MK pro Race

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

MK pro Race

Inlägg av Alfie »

vad jag har förstått är ett MK Pro race rör CE godkänt dvs att det har uppnåt alla krav? Skulle man då kunna gå igenom en besiktning så det är "lagligt" att köra runt med det. Har googlat runt lite överallt och fått olika svar. Ett svar med en pålitligt källa skulle uppskattas.
Skulle nämligen kunna köpa ett idag billigt :)
Derixx
Svårstartad skrothög
Inlägg: 183
Blev medlem: 5 april 2013, 14:43
Ort: Mölnlycke

Inlägg av Derixx »

Urpluggat eller pluggat ?
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Pluggat
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Då brukar det vara lagligt, ja :)
Bild
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Om du besiktar om den med pluggat rör och den inte överstiger typ 2.1 kw eller vad AM6 ska ha org, och det står nerskrivet på regpapprerna att den har ett nytt rör eller var som nu kommer stå då är det lagligt, men har du det pluggat och den inte gör mer än 50 tror jag inte nån bryr sig om besiktning så mycket :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Ofta de finns plugg på pro race? Fall du inte får.med bänk papper (ce intyg rör pluggen) så måste du fixa de själv. Tror verkligen inte den går igenom. Min startade int3 ens med hemma gjord plugg i på samma mått som ts pluggarna. Gl hf
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Kommer med ännu en fråga. Är det ens värt att då ha ett ett MK pro race som då är pluggat. Eller kommer moppen bara bli slöare? Har hört att effektrör bara hjälper vid ett visst varvtal. Är inte jätte insatt i detta.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

vafan ska du köpa trimmrör för om du ändå ska köra original? bara korkat ju? :P
Bild
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Måste göra det ett tag framöver. Om jag ska tänka långsiktigt så är ju tanken att köra trimmat. ;)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

Alfie skrev:Kommer med ännu en fråga. Är det ens värt att då ha ett ett MK pro race som då är pluggat. Eller kommer moppen bara bli slöare? Har hört att effektrör bara hjälper vid ett visst varvtal. Är inte jätte insatt i detta.
du kommer absolut inte vinna någon effekt, mer sannorlikt att du tappar effekt. speciellt med ett prorace då din motor aldrig orkar upp i effektkurvan där ett prorace jobbar. för övrigt så kostar det nog närmare 10 000kr att få den laglig på det viset, och polisen kommer nog inte gilla det, och förmodligen ge dig flygande besiktning eller liknande.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Alfie
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 16 oktober 2013, 13:46

Inlägg av Alfie »

Okej, det jag trodde. tack för ett svar allihopa. :)
Skriv svar