Rieju Drac LED-blinkersrelä problem

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 5 maj 2012, 20:17
Ort: Avesta

Rieju Drac LED-blinkersrelä problem

Inlägg av tobberobbe »

Hej, har ett problem nu med mitt Koso elektroniska blinkersrelä, den fungerade bra igår när jag kopplade in den, men nu muppar det ur sig totalt, dvs att när jag trycker på blinkersknappen så blinkar framljuset och inga blinkers.

Video på problemet
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8jq0Ct3b ... e=youtu.be[/youtube][/youtube]
Derbi_Guy
Varnad
Inlägg: 114
Blev medlem: 15 juni 2012, 19:42

Inlägg av Derbi_Guy »

koppla in alla kablar till blinkers osv så att inget är urkopplat och testa igen?
Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 5 maj 2012, 20:17
Ort: Avesta

Inlägg av tobberobbe »

Derbi_Guy skrev:koppla in alla kablar till blinkers osv så att inget är urkopplat och testa igen?
Provade precis, blev samma skit igen. Håller på att gå i taket..
Provade sedan med gamla reläet, gick hur fint som helst.
derix
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 4 maj 2012, 07:35
Ort: vellinge

Inlägg av derix »

Älskar din dialekt, Kan det vara att sladdarna nuddar vid varandra och eventuelt fram lampans sladdar med så elen typ "hoppar"
Användarens profilbild
tobberobbe
Elmoped
Inlägg: 138
Blev medlem: 5 maj 2012, 20:17
Ort: Avesta

Inlägg av tobberobbe »

derix skrev:Älskar din dialekt, Kan det vara att sladdarna nuddar vid varandra och eventuelt fram lampans sladdar med så elen typ "hoppar"
Men den uppför sig inte på samma sätt när man har gamla reläet inkopplat? Det är just det, finns ingen direkt logisk förklaring till varför det just blir som det blir, och varför påverkas alla lampor av just det reläet?
Skriv svar