Tjenare har en drac som jag just bytt cylinder/kolv men den startar inte.. innan så var jag tvungen att rulla igång den för kolvringarna var dålig, så öppnade och tog ut kolven och så var kolvringen av. Men nu har jag både bytt cylinder/kolv/topp men den startar ändå inte.. Någon som vet vad felet kan vara ?:)
Virre013 skrev:Nej har en airsal 70cc på nu ^^ Och nej jag smörjde ej in den, de ska väll inte behövas?
Jo
Aha okej, hur ska jag smörja in den? större förgasare sitter på, så de är inte problemet.
Det är inte så noga hur du gör bara du gör det, i HasSse's guide har han en sprejburk men du kan bara ta en trasa med olja på eller nåt
Asddfgf4 skrev:Måste smörja, annars värmenyper den.
annars skär den, inte värmenyper. När en cylinder/kolv värmenyper sväller kolven upp i cylinderloppet och kolvringarna skär in i cylindern. Orsaken är då att den får för lite kylning (bensin) Därför är det jätteviktigt att förgasaren inte är för snålt inställd!!
Senast redigerad av tacopaj den 16 november 2013, 17:41, redigerad totalt 1 gånger.
choken verkar inte hjälpa alls, Där sa du något! men nej jag har inte tänkt känna på stiftet.. Men hur ska den vara för att de ska vara bra ? ^^ o vad är dåligt?:P
*Hur stor förgasare har du satt på nu?
*Hur stort är huvudmunstycket i den?
*Är den förgasaren ren, så att inte munstycken osv är igensatta?
*Har du något annat trim på den?
*Har du gnista på tändstiftet?
Skruva ut det ur toppen, sätt det i tändhatten, jorda stiftet (lägg det mot en bult eller liknande, ej lackad metall) och kicka.
Då ska det komma gnistor på stiftet. Starka vita/blå, inga oranga klena gnistor.
*Har du någon kompression i motorn? Motstånd i kicken?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Okej, nu reder vi upp lite saker här.
*Hur stor förgasare har du satt på nu? 19
*Hur stort är huvudmunstycket i den? har ej kollat, ska greja mer imon o kolla igenom de!
*Är den förgasaren ren, så att inte munstycken osv är igensatta?
*Har du något annat trim på den? turbo rör sitter på
*Har du gnista på tändstiftet? gnista finns
Skruva ut det ur toppen, sätt det i tändhatten, jorda stiftet (lägg det mot en bult eller liknande, ej lackad metall) och kicka.
Då ska det komma gnistor på stiftet. Starka vita/blå, inga oranga klena gnistor. Gnistor finns !
*Har du någon kompression i motorn? Motstånd i kicken? ja de finns de.
Dillpojken skrev:eftersom du inte använde olja så har väll cyllindern skurit?
Visst ska man smörja in cylinderlopp/kolv med olja, men som det låter på dom flesta här så kommer den skära direkt om du inte gjort det. Och så är det abslout inte.
Dillpojken skrev:eftersom du inte använde olja så har väll cyllindern skurit?
Visst ska man smörja in cylinderlopp/kolv med olja, men som det låter på dom flesta här så kommer den skära direkt om du inte gjort det. Och så är det abslout inte.
GreckE skrev:
Visst ska man smörja in cylinderlopp/kolv med olja, men som det låter på dom flesta här så kommer den skära direkt om du inte gjort det. Och så är det abslout inte.
Inte?
Nej.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan