Bygga hyper tips behövs

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Bygga hyper tips behövs

Inlägg av DerbiAndreas »

Tjena, hade tänkt å bygga en Aerox bigbore 77cc på ca 20-25 Hk. Hade tänkt å lägga ned ca 15 tusen, eventuellt en tusen lapp mer eller så, nu är frågan, för att få köra på vägen för farsan MÅSTE jag ha papper på ramen å att den är försäkrad (Vet att inte försäkringen gäller men han vill det bara, jag är glad att jag får köra hyper överhuvudtaget) nu är min fråga vad tror ni är billigast? Köpa ram med motor å papper på för 3000 eller nåt, sen köpa nya kåpor för ca 2500, eller köpa en "Skrot" aerox för 5000-6000 å lacka om å så, måste ju dra ny el å skit om jag köper ram osv... Vad tycker ni är bäst å billigast? Vill gärna ha den lite stylad oxå så en tusing på styling får det allt kosta oavsett
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Min beta var försäkrad hade lite högre självrisk bara. Försäkra den som trimmad bara gick hos trygghansa.

skulle rekomendera att köpa någons projekt med tom.motor i eller redan en hyper motor och fixa den och sälja de du inte vill ha
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
DerbiAndreas
Svårstartad skrothög
Inlägg: 189
Blev medlem: 9 maj 2013, 20:50

Inlägg av DerbiAndreas »

Problemet är att det är svårt att hitta en hyper... Va å kollade på en igår med 77cc big bore, den startade aldrig när han försökte kicka, sen rann det ur kylarvatten ur cylinderfotspackningen, den ladda ej batteri osv... Så åkte hem :) Någon som vet nån som säljer en hyper?
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 156
Blev medlem: 20 maj 2012, 14:15
Ort: Helsingborg

Inlägg av Robbe »

DerbiAndreas skrev:Problemet är att det är svårt att hitta en hyper... Va å kollade på en igår med 77cc big bore, den startade aldrig när han försökte kicka, sen rann det ur kylarvatten ur cylinderfotspackningen, den ladda ej batteri osv... Så åkte hem :) Någon som vet nån som säljer en hyper?
Men om du klagar på det lilla kan du ju glömma att bygga hyper själv! För det är inte lätt ska du se...
Hade köpt en hyper och fixat den istället. Lätt fixade problem =)
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Jag säljer Betan, pm för mer info! :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Jonaskarlsson
Elmoped
Inlägg: 49
Blev medlem: 2 december 2013, 15:00
Ort: Salem

Inlägg av Jonaskarlsson »

Lättare att köpa en halvfärdig hyper.
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

k-skåpet skrev:Jag säljer Betan, pm för mer info! :)
nej! fan dit projekt e de bästa på tsr den blir ju as bra! sälj inte! vad har du för stänka btw?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

han har en ufo/ktm som jag fan inte hittar någonstans längre..
fanns på cykelkraft förut.

tycker med att det är tråkigt att den ska säljas förövrigt, jag måste få prova den först iaf ;)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

du kan alltid köpa en aerox, dra på helförsäkring, och sen göra försäkringsbedrägeri, och sen köpa en ny aerox för dom pengarna du får + att du säljer delarna från den aeroxen du gjorde bedrägeri ifrån.
Skriv svar