Smita från polisen med registreringsnummer

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Smita från polisen med registreringsnummer

Inlägg av skier »

Vad händer om man kör trimmad moped med registreringnummret på och smiter när polisen jagar en?

Om polisen sedan kommer hem till mig säger jag att jag inte vet vad dom pratar om och spelar dum.

Mopeden står på farsan, ringer dom till honom först eller? Han kommer väl antagligen säga att det är jag som har nycklarna.
Användarens profilbild
Arkstar
Gasres
Inlägg: 1760
Blev medlem: 2 oktober 2011, 08:54
Ort: Oxelösund
Kontakt:

Inlägg av Arkstar »

Med reg nr på så hittar dem dig jätte lätt.
Eftersom moppen står på din farsa kan han bli av med körkortet.
StuntRoxx Projektet! SÅLD! :shock:
Beta Ark Projektet! SÅLD! :shock:
Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! :roll:
Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15! 8)
Klicka här för att komma till min biltråd!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

din farsas körkort kan ryka...
Bild
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

så länge dom inte har bevis på att det är du som har kört den så ska dom inte kunna göra nått:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

drd håkan skrev:så länge dom inte har bevis på att det är du som har kört den så ska dom inte kunna göra nått:)
Däremot har de bra avslöjnings- och övertygningstekniker.
Det är ju inte för inte som över 300 pers har erkänt Palme-mordet.

De kommer ringa din farsa eller komma hem till er isf. Ta bort skylten?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

CaToXXo skrev:
drd håkan skrev:så länge dom inte har bevis på att det är du som har kört den så ska dom inte kunna göra nått:)
Däremot har de bra avslöjnings- och övertygningstekniker.
Det är ju inte för inte som över 300 pers har erkänt Palme-mordet.

De kommer ringa din farsa eller komma hem till er isf. Ta bort skylten?
Det är klart att dom fattar direkt att det är jag som kört men om jag nekar hela tiden kan dom verkligen inte göra något? De andra i tråden säger ju att farsans kort kan ryka.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

skier skrev:
CaToXXo skrev:
drd håkan skrev:så länge dom inte har bevis på att det är du som har kört den så ska dom inte kunna göra nått:)
Däremot har de bra avslöjnings- och övertygningstekniker.
Det är ju inte för inte som över 300 pers har erkänt Palme-mordet.

De kommer ringa din farsa eller komma hem till er isf. Ta bort skylten?
Det är klart att dom fattar direkt att det är jag som kört men om jag nekar hela tiden kan dom verkligen inte göra något? De andra i tråden säger ju att farsans kort kan ryka.
sålänge dom inte har bevis kan dom inte göra nåogt, men dom kommer troligtvis försöka få dig att erkänna.
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped
Inlägg: 149
Blev medlem: 23 augusti 2012, 18:03
Ort: Mora

Inlägg av JakobRRX »

om din pappa säger att han inte visste den var trimmad och du har ljugit för din far kanske polisen ger dig skulden istället för far din
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Alltså, orsaken till av dom aldrig får fast reatrdsen i Västerås är att de måste stanna dem, ta av dem hjälmen och gripa dem för att kunna göra nåt.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

TheFlyingFin skrev:Alltså, orsaken till av dom aldrig får fast reatrdsen i Västerås är att de måste stanna dem, ta av dem hjälmen och gripa dem för att kunna göra nåt.

Däremot kör väl dom utan registreringsnummer?
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

skier skrev:
TheFlyingFin skrev:Alltså, orsaken till av dom aldrig får fast reatrdsen i Västerås är att de måste stanna dem, ta av dem hjälmen och gripa dem för att kunna göra nåt.

Däremot kör väl dom utan registreringsnummer?
Jo men polisen kan ju inte rulla upp på uppfarten till typ SWK och säga att det var han som körde om han hade haft plåt.
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket
Inlägg: 900
Blev medlem: 8 mars 2013, 21:19
Ort: Värmdö

Inlägg av Törnan »

kör bara utan skylt eller så tejpar du på reggskylten så om det står FPT 031 Så tjpar du så det står ERF 887 elr nått sånt :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Törnan skrev:kör bara utan skylt eller så tejpar du på reggskylten så om det står FPT 031 Så tjpar du så det står ERF 887 elr nått sånt :)
var en på skolan i nian (samma skola förtfarande, menmen..) som hade WTN *** som sprayade över på t:et så det blev WIN *** :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Inlägg: 625
Blev medlem: 25 november 2012, 02:04
Ort: Nacka,Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Persson97 skrev:
Törnan skrev:kör bara utan skylt eller så tejpar du på reggskylten så om det står FPT 031 Så tjpar du så det står ERF 887 elr nått sånt :)
var en på skolan i nian (samma skola förtfarande, menmen..) som hade WTN *** som sprayade över på t:et så det blev WIN *** :wink:
hur fan lyckdes han få ett t till ett i genom att spraya? måste sett förjävligt ut :D
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Agge0102 skrev:
Persson97 skrev:
Törnan skrev:kör bara utan skylt eller så tejpar du på reggskylten så om det står FPT 031 Så tjpar du så det står ERF 887 elr nått sånt :)
var en på skolan i nian (samma skola förtfarande, menmen..) som hade WTN *** som sprayade över på t:et så det blev WIN *** :wink:
hur fan lyckdes han få ett t till ett i genom att spraya? måste sett förjävligt ut :D
han maskerade typ hela skylten utom taket på T:et (bortsätt från mitten då) så att det såg ut som ett I, blev helt ok :)
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

jag har kört ifrån med synlig regg skylt, hände inget, så kör på.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

kör på med regskylt ba så länge dom inte har bevis på att det är du som har kört den så kan dom inte göra nått:) tror polisen har viktigare grejer än att lägga tid på en moppe pojk:) titta superretars grabbarna uppe i västerås dom blir ju aldrig tagna:) samma sak med bil åh fartkamerorna bara ta ner sol skyddet och ta upp huvudet så dom inte ser det så kan dom häller inte göra nått:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

drd håkan skrev:tror polisen har viktigare grejer än att lägga tid på en moppe pojk:)
så fan häller...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
bönan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 171
Blev medlem: 19 juli 2008, 10:06

Inlägg av bönan »

dom måste ta dig på på "baris"
natural born writers Göteborg
Skriv svar