Tjena! Min slider blev stulen nyligen och jag kommer ju inte få tillbaka den i körbart skick, hoppas på försäkringspengarna.
Jag vill ha växlat har jag bestämt mig för men nu skulle jag vilja ha tips av er på vilka modeller ni rekommenderar.
Jag har kollat runt lite och Rieju drac verkar vara en rätt billig modell med mycket reservdelar. Men går dom lika bra som derbis med bara rör på? En kompis har en Derbi och den går förvånansvärt bra, upp mot 80-90 med ett Gianelli 2T.
jag har alltid föredragit AM6 mopparna... ingen aning varför men känns kraftigare. och drac kan man göra så mycket med så funderade på en drac jag med men köpte en beta då jag ville fortsätta att stunta efter slidern.
Rieju är jävligt goa både att mecka o köra själv kör jag dt50rsm den är go att köra men ett helvete att mecka allting är så ihoppa tryckt vid förgasare och motor :/
Rieju, beta, Derbi, gasgas, cpi, roxxon, yamaha, suzuki, honda och kanske någon mer är likvärdiga, gamla är väll lite mer lättmekkade men mindre el osv. doch kanske lite tröttare.
att undvika kan väll va typ kinroad och andra kingkong.
men välj vilken du vill
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Ta en titt på CH Racing och HM Derapage också. Grymma mopeder med AM6 motor och delar från 125or. Dock så är dom ganska dyra och det är svårt att få tag på reservdelar.
rräxen skrev:
Själv har jag en rrx och kan säga att det är ett helvete att få ut/in förgasaren på'n, men annart gör lätt att meka med.
AM6 motorn drar nåt så in helvete på högvarv medans derbimotorn har en jämnare styrka (drar självklart bra på högvarv också 2stroke power liksom)
Helvete att få ut/in förgasaren...? Nja då är det värre på en Senda Men bort med tanken bara så är det ju busenkelt.
Att AM6-motorn drar mer på högvarv än Derbi-motorn stämmer ju inte nånstans. Det beror ju på hur cylindrarna är portade, och hur bra inställda/avstämda grejerna är.
Eller har du nån konkret fakta på att en AM6 skulle dra bättre?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ursäkta missförståndet!
Talar självklart för mig själv och mina upplevelser.
2 utav mina polare har derbimotor och enligt både mig och dem så har "min" moped mer kraft på högvarv än deras, medan deras är starkare på lite lägre varv.
Men som du sa, detta varierar ju självklart på hur de är portade och inställningen.
Måste säga: akta dig för saker som har Derbis förhärdade boxram! Min Derbi har gett upp helt, och för att komma åt förgasaren och motorn så måste man lossa BÅDE oljetanken och bensintanken. Men motorn i sig själv är en dröm.
Väldigt lätt att skruva. Och sen dethär med att man kan kicka i växlarna med Derbi. Prövade köra en kompis Rieju och fick kärringstop. Tog förbaskat långe att komma på att AM6 inte går att kicka med växeln i
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Vet hur det känns när ens moppe försvinner, hände en gång för mig när jag glömde att ta in min monkeybike. Jag tycker att du borde köra på en gammal hederlig Suzuki pv! Grymt rolig att köra och finns många reservdelar!