ktm exc 125 eller ktm sx 450 på väg

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

ktm exc 125 eller ktm sx 450 på väg

Inlägg av saile96 »

tjoo

har kört runt på min exc nu hela sommaren/hösten efter jag renoverade motorn och idag så när ja va påväg hem från jobbet så började de rassla som fan ur motorn... trodde de va kopplingen som gett upp men så va de icke... har värkligen inte pengar till att renovera skiten igen... men sen har ja min 450 cross som jag funderar lägga över fälgarna, plasten och allt annat som ser lagligt ut från 125an och köra runt me den iställe...

va blir det för straff om jag åker fast med 450an som är oreggad? hamnar ja på och betala massa fordonsskatt?

[spoiler] har inte kort för 125an heller... [/spoiler]
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

Varför ska det vara så himla svårt och googla... det blir olovlig körning
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Inlägg av Alyzzzer »

blir väl samma som med 125:an?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

blir olovlig körning, dina pärons körkort kan dras in om crossarna står registrerande på dom, och ditt körkort ryker/körkortstillstånd och allt såntdär :/
Bild
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

Ingen skillnad att köra 450 eller 125 om du inte har behörighet för någon av dessa. Straffet blir detsamma.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Samma straff, om det inte är så att 125an är vägreggad och inte 450n.
Isånafall blir det framförande av oregistrerat fordon respektive framförande av oförsäkrat fordon (tror på det sistnämnda).
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Asddfgf4 skrev:blir olovlig körning, dina pärons körkort kan dras in om crossarna står registrerande på dom, och ditt körkort ryker/körkortstillstånd och allt såntdär :/
Inte i Finland.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Asddfgf4 skrev:blir olovlig körning, dina pärons körkort kan dras in om crossarna står registrerande på dom, och ditt körkort ryker/körkortstillstånd och allt såntdär :/
exc:n kan iofs vara registrerad på dom, men då säger dom bara att dom inte visste att han körde den eller något liknande. en sx finns inte i något fordonsregister och kan därmed inte vara registrerad på någon.


ont: du åker för olovlig körning och blir av med lämpen. precis samma straff som om du åker dit med 125:an.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Re: ktm exc 125 eller ktm sx 450 på väg

Inlägg av p0d1 »

saile96 skrev:tjoo

har kört runt på min exc nu hela sommaren/hösten efter jag renoverade motorn och idag så när ja va påväg hem från jobbet så började de rassla som fan ur motorn... trodde de va kopplingen som gett upp men så va de icke... har värkligen inte pengar till att renovera skiten igen... men sen har ja min 450 cross som jag funderar lägga över fälgarna, plasten och allt annat som ser lagligt ut från 125an och köra runt me den iställe...

va blir det för straff om jag åker fast med 450an som är oreggad? hamnar ja på och betala massa fordonsskatt?

[spoiler] har inte kort för 125an heller... [/spoiler]
Räcker med att flytta över däcken och fälgarna, få poliser ser ändå ingen skillnad på en 125 EXC och en 450 så plasten är bara onödigt..

Skulle du verkligen vilja se laglig ut så skaffar du någon regskylt till den, blinkers, bromsljus, speglar och att den inte låter som du kör utan ljuddämpare.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Bara en fundering, en SX450 måste ju ha sjukt drag? Borde ju märkas på bara det.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

TheFlyingFin skrev:Bara en fundering, en SX450 måste ju ha sjukt drag? Borde ju märkas på bara det.
jao... svårare att hålla framhjulet på marken änn i luften :roll:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Skriv svar