Vill lära mig Photoshop

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Vill lära mig Photoshop

Inlägg av MisterDT50R »

Tja har länge velat kunnat byta färg på mina kåpor och ramen och sånt där proffsigt i ps, och tänkte nu lära mig det :) Först och främst laddar jag ner gimp just nu, duger det till att göra såna saker? Och sen måste det ju heta nåt den metod man använder, är det nåt med layer/layering? Tänkte att vet jag namnet kan jag ju googla upp guider och how to på den metoden, så mina frågor är:

Funkar Gimp till att ändra färgen på BARA ramen och kåpor och saker?

Vad heter den metoden?

Nån som vet nåt bättre program eller som till och med kan görat åt mig? :)

Hoppas nån kan svara! Ha de bra /Mister

EDIT: Är det här rätt guide? :) http://www.youtube.com/watch?v=-uGsSrtLwgc
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

längst ner i cs4:a iaf, så finns en liten ruta som gör att det du målar på kommer bli markerat sen. Så måla på alla kåpor och sånt, sen klicka du där igen och så blir det en markering. Sedan går du in på bild->justeringar->Ersätt/matcha färg och leker runt :P

Eller googla ;) eller kolla youtube ;)
Bild
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

Du kan ju försöka hitta en nedladdning av photoshop CC portable. Skitenkelt att få att fungera, inga CD-keys eller cracks etc. Då har du alla förutsättningar. Se dock upp för virus.

Sen finns det en hel del guider här på TSR men man får kanske leta lite.

Vill du lära dig mer photoshop så kan du kolla in videoguiderna på Moderskeppet.se. Gör några av dem och du börjar förstå mer och mer hur photoshop fungerar :)


Edit: kolla här: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34374
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Tack! :D Smurfmannen det var precis så jag gjorde, bara att det heter annorlunda i gimp, :) och tuta man kanske skulle göra det vet ju att dom som kostar är jävligt mycket bättre, men fick till ett hyfsat resultat och det fanns mycket tutorials så gimp verkar funka :)

Har hållt på med den här sen ja skapa tråden blev helt ok? :) Klarade färga ramen det var bara det som var mitt huvudmål!

Bild
Skriv svar