Moppe förråd

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

Moppe förråd

Inlägg av zakarooe »

Tjenare jag och en kompis har ett moppe förråd tillsammans men det är alltid massa "knarkare" utanför och i området och dom är väldigt intresserade om vad som finns där inne och den dörren är inte svår att bryta upp visst har jag dubbla lås på moppen men det ligger massa hjälmar verktyg och massa moppe delar där som är värda rätt så mycket pengar. Hur ska jag få dom att inte vara i området? Eller hur ska jag göra så att dom inte kommer in igenom dörren? Hjälp mig tack på förväg
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

sätt alarm och en kamera det skrämmer det flesta
:)
Bild
zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

Inlägg av zakarooe »

Thoz3 skrev:sätt alarm och en kamera det skrämmer det flesta
:)
joo visst men jag bor i lägenhet och "förrådet" är ett gammalt soprum och visst kan jag lägga larm men det kostar ju en bra summa. En kamera du menar utanför? Jag tror inte en kamera ändrar på saken så mycket men jo visst ett larm skulle vara bra för förrådet ligger inne i en gård med massa lägenheter så folk lär ju höra det men hur ska jag koppla det isf?
Användarens profilbild
LennartTuning
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 548
Blev medlem: 1 oktober 2012, 22:16
Kontakt:

Inlägg av LennartTuning »

om de hänger en massa knarkare som är påverkade utanför ditt garage så äre bara att ringa snuten så kommer snuten och löser det. kommer dem tillbaka så ringer du igen.
Lennart Tuning

Din Trimkonsult på Nätet! Rådgivning, Portning, Renovering Etc!

http://www.facebook.com/LennartTuning
mekaniskt
Elmoped
Inlägg: 34
Blev medlem: 6 januari 2014, 15:32
Ort: Södertälje

Inlägg av mekaniskt »

Jag byggde ett enkelt larm en gång. Hade ett äldre men fungerande bilbatteri som strömkälla, en tuta, saftblanfare och en universal bromsljuskontakt med fjäder. Byggde ihop det så att om dörren in till förrådet jag hade öppnades mer än ca 15-20 cm så gick tutan och saftblanfaren igång. Hade en knapp på väggen innanför dörren som jag kunde slå ifrån larmet med om man bara öppnade dörren på glänt. Jag satte upp allt utan att göra allt för mycket åverkan i förrådet, tejpade kablar osv. Funkade bra men fick aldrig besök ofrivilligt, testade det bara på polare som jag bad hämta verktyg eller moppen. Dom blev skraja iallafall... Bodde i hyreshus då så det låg i källaren.
Trivs bäst i garaget
acer96
Elmoped
Inlägg: 130
Blev medlem: 6 februari 2014, 02:47
Ort: göteborg

Re: Moppe förråd

Inlägg av acer96 »

zakarooe skrev:Tjenare jag och en kompis har ett moppe förråd tillsammans men det är alltid massa "knarkare" utanför och i området och dom är väldigt intresserade om vad som finns där inne och den dörren är inte svår att bryta upp visst har jag dubbla lås på moppen men det ligger massa hjälmar verktyg och massa moppe delar där som är värda rätt så mycket pengar. Hur ska jag få dom att inte vara i området? Eller hur ska jag göra så att dom inte kommer in igenom dörren? Hjälp mig tack på förväg
Akta dig nu, pundare vet vad dom gör (tro mig jag har träffat en del pundare) och alla av dom är tjuvar. Dom fixar dina lås enkelt om dom verkligen vill. Somsagt, skaffa larm, bygg nåt enkelt eller nåt, det bör skrämma dom när dom väl bryter sig in. Att ringa polisen kommer inte funka om du inte tar dom på bar gärning, annars kommer dom tillbaka några dagar efter. Min kompis moppe blev stulen i ett soprum, och han bor nära ett pundarhotell. Då hade dom brytit sig in i sopprummet och klippt hans lås osv, kört ner moppen till pundarhotellet (150 meter ifrån var han bor) och då gick polaren dit och hämta tillbaka den.. Men akta dig för dom också, för han blev knivhotad osv.
Hej hej har en Rieju :D
zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

Inlägg av zakarooe »

AA okej tack som fan ska köpa nått larm från eBay för inte allt för mycket :)
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

Ring polisen, något larm lär knappast hjälpa.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

bonnaracing skrev:Ring polisen, något larm lär knappast hjälpa.
Tjuvar vill ha lugn och ro när dom jobbar, hur skulle du själv reagera om det helt plötsligt drar igång ett larm som väcker hela kvarteret?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

Inlägg av zakarooe »

Persson97 skrev:
bonnaracing skrev:Ring polisen, något larm lär knappast hjälpa.
Tjuvar vill ha lugn och ro när dom jobbar, hur skulle du själv reagera om det helt plötsligt drar igång ett larm som väcker hela kvarteret?
joo det vet jag ;)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Det finns tjuvar och det finns tjuvar. Dels "normalt" folk med merparten av hjärnan fungerande, och dels fyllon, knarkare och annat i samma kategori som inte riktigt har alla hjärnceller arbetande med full kapacitet. Den första kategorin skrämmer du med en siren, den andra kategorin behöver inte nödvändigtvis inse att det är något som låter när sirenen står och tjuter... Hur som helst, poängen med ett larm är inte att skrämma bort tjuvar, det är snarare att få andra i omgivningen att undra vad i h*lvete det är som gör att dom inte får sova, så dom börjar titta vad som pågår.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
zakarooe
Elmoped
Inlägg: 56
Blev medlem: 8 december 2011, 15:16
Ort: göteborg

Inlägg av zakarooe »

G-son skrev:Det finns tjuvar och det finns tjuvar. Dels "normalt" folk med merparten av hjärnan fungerande, och dels fyllon, knarkare och annat i samma kategori som inte riktigt har alla hjärnceller arbetande med full kapacitet. Den första kategorin skrämmer du med en siren, den andra kategorin behöver inte nödvändigtvis inse att det är något som låter när sirenen står och tjuter... Hur som helst, poängen med ett larm är inte att skrämma bort tjuvar, det är snarare att få andra i omgivningen att undra vad i h*lvete det är som gör att dom inte får sova, så dom börjar titta vad som pågår.
aa det ligger mitt i en gård så folk lär ju höra det ;) vad tycker ni om denna http://m.ebay.com/itm/261353507863?nav=SEARCH[url]
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

den funkar
:D
Bild
Skriv svar