Sebbe-Tuning "IronBike"

Här visas projekt som inriktar sig på avancerad styling. Här kommer endast unika projekt att tillåtas.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

du ska inte få den till att gå framåt först? innan du börjar porta å allt .P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Sebbe-Tuning
TSR Snyggaste Cross\SM 2014
Inlägg: 520
Blev medlem: 19 januari 2014, 18:15
Ort: Göteborg

Inlägg av Sebbe-Tuning »

Hilmersson skrev:Som nämnt tidigare, haka inte upp dig för mycket på vad jag sa angående vikt. Det är såpass många olika faktorer som spelar in vilket gör det hela omöjligt att räkna på och få fram siffror. Idivduellt från åkare, till åkare, chassi till chassi, motor till motor och så vidare..

Orörd r/t kördes på 10,2s i ett gilera h@k chassi, samma motor kördes även på nitrometanol med då ca 26bhp på 9,68s notera dock att bränslet utvecklar ett helt annat vridmoment än macksoppa. Ska tilläggas att motorn presterade grymt bra under båda tillfällen samt att chauffören var finslipad.

Jämförelsen bevisar här att det är fullt möjligt att åka fort med tungt chassi men att det är svårt.

Tycker du ska göra såhär, ta med hojen precis som den är idag upp till SM 30/8 och se vad den presterar. Utgå sedan därifrån hur nära dina mål du är och hur mycket som krävs för att nå dem innan du kastar pengar hit och dit och i slutänden kanske det blir pannkaka av allt!
Tyvärr så har jag inte tid eller pengar (anmälningskostnaden) för att komma dit :/ Annars hade det självklart vara värt!
Rexxy skrev:Tänk på att MYCKET ligger i starten! ;) Spelar ingen roll hur tungt chassi eller stark motor man har. Det gör ingen nytta om man inte kommer iväg fort!

Jag kapade bort en halv sekund direkt tack vare wheeliebaren!
Jo självklart, mycket ligger i starten. Men samtidigt är jag en oslipad diamant när de gäller sprintstarter. Inte riktigt samma som att dra iväg på cross t.ex.
Arkstar skrev:Fina planer!
Ska bli intressant när du ska få fram 27hk!
Önskar dig lycka till Sebbe! ;)

We Ride Together,
We Die Together.
Bad Boys For Life <3

PS: Är ditt största fan så att du vet.
Tack! Och får jag nu inte sålt hojen innan annonstiden går ut så följer jag planerna till punkt och pricka men avstämt och portad R/T blir det ändå på nästa bygge.

Bad Boys 4 Lyfe <3
potog skrev:du ska inte få den till att gå framåt först? innan du börjar porta å allt .P
Finns inga pengar för det! Men jo den går frammåt :) Bara dra åt alla skruvar en extra gång, allt vibrerar loss känns de som haha!
Sebbe-Tunings Gilera DRD R/T
Utför förgasarinställningar, variatorinställningar, kopplingsinställningar, byter cylinder osv - på alla typer av mopeder!
Kontakta mig på https://www.facebook.com/SebbeTuning
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

tycker du ska ta av motor fixa en orginal motor så får du sålt den för sjukt mycket tänk hur många som köper nya moppar varje år. och som vill ha din men inte får då den är trimmad.
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Skriv svar