Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Du måste väl veta om packboxarna är paj...? Läcker det olja?SNODDAS15 skrev:Hej! Har antagligen packboxs ras
Läcker som fan står moppen på stödet över natten så är det en pöl vid däcketCaToXXo skrev:Du måste väl veta om packboxarna är paj...? Läcker det olja?SNODDAS15 skrev:Hej! Har antagligen packboxs ras
http://www.twostrokerider.se/artiklar/1330
Läste att man ska ha 1,5dl i vänstra gaffelbenet o 1,75dl i högra, 5w5, men vågar inte lova att det stämmer...
Mät ytter/innermått på dina packboxar o kolla om siffrorna överensstämmer med packboxarna du länkat.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Bakifrån, från sadelns sida.SNODDAS15 skrev: Räknar man höger och vänster från sadelns sida elr från andra hållet?
när jag mäter är det då yttermåttet på det "guldiga" och "silvriga"?
EDIT: Du hade rätt med oljan och mängden
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Eftersom du måste byta så ska det ju ändå isär. Så skruva isär och kolla vad som står på packboxen. Det står alltid mått eller en betäckningSNODDAS15 skrev:Det har läckt så länge och så är rädd att det inte är nån olja alls kvar så måste nog .göra heltäckande service där.
Nåt annat man ska köpa när man göra dessa byten?
Är rätt mycket olja i en gaffel, men visst, en del är borta och risk för att den slår igenom vid tex gupp i högre fart, eller om man kommer ner ifrån bakhjulet på grund av en låg mängd olja.SNODDAS15 skrev:Det har läckt så länge och så är rädd att det inte är nån olja alls kvar så måste nog .göra heltäckande service där.
Nåt annat man ska köpa när man göra dessa byten?
Tack!p0d1 skrev:Är rätt mycket olja i en gaffel, men visst, en del är borta och risk för att den slår igenom vid tex gupp i högre fart, eller om man kommer ner ifrån bakhjulet på grund av en låg mängd olja.SNODDAS15 skrev:Det har läckt så länge och så är rädd att det inte är nån olja alls kvar så måste nog .göra heltäckande service där.
Nåt annat man ska köpa när man göra dessa byten?
http://wordpress.soe.se/?page_id=
Edit : Beroende på hur omfattande service du gör så kan du välja att bara byta packboxen och skrapringen, men är du mer seriös byter du fjädern som trycker in skrapring/packbox/whatever in emot gaffelbenet, samt alla teflonbussningar osv, men ju mer du byter, desto mer komplicerat och dyrare(såklart) blir det, men du blir rikare på erfarenhet.
http://ktmshop.se/index.php?action=show ... #partslist därifrån hade jag satsat på nr 15, 16, 17, 18, 19 samt 22 x2.
jack.lofgren skrev:Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!