 60-70 lax
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

John Westerlund skrev:
BetandeMax skrev:
Persson97 skrev: Nu var det väll inte riktigt supermotard som var på tal ;)
Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Och en av dom slöaste? :lol:
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

Persson97 skrev:
John Westerlund skrev:
BetandeMax skrev: Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Och en av dom slöaste? :lol:
Jamen lite trim så ska du se på grejer!!! :lol:
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

BetandeMax skrev:
John Westerlund skrev:
BetandeMax skrev: Fast man får väl ändå komma med tips?? :wink:

Personligen tycker jag att KTM duke är det finaste som finns :roll:
Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Hmmm skriv sånt du vet för duken är inte så dyr ny... den kostar typ 40 lax medans gasgas och andra liknande kostar säkert upp mot 60-70 lax
Här där jag bor är de tvärtom :P du får lätt sätta 100k för o få en ordentlig duke o kanske 15k för en NSR :P så de beror väl på var man bor men blir väl billigare o inga köpa på denhär holman haha xD
Edit: Jämförde ny Duke och begagnad NSR xD ny NSR kostar mellan 50 och 60 papp :S men ja köper en begagnad me 1500 mil på mätarn :)
Användarens profilbild
BetandeMax
Elmoped
Inlägg: 131
Blev medlem: 18 november 2013, 12:52
Ort: stockholm

Inlägg av BetandeMax »

John Westerlund skrev:
BetandeMax skrev:
John Westerlund skrev: Jo Duke är nog kanske den snyggaste lättviktaren men tyvärr också en av de dyraste :(
Hmmm skriv sånt du vet för duken är inte så dyr ny... den kostar typ 40 lax medans gasgas och andra liknande kostar säkert upp mot 60-70 lax
Här där jag bor är de tvärtom :P du får lätt sätta 100k för o få en ordentlig duke o kanske 15k för en NSR :P så de beror väl på var man bor men blir väl billigare o inga köpa på denhär holman haha xD
Edit: Jämförde ny Duke och begagnad NSR xD ny NSR kostar mellan 50 och 60 papp :S men ja köper en begagnad me 1500 mil på mätarn :)
Är du dum i HUVUDET!!!! Kostar lika mycket ny på i princip alla ställen :evil:
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

Så nu till nästa fråga: Nån som vet var man kan köpa trim och bling bling till en NSR..? :D
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

John Westerlund skrev:Här där jag bor är de tvärtom :P du får lätt sätta 100k för o få en ordentlig duke o kanske 15k för en NSR :P så de beror väl på var man bor men blir väl billigare o inga köpa på denhär holman haha xD
Edit: Jämförde ny Duke och begagnad NSR xD ny NSR kostar mellan 50 och 60 papp :S men ja köper en begagnad me 1500 mil på mätarn :)
haha är du seriös med 100k? http://www.blocket.se/stockholm/KTM_125 ... w=1&last=1
Användarens profilbild
ivan97
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 22 maj 2013, 14:35

Inlägg av ivan97 »

en ny hoj kostar i princip lika mycket var i landet du än köper den plus att nsr inte ens säljs nya längre om jag inte misstar mig.
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA :lol:
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

Haha helt ärligt vet ja int ett skit om va en ny hojj kostar så ja hörde me en polare o han sa att dom int säljs här (ingen ktm återförsäljare) så dom måste importeras o då blir de moms o skatt o frakt o annat piss...
Så om de inte stämmer ber jag om ursäkt
ska kolla källa nästa gång...!
Nåja hur som helst är ja för rädd o glida omkring me en Duke, tänk om man repar den :oops:
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

ivan97 skrev:en ny hoj kostar i princip lika mycket var i landet du än köper den plus att nsr inte ens säljs nya längre om jag inte misstar mig.
Korrekt slutade tillverkas 2001
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

John Westerlund skrev:Haha helt ärligt vet ja int ett skit om va en ny hojj kostar så ja hörde me en polare o han sa att dom int säljs här (ingen ktm återförsäljare) så dom måste importeras o då blir de moms o skatt o frakt o annat piss...
Så om de inte stämmer ber jag om ursäkt
ska kolla källa nästa gång...!
Nåja hur som helst är ja för rädd o glida omkring me en Duke, tänk om man repar den :oops:
importeras? de finns ju redan överallt i landet bara och åka å hämta en på släp, inga mer kostnader än det.
Användarens profilbild
John Westerlund
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 7 september 2013, 22:27

Inlägg av John Westerlund »

Agge0102 skrev:
John Westerlund skrev:Haha helt ärligt vet ja int ett skit om va en ny hojj kostar så ja hörde me en polare o han sa att dom int säljs här (ingen ktm återförsäljare) så dom måste importeras o då blir de moms o skatt o frakt o annat piss...
Så om de inte stämmer ber jag om ursäkt
ska kolla källa nästa gång...!
Nåja hur som helst är ja för rädd o glida omkring me en Duke, tänk om man repar den :oops:
importeras? de finns ju redan överallt i landet bara och åka å hämta en på släp, inga mer kostnader än det.
Användarens profilbild
jespersallvik
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 5 januari 2013, 11:52

Inlägg av jespersallvik »

är de många här som har a1 kortet? för det verkar som de, men de jag undra var hur mycke era kort har kostat, för vissa säger att de kostar 15k o vissa säger att de kostar 10k för jag har inte hur mycke pengar eftersom jag typ får betala allt själv, mamma har sagt att hon pröjjsar kortet, men de kan hon ha glömt bort tills dess, o de är typ bara jag o mamma som är posetiva till de, brorsan är mest negativ för han tror inte jag har råd, o flickvännen fattar inte hur jag kan lägga ner 27-30k på en mc, så vad tycker ni? enligt mig så ska jag köpa
duke 125 leovince, om någon har en billig slider till salu så pm:a mig,kanske intriserad
Användarens profilbild
ivan97
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 22 maj 2013, 14:35

Inlägg av ivan97 »

Jag har inte a1 kortet själv(än) men jag vet att det kostar minst ungefär 5000 kr i obligatoriska kurser såsom riskutbildningar och prov men om man inte kan övningsköra privat så tillkommer priset för att köra med trafikskola.
John Westerlund skrev:haha åh herregud xD ja ha själv lyckats plocka ihop en fyrhjuling själv men behöver ett halvt dussin moppepojkar för o ladda upp några bilder xD HAHAHA :lol:
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

Läs i den här tråden.. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=27671 :roll:
Finns hur mycket info som helst. :) Dock kommer nog du vilja ha en motard efter några sidor. :lol:
Yamaha YZF R125
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

adamwestman skrev:Läs i den här tråden.. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=27671 :roll:
Finns hur mycket info som helst. :) Dock kommer nog du vilja ha en motard efter några sidor. :lol:
Varför det?
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög
Inlägg: 250
Blev medlem: 22 december 2012, 11:48
Ort: Skåne

Inlägg av Akki »

Persson97 skrev:
adamwestman skrev:Läs i den här tråden.. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=27671 :roll:
Finns hur mycket info som helst. :) Dock kommer nog du vilja ha en motard efter några sidor. :lol:
Varför det?
wannabe superretard4life såklart ;)
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
adamwestman
Svårstartad skrothög
Inlägg: 186
Blev medlem: 15 juni 2012, 09:08
Ort: Sala

Inlägg av adamwestman »

Akki skrev:
Persson97 skrev:
adamwestman skrev:Läs i den här tråden.. http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=27671 :roll:
Finns hur mycket info som helst. :) Dock kommer nog du vilja ha en motard efter några sidor. :lol:
Varför det?
wannabe superretard4life såklart ;)
Oja.. har ju bara 4 mil dit så glider efter med moppen.. ;) nej men dom flesta i den tråden snackar om motard/offroad. Och alla pratar gott om det. Men man får väl köpa vad man vill?
Yamaha YZF R125
Skriv svar