Beta ark Tolva

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Beta ark Tolva

Inlägg av Sammaboss »

Tja, har tänkt att börja stunta med min beta ark, hittar ingenstans där man kan köpa en färdig tolva, kan man inte köpa en tolva till Yamaha BWS eller slider och svetsa på den? :P Eller att man köper en för BWS eller slider och sedan töjer ut den så den passar? Nån som vet om det skulle funka :?: :D
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

lättare att bara göra en från grunden själv...
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Alyzzzer skrev:lättare att bara göra en från grunden själv...
Amen har ingen svets, men går det att göra som jag sa?
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

Sammaboss skrev:
Alyzzzer skrev:lättare att bara göra en från grunden själv...
Amen har ingen svets, men går det att göra som jag sa?
tvivlar något enormt på det! fråga någon polare som har
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Okej, tack för svaret iaf 8)
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Tar upp min gamla tråd igen.. Är somsagt sugen på en tolva till min beta ark, men har nån en ritning till tolva till beta ark? Ska passa 02s modell. Om ingen har det vart kan man isånafall köpa fyrkantiga järnrör som kan bli en tolva? Eller är det skroten man ska vända sig till? :lol: :D

Sen kan nån säga hur man byter ställe att posta på? Handel känns fel för det här, annars får en mod gärna flytta också. :)
Hampu
Avstängd
Inlägg: 1894
Blev medlem: 13 september 2013, 19:49
Ort: Baksidan

Inlägg av Hampu »

Sammaboss skrev:Tar upp min gamla tråd igen.. Är somsagt sugen på en tolva till min beta ark, men har nån en ritning till tolva till beta ark? Ska passa 02s modell. Om ingen har det vart kan man isånafall köpa fyrkantiga järnrör som kan bli en tolva? Eller är det skroten man ska vända sig till? :lol: :D

Sen kan nån säga hur man byter ställe att posta på? Handel känns fel för det här, annars får en mod gärna flytta också. :)
Du går till närmaste järnhandel och köper materialet du tänkt använda dig utav, ifall du inte kan ta reda på gratismaterial från farsans jobb eller något.
Användarens profilbild
Sammaboss
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 9 november 2013, 18:52
Ort: Västerås

Inlägg av Sammaboss »

Hampu skrev:
Sammaboss skrev:Tar upp min gamla tråd igen.. Är somsagt sugen på en tolva till min beta ark, men har nån en ritning till tolva till beta ark? Ska passa 02s modell. Om ingen har det vart kan man isånafall köpa fyrkantiga järnrör som kan bli en tolva? Eller är det skroten man ska vända sig till? :lol: :D

Sen kan nån säga hur man byter ställe att posta på? Handel känns fel för det här, annars får en mod gärna flytta också. :)
Du går till närmaste järnhandel och köper materialet du tänkt använda dig utav, ifall du inte kan ta reda på gratismaterial från farsans jobb eller något.
Dock så vet jag inte vilket material jag ska ha? Alliminium lär ju inte hålla så vad ska man köra på? Sen så vet jag inte en enda järnhandel i Västerås men jag tror att Jula kan ha?

Men vill gärna ha hjälp med vilket material som håller bäst.
Skriv svar