vad jag har förstått är ett MK Pro race rör CE godkänt dvs att det har uppnåt alla krav? Skulle man då kunna gå igenom en besiktning så det är "lagligt" att köra runt med det. Har googlat runt lite överallt och fått olika svar. Ett svar med en pålitligt källa skulle uppskattas.
Skulle nämligen kunna köpa ett idag billigt
Om du besiktar om den med pluggat rör och den inte överstiger typ 2.1 kw eller vad AM6 ska ha org, och det står nerskrivet på regpapprerna att den har ett nytt rör eller var som nu kommer stå då är det lagligt, men har du det pluggat och den inte gör mer än 50 tror jag inte nån bryr sig om besiktning så mycket
Ofta de finns plugg på pro race? Fall du inte får.med bänk papper (ce intyg rör pluggen) så måste du fixa de själv. Tror verkligen inte den går igenom. Min startade int3 ens med hemma gjord plugg i på samma mått som ts pluggarna. Gl hf
Kommer med ännu en fråga. Är det ens värt att då ha ett ett MK pro race som då är pluggat. Eller kommer moppen bara bli slöare? Har hört att effektrör bara hjälper vid ett visst varvtal. Är inte jätte insatt i detta.
Alfie skrev:Kommer med ännu en fråga. Är det ens värt att då ha ett ett MK pro race som då är pluggat. Eller kommer moppen bara bli slöare? Har hört att effektrör bara hjälper vid ett visst varvtal. Är inte jätte insatt i detta.
du kommer absolut inte vinna någon effekt, mer sannorlikt att du tappar effekt. speciellt med ett prorace då din motor aldrig orkar upp i effektkurvan där ett prorace jobbar. för övrigt så kostar det nog närmare 10 000kr att få den laglig på det viset, och polisen kommer nog inte gilla det, och förmodligen ge dig flygande besiktning eller liknande.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller