Aerox setup

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Lukasogren
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 9 juni 2013, 12:14

Aerox setup

Inlägg av Lukasogren »

Tjena!:)
Ska skaffa en aerox om några dagar och vill ha en bra setup för stunting, har inte tänkt lägga ner så mycket pengar men jag vill endå att det ska vara lätt att få upp den på bakhjulet iaf :wink:
Vet att det har mycket med teknik att göra då jag nu stuntar med en Speedfight 1 som jag bara har dragit V-ringen på och får upp den på bakhjulet utan problem....

Men om ni vet tex vilka vikter,kopplingsfjädrar,rör... som fungerar bra till stunt så kommentera! :D
Användarens profilbild
Roxx_Oggster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 174
Blev medlem: 28 december 2013, 14:34
Ort: Malmö

Inlägg av Roxx_Oggster »

leovince zx rör är bra för axx
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 596
Blev medlem: 1 augusti 2012, 17:59

Inlägg av alb1n »

nej, urpluggat org rör är det jag skulle rekommendera, då detta är väldigt billigt. Sedan 4g vikter kanske och ett par hårdare kopplingsfjädrar. Sedan om du vill kan du alltid slänga på en begagnad 70cc och någon förgasare :)
Användarens profilbild
Lukasogren
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 9 juni 2013, 12:14

Inlägg av Lukasogren »

alb1n skrev:nej, urpluggat org rör är det jag skulle rekommendera, då detta är väldigt billigt. Sedan 4g vikter kanske och ett par hårdare kopplingsfjädrar. Sedan om du vill kan du alltid slänga på en begagnad 70cc och någon förgasare :)
Okej har nån kompis med nån 70cc över kanske blir att köpa en :)
va ska jag ha för kopplingsfjädrar? kan ingen ting om dom :roll:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

DR 70cc och lenovince TT rör rekomenderar jag :)
vem fan e lennart?
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Lyssna nu. Dra pluggarna på org röret och byt upp några storlekar i munstycken. SEN INGET mer, ingen koppling eller sån skit BARA om den går dåligt då får du byta koppling. Trust me, jag vet.. Du behöver inget effektrör, kostar bara massa pengar och är sjukt onödigt. Bottendraget med pluggarna dragna är sjukt bra. Nåt att tänka på är också att moppen drar sjukt lite bensin med bara dragna pluggar, då kan du stunta i flera flera timmar utan att behöva tanka.


- När jag hade 70cc på en moppe fick jag åka och tanka 1-2 gånger medans mina kompisar stog kvar och stunta med sina org moppar med dragna pluggar !
Hej hej har en Rieju :D
Jockesomfan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 150
Blev medlem: 10 november 2013, 22:21
Ort: Huddinge

Inlägg av Jockesomfan »

acer96 skrev:Lyssna nu. Dra pluggarna på org röret och byt upp några storlekar i munstycken. SEN INGET mer, ingen koppling eller sån skit BARA om den går dåligt då får du byta koppling. Trust me, jag vet.. Du behöver inget effektrör, kostar bara massa pengar och är sjukt onödigt. Bottendraget med pluggarna dragna är sjukt bra. Nåt att tänka på är också att moppen drar sjukt lite bensin med bara dragna pluggar, då kan du stunta i flera flera timmar utan att behöva tanka.


- När jag hade 70cc på en moppe fick jag åka och tanka 1-2 gånger medans mina kompisar stog kvar och stunta med sina org moppar med dragna pluggar !
Sen så hjälper ju vikter och fjädrar ganska mycket och kistar max 300kr typ så det kan ju vara ganska värt:)
Skriv svar