veteran moppe med honda mt5 motor

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

veteran moppe med honda mt5 motor

Inlägg av veteranmoppe »

Hej hej alla glada moppefolk.
Har en fråga som jag vill ha svar på.

Jag har en gammal monark moppe (1964) som jag skal lägga in en honda mt5 snörra i hadde jag tänkt :D
Så nu undrar jag vad säger snuten om detta, för min hoj är ju typad med en 2 wxl Husqvarna motor från 60 talet. ?

Om motorn är original tror ni farbror blå bryr sig ?
Sän så får jag la se om det blir trim och sådana fall så blir det en riktig dräpar hoj :)
Mvh

Ps fins det interese för en projekt tråd om bygget ?
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket
Inlägg: 910
Blev medlem: 9 januari 2013, 20:13
Ort: Stockholm

Inlägg av Speedway »

Förstör inte en veteranare med en mt5 motor är mitt råd!
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

Altså moppen är redigt risig och motorn är på upphälningen plus att de e så otroligt tråkigt med 2 wxl hand :(
Och har möjlighet till en mt5 motor ;)
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
mickeidiket
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 28 januari 2012, 11:12
Ort: Finspång

Inlägg av mickeidiket »

Så länge den inte går över 30km/h så är det nog lungt.
Men det är la lika tråkigt att åka org MT motor som med en org Husqvarna motor? ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

mickeidiket skrev:Så länge den inte går över 30km/h så är det nog lungt.
Men det är la lika tråkigt att åka org MT motor som med en org Husqvarna motor? ;)
Borde gå att regga den med annan motor sålänge den går i laglig hastighet.. men som du säger så ser jag heller ingen mening med det.
veteranmoppe
Elmoped
Inlägg: 72
Blev medlem: 26 januari 2014, 16:49

Inlägg av veteranmoppe »

Så klart det kommer bli en del trimmande på motorn ;)
Tanken med mt5 motorn är att den är betydligt mer starkare än en gammal Husqvarna motor som den är nu så orkar den inte upp i lite kraftigare backar utqn "springhjälp"
Gud som haver b18 kär, se så gase glad jag är, vart än jag mig om i världen vänder , skal jag alltid lämna efter mig svarta ränder , amen , :)
Skriv svar