Steam köp problem.

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29

Steam köp problem.

Inlägg av gileraN »

Har köpt Call of duty ghosts från Steam nyss. Det stog att summan var reserverad på Swedbank (kortet jag använder). Fick ett meddelande som lydde:
Ditt köp har inte slutförts. Dina kreditkortuppgifter har nekats av din bank.

Observera att banken i vissa fall kan "reservera" summan på ditt konto, men den kommer inte att debiteras. När du har läst informationen nedan, och om du anser att ditt kort har nekats av fel orsak, kan du prova att genomföra köpet igen.

Och jag köpte nyligen Payday 2 utan några problem... Ska jag bara vänta och se om jag får det p.g.a att pengarna har reserverats?
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 22 oktober 2010, 17:36
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

hur gammal är du? man behöver vara 16 för att få köpa cod tror jag. kanske därför det inte går? :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Att pengarna reserveras betyder att Steam "kollar" att pengarna finns där. Sedan varför det inre gått igenom vet jag inte om det nu inte är så att du inte har tillräckligt med slantar på kortet xd
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29

Inlägg av gileraN »

tobbepihl skrev:hur gammal är du? man behöver vara 16 för att få köpa cod tror jag. kanske därför det inte går? :)
Har registrerat mig som 23 8) :lol: Och har farsans kort MED pengar på....
Kontaktade steam och dem föreslog att jags kulle ta och acceptera online köp på kortet. Så får väll göra de då :P
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

Varför skulle man köpa det på steam för 60 Euro när man kan köpa det på spelbutiken för 400 kr :/
gileraN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 7 maj 2012, 11:29

Inlägg av gileraN »

laveryd skrev:Varför skulle man köpa det på steam för 60 Euro när man kan köpa det på spelbutiken för 400 kr :/
Såg att det gick att ladda ner via spelbutiken, gör det istället :)
Yamaha Aerox -05
Bigbore 86cc
laveryd
Elmoped
Inlägg: 57
Blev medlem: 25 mars 2013, 18:33

Inlägg av laveryd »

gileraN skrev:
laveryd skrev:Varför skulle man köpa det på steam för 60 Euro när man kan köpa det på spelbutiken för 400 kr :/
Såg att det gick att ladda ner via spelbutiken, gör det istället :)
'
Jo det är smart, man får ju spelet på steam liksom fast 200 kr billigare ;D
Skriv svar