Rieju drac går plötsligt skit långsamt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Rieju drac går plötsligt skit långsamt

Inlägg av acer96 »

Tjena.. Nu är jag här igen med min jävla Rieju som aldrig slutar krångla..

Det började med att jag och en polare var ute och körde ett par dagar sen, och då började moppen helt random bluddra/hacka. Jag åkte sen och tanka och då fortsatte den, och ibland kunde det sluta men då gick den så jävla mycket långsammare.. Så långsamt att den knappt pallar 4-5-6s växel.. Jag insåg då att oljetanken var borta, så jag tänkte att den var skuren (gjorde en tråd om det) men det var den då fan inte.. Kolvringarna var hela, veven (tror jag) var hel.. kolven såg helt ny och fin ut.. cylindern är fin. Iallafall efter kolvcheck så bestämde jag mig för att köra lite med den då jag visste att kolven och det var i bra skick, så jag fyllde på lite olja och körde.

Den fortsatte hacka/bluddra som faaaaaaaan, men sen efter ett tag så slutade det nästan helt och hållet. Men problemet nu är hur jävla lÅNGSam den är.. DEn orkar ju ingenting längre, förut gick den SKIT bra verkligen!! VAFAn kan det vara?? Allt i förgasaren stämmer.. Tändstiftet har bra gnista.. Snälla hjälp!! Den kan fortfarande hacka/bluddra men då är det på höga varv eller när man kör länge på låga varv.. Men det slutar ju ändå om man kör lite agressivt. Lite hjälp till en förvirrad moppekåt tonåring? :'(
Hej hej har en Rieju :D
Användarens profilbild
Heiska
Elmoped
Inlägg: 136
Blev medlem: 20 november 2011, 10:24

Inlägg av Heiska »

Förgasarinställning :)
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Heiska skrev:Förgasarinställning :)
Den gick ju så bra en dag :( Har skruvarna skruvat ut sig då eller? eller in sig
Hej hej har en Rieju :D
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Och hur ställer jag in den? Luftskruven då eller?
Hej hej har en Rieju :D
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Inlägg av acer96 »

Har inte ens någon luftskruv :evil:
Hej hej har en Rieju :D
Timsson95
Elmoped
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 april 2014, 00:02
Ort: Kullavik

Inlägg av Timsson95 »

Har hänt samma sak med min drac. Den hackar som fan när man kommer upp i högre varv. Den har asbra gnista har tätat insuget och har ny packningar i cylindern. Har gått igenom hela elsystemet och inget fel där. Det är som om den hoppar över att tända varannan gång typ.
Skriv svar