Sida 8 av 9

Postat: 1 augusti 2014, 11:02
av Sebbe-Tuning
TheRavenBlue skrev:Riktigt Fräsigt.
Tack :D

Postat: 1 augusti 2014, 12:34
av LinkanTuning
Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev:Mycket jobb för att byta ett sadelöverdrag :roll:
Ja. Det tog min kompis morsa 8 timmar att klä om hela skiten..Men JÄVLIGT bra blev det! Ska lägga upp bild sen när jag åker till Benhar igen och hämtar hojen.]
8a timmar? Va i helvete? Pappa gör det på en timme typ.

Postat: 1 augusti 2014, 13:35
av Sebbe-Tuning
LinkanTuning skrev:
Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev:Mycket jobb för att byta ett sadelöverdrag :roll:
Ja. Det tog min kompis morsa 8 timmar att klä om hela skiten..Men JÄVLIGT bra blev det! Ska lägga upp bild sen när jag åker till Benhar igen och hämtar hojen.]
8a timmar? Va i helvete? Pappa gör det på en timme typ.
Det verket vill jag då se. Köpte du sadelöverdrag? Det gjorde inte jag, hon sydde ett.

Postat: 1 augusti 2014, 13:50
av LinkanTuning
Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev:
Sebbe-Tuning skrev: Ja. Det tog min kompis morsa 8 timmar att klä om hela skiten..Men JÄVLIGT bra blev det! Ska lägga upp bild sen när jag åker till Benhar igen och hämtar hojen.]
8a timmar? Va i helvete? Pappa gör det på en timme typ.
Det verket vill jag då se. Köpte du sadelöverdrag? Det gjorde inte jag, hon sydde ett.
jasså. Då tar det lite längre tid såklart :) Men den blev stört fin iallafall :) gör som jag, kamma hem finest ride nu! :D

Postat: 1 augusti 2014, 13:52
av Sebbe-Tuning
LinkanTuning skrev:
Sebbe-Tuning skrev:
LinkanTuning skrev: 8a timmar? Va i helvete? Pappa gör det på en timme typ.
Det verket vill jag då se. Köpte du sadelöverdrag? Det gjorde inte jag, hon sydde ett.
jasså. Då tar det lite längre tid såklart :) Men den blev stört fin iallafall :) gör som jag, kamma hem finest ride nu! :D
Skall bli! Måste bara få igång den :)

Postat: 1 augusti 2014, 14:17
av GurkMarmelad
Film på första uppstart hade inte suttit fel!

Re: Sebbe-Tuning Gilera DRD R/T

Postat: 2 augusti 2014, 21:51
av Voltfax
Sebbe-Tuning skrev: Mål:


Vinna Brodalen 2014 custom tävling


8)

Re: Sebbe-Tuning Gilera DRD R/T

Postat: 2 augusti 2014, 22:23
av Sebbe-Tuning
Voltfax skrev:
Sebbe-Tuning skrev: Mål:


Vinna Brodalen 2014 custom tävling


8)
Pft...tydligen ska man ha mycket krom och mycket eloxerat samt köpekåpor för att vinna.

Postat: 2 augusti 2014, 22:25
av Rexxy
Folk uppskattar inte när man gör allting själv, köpesdelar vinner tydligen! Samma sak hände på Frihamnen. :roll:

Re: Sebbe-Tuning Gilera DRD R/T

Postat: 2 augusti 2014, 22:39
av LinkanTuning
Sebbe-Tuning skrev:
Voltfax skrev:
Sebbe-Tuning skrev: Mål:


Vinna Brodalen 2014 custom tävling


8)
Pft...tydligen ska man ha mycket krom och mycket eloxerat samt köpekåpor för att vinna.
Vem vann? :roll:

Re: Sebbe-Tuning Gilera DRD R/T

Postat: 2 augusti 2014, 22:41
av TheGrimReaper
LinkanTuning skrev:
Vem vann? :roll:
Voltax kom 1a med sin Aerox :lol: :lol:

O jag kom 2a med min spx :) :) :wink:

Postat: 3 augusti 2014, 15:24
av DEA!!
Tror inte att jag är ensam när jag skriver att du har lagt ner ett jävla arbete och borde ha vunnit över köpeskit! Dagens ungdom. ..


cred till dig sebbe-tuning!

Postat: 3 augusti 2014, 15:28
av GurkMarmelad
DEA!! skrev:Tror inte att jag är ensam när jag skriver att du har lagt ner ett jävla arbete och borde ha vunnit över köpeskit! Dagens ungdom. ..


cred till dig sebbe-tuning!
Håller med dig! Jag har följt Sebbes projekt från första början och han har lagt ner mycket tid och pengar på denna skönheten. Jävla aerox skit.

Postat: 3 augusti 2014, 16:08
av Sebbe-Tuning
DEA!! skrev:Tror inte att jag är ensam när jag skriver att du har lagt ner ett jävla arbete och borde ha vunnit över köpeskit! Dagens ungdom. ..


cred till dig sebbe-tuning!
Tack så mycket :D Grejen va nog lite att han hade över 30 vänner som började jubla och alla som hade personligen kommit fram till mig och sagt snyggaste hojen på brodalen hade dragit redan :/.
Men så länge jag och alla andra som följde projektet gillar det är nöjd så är det lugnt faktiskt :)

Postat: 3 augusti 2014, 16:09
av Sebbe-Tuning
GurkMarmelad skrev:
DEA!! skrev:Tror inte att jag är ensam när jag skriver att du har lagt ner ett jävla arbete och borde ha vunnit över köpeskit! Dagens ungdom. ..


cred till dig sebbe-tuning!
Håller med dig! Jag har följt Sebbes projekt från första början och han har lagt ner mycket tid och pengar på denna skönheten. Jävla aerox skit.
Tack min lilla gurka att du stod brevid och stötta mig i depån efteråt <3

Postat: 5 augusti 2014, 12:03
av TheRavenBlue
Varför sälja din fina muppe?

Postat: 5 augusti 2014, 13:38
av Sebbe-Tuning
TheRavenBlue skrev:Varför sälja din fina muppe?
Jag vill bara se ifall jag kan få ut min dröm summa/någon kommer med ett drömbud och isåfall byggs en mxs 90,5cc nedstrokead -> exakt 90cc. (En liggande minarelli)
Men projektet är inte slut än annars. Ska utvecklas till en ren sprinter om jag inte för sålt
(Kåpor sitter kvar men förlängd sving m.m...lite tyskstukad@moped custom sprinter)

Förövrigt, du har fan den skönaste signaturen på tsr!

Postat: 5 augusti 2014, 13:48
av gilerahjärnan
bygg sprinter av den

Postat: 5 augusti 2014, 16:44
av Sebbe-Tuning
gilerahjärnan skrev:bygg sprinter av den
Ditt rör då gullet <3 langa dirr

Postat: 5 augusti 2014, 16:58
av TheRavenBlue
Sebbe-Tuning skrev:
TheRavenBlue skrev:Varför sälja din fina muppe?
Jag vill bara se ifall jag kan få ut min dröm summa/någon kommer med ett drömbud och isåfall byggs en mxs 90,5cc nedstrokead -> exakt 90cc. (En liggande minarelli)
Men projektet är inte slut än annars. Ska utvecklas till en ren sprinter om jag inte för sålt
(Kåpor sitter kvar men förlängd sving m.m...lite tyskstukad@moped custom sprinter)

Förövrigt, du har fan den skönaste signaturen på tsr!
Haha tackar :D

Postat: 5 augusti 2014, 19:06
av gilerahjärnan
Sebbe-Tuning skrev:
gilerahjärnan skrev:bygg sprinter av den
Ditt rör då gullet <3 langa dirr
du kan få köpa min Halvsats som sitter på bilen från biltema HAHAH! <3 <3 <3

Postat: 5 augusti 2014, 19:35
av Sebbe-Tuning
gilerahjärnan skrev:
Sebbe-Tuning skrev:
gilerahjärnan skrev:bygg sprinter av den
Ditt rör då gullet <3 langa dirr
du kan få köpa min Halvsats som sitter på bilen från biltema HAHAH! <3 <3 <3
BRK45 LANGA HIT SNABBT!

Postat: 5 augusti 2014, 21:52
av Vikke2
Oo fyy fann vad het den är bara nu ju :) men vad ska du ha för framkåpa?

Postat: 5 augusti 2014, 22:30
av Sebbe-Tuning
Vikke2 skrev:Oo fyy fann vad het den är bara nu ju :) men vad ska du ha för framkåpa?
Klicka på länken i min signatur så finns bilder. Den är klar :P YZ platta :)

Postat: 10 augusti 2014, 19:39
av Sebbe-Tuning
Uppdatering!
Nya planer
Utvärdering utav brodalen
med mera

Postat: 10 augusti 2014, 21:20
av Hilmersson
Ska du åka fortare än Lennart och Rexxy är jag rädd att du får glömma det chassit, mycket vikt och hög sitthöjd rimmar ila med bra tider och sätter stora krav på förarens egenskaper såväl som förarens egen vikt om det ska till och gå fort. Sen och förlänga svingen såpass och där med förflytta den annars bra tyngdpunkten resulterar nog i mer hjulspinn än nytta.

Inga som helst problem och hålla nere hjulet med såpass lång originalhjulbas efter lite övning, rekommenderar därför max 150mm förlängning plus att det utseendemässigt skulle vara finare.

Du har byggt en väldigt fin hoj, en hoj man bara kunde drömma om när man var 15 och har en motor med grym potential i redan, det kombinerat med ett bra chassi skulle bli väldigt svårslaget. Mitt tips är därför att utgå från en veteranmoped eller bygga egen ram.

Har du varit i kontakt med Håkan? Nog ska det bli fart på cylindern i så fall även om 27hk är ett högt mål!

Postat: 10 augusti 2014, 21:38
av Sebbe-Tuning
Hilmersson skrev:Ska du åka fortare än Lennart och Rexxy är jag rädd att du får glömma det chassit, mycket vikt och hög sitthöjd rimmar ila med bra tider och sätter stora krav på förarens egenskaper såväl som förarens egen vikt om det ska till och gå fort. Sen och förlänga svingen såpass och där med förflytta den annars bra tyngdpunkten resulterar nog i mer hjulspinn än nytta.

Inga som helst problem och hålla nere hjulet med såpass lång originalhjulbas efter lite övning, rekommenderar därför max 150mm förlängning plus att det utseendemässigt skulle vara finare.

Du har byggt en väldigt fin hoj, en hoj man bara kunde drömma om när man var 15 och har en motor med grym potential i redan, det kombinerat med ett bra chassi skulle bli väldigt svårslaget. Mitt tips är därför att utgå från en veteranmoped eller bygga egen ram.

Har du varit i kontakt med Håkan? Nog ska det bli fart på cylindern i så fall även om 27hk är ett högt mål!
Ja jo chassit ligger la på en sisådär 100kg torrvikt tyvärr :/ Och mig dä på stabila 90kg!
Den skall sänkas! Ganska mycket! Blir inte 15cm väldigt lite?
Mina två fina mål är lite för att retas med dom bara hahaha ;)
Jag pratade med Tivedens o han sa 25-27hk så jag hoppas på det bästa och med ett fint avstämt ifrån vrm eller racepipe så är det säkert inte omöjligt :P
Jag har ju tillgång till ett drac chassi som är lättare men utseendet är så jävla gött på denna..därför de känns så tråkigt att inte använda det :(.

Postat: 11 augusti 2014, 21:14
av GurkMarmelad
nya planerna låter mycket spännande!
Som chassit står nu är den otroligt fet men jag läste det som Hilmer skrev och det var ju ganska synd att du kanske inte "kan" använda chassit till nästa projekt. Personligen tycker jag att du ska ta en veteranare som väger lite men ändå har styrkan, uppgradera bromsar är ett måste. Du nämnde några kompisar som ska bygga sprinter, ska ni göra projekt tillsammans eller kör ni var och en?

Postat: 11 augusti 2014, 22:36
av derbi_pöjk
fy f*n vad snöggg det blev :shock: :D och dina nya planer låter spännande! lycka till framöver

Postat: 12 augusti 2014, 09:43
av Persson97
Tycker att du ska behålla chassit, Rexxy kör med gatustuk även han. Lampor, skärmar mm.. Dessutom kör han oportat! Så ett riktigt vasst rör och en portning på cylindern så ska du nog kunna dra Rexxy iallafall..

Sagt det förut och säger det igen, den blev grymt snygg! ;)

Postat: 12 augusti 2014, 13:25
av Rainn
Ska följas givetvis! :D

Postat: 13 augusti 2014, 12:11
av Sebbe-Tuning
GurkMarmelad skrev:nya planerna låter mycket spännande!
Som chassit står nu är den otroligt fet men jag läste det som Hilmer skrev och det var ju ganska synd att du kanske inte "kan" använda chassit till nästa projekt. Personligen tycker jag att du ska ta en veteranare som väger lite men ändå har styrkan, uppgradera bromsar är ett måste. Du nämnde några kompisar som ska bygga sprinter, ska ni göra projekt tillsammans eller kör ni var och en?
Ja, jag har lagt ut min hoj på blocket igen som ett "skämt" / intressekoll på ett drömpris (25k)...självklart, erbjuder någon seriöst ca 20k så tar jag det direkt. Jag har redan slängt ihop den perfekta setupen och det blir en R/T igen då den känns överlägsen i 70 klassen. Vill helst hålla mig där också då i promod 90 är jag helt klart underlägsen emot Lövgrens som har hållt första plats rätt länge (som jag fatta de som av Lennart?).
Derbi_pöjk skrev:fy f*n vad snöggg det blev :shock: :D och dina nya planer låter spännande! lycka till framöver
Tack! Som sagt, kanske blir ny ändå.
Persson97 skrev:Tycker att du ska behålla chassit, Rexxy kör med gatustuk även han. Lampor, skärmar mm.. Dessutom kör han oportat! Så ett riktigt vasst rör och en portning på cylindern så ska du nog kunna dra Rexxy iallafall..

Sagt det förut och säger det igen, den blev grymt snygg! ;)
Rexxy har dock en 30kg lättare hoj än mig, vilket skapar en enorm fördel för honom. T.ex: 20hk, 60kg = 1hk per 3kg
gäntemot mig som (ca): 26hk, 100kg = 1 hk per 4kg

Han har ett skapligt övertag tills jag kommer upp över 33hk.
Kroppsvikt är den samma ungefär men just detta att min är 30kg tyngre betyder att jag måste ha 13hk mer än honom.
Skulle jag däremot ha en Variator/automat moped på dessa 26hk och 60kg i vikt. Det ger mig = 1hk per 2,3kg. Stort övertag!
Dock kan han ju så klart få bättre start och därigenom vinna över mig som nykomling och inte tränat så mycket på sådant ännu!

Tack! Uppskattas att så många gillar den!!
Rainn skrev:Ska följas givetvis! :D
Yes! Fortsätter projektet så skall jag se fram emot goda kommentarer ifrån din sida :)

Postat: 13 augusti 2014, 12:26
av Hilmersson
Som nämnt tidigare, haka inte upp dig för mycket på vad jag sa angående vikt. Det är såpass många olika faktorer som spelar in vilket gör det hela omöjligt att räkna på och få fram siffror. Idivduellt från åkare, till åkare, chassi till chassi, motor till motor och så vidare..

Orörd r/t kördes på 10,2s i ett gilera h@k chassi, samma motor kördes även på nitrometanol med då ca 26bhp på 9,68s notera dock att bränslet utvecklar ett helt annat vridmoment än macksoppa. Ska tilläggas att motorn presterade grymt bra under båda tillfällen samt att chauffören var finslipad.

Jämförelsen bevisar här att det är fullt möjligt att åka fort med tungt chassi men att det är svårt.

Tycker du ska göra såhär, ta med hojen precis som den är idag upp till SM 30/8 och se vad den presterar. Utgå sedan därifrån hur nära dina mål du är och hur mycket som krävs för att nå dem innan du kastar pengar hit och dit och i slutänden kanske det blir pannkaka av allt!

Postat: 13 augusti 2014, 12:31
av Rexxy
Tänk på att MYCKET ligger i starten! ;) Spelar ingen roll hur tungt chassi eller stark motor man har. Det gör ingen nytta om man inte kommer iväg fort!

Jag kapade bort en halv sekund direkt tack vare wheeliebaren!

Postat: 14 augusti 2014, 17:49
av Arkstar
Fina planer!
Ska bli intressant när du ska få fram 27hk!
Önskar dig lycka till Sebbe! ;)

We Ride Together,
We Die Together.
Bad Boys For Life <3

PS: Är ditt största fan så att du vet.