Viktkit

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Viktkit

Inlägg av oggew2 »

Fik precis mitt stage6 viktkit och när jag skulle flytta över dom svarta plastskalen går det inte! Hur ska man göra?
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

ta två stycken polygriper, eller sätt en mejsel i plasten där dom svarta skalen delar sig
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Dawidd skrev:ta två stycken polygriper, eller sätt en mejsel i plasten där dom svarta skalen delar sig
Dagens hjälte :wink:
Fan att jag inte tänkte så långt själv
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

oggew2 skrev:
Dawidd skrev:ta två stycken polygriper, eller sätt en mejsel i plasten där dom svarta skalen delar sig
Dagens hjälte :wink:
Fan att jag inte tänkte så långt själv
Hade själv samma problem med skiten, satt så jävla hårt i början,men nu när man har bytt vikter ett antal gånger så går det nästan att dra isär dom med fingrarna :)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Dawidd skrev:
oggew2 skrev:
Dawidd skrev:ta två stycken polygriper, eller sätt en mejsel i plasten där dom svarta skalen delar sig
Dagens hjälte :wink:
Fan att jag inte tänkte så långt själv
Hade själv samma problem med skiten, satt så jävla hårt i början,men nu när man har bytt vikter ett antal gånger så går det nästan att dra isär dom med fingrarna :)
Satte på 6,5 den varvar as nu... Går det att sätta varannan 6,5 varannan 7,5 för att få så det blir som 7?
svennis100
Svårstartad skrothög
Inlägg: 172
Blev medlem: 14 augusti 2013, 21:19
Ort: Göteborg

Inlägg av svennis100 »

Japp :D
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Tror ni att 7 blir bra då? Har en viva med ett kundo rör och dragen v ring, tänkte byta munstycke om nån dag också men inte vågat testa än då jag inte vet hur jag ska komma åt tändstiftet, det ligger lixom en bit in i cylindern så man kommer inte åt den med nåt
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

oggew2 skrev:Tror ni att 7 blir bra då? Har en viva med ett kundo rör och dragen v ring, tänkte byta munstycke om nån dag också men inte vågat testa än då jag inte vet hur jag ska komma åt tändstiftet, det ligger lixom en bit in i cylindern så man kommer inte åt den med nåt
Du måste byta munstycke annars riskerar du att den skär. plus att den mest troligen kommer gå bättre.
Helt Räser
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

AndreWidestedt skrev:
oggew2 skrev:Tror ni att 7 blir bra då? Har en viva med ett kundo rör och dragen v ring, tänkte byta munstycke om nån dag också men inte vågat testa än då jag inte vet hur jag ska komma åt tändstiftet, det ligger lixom en bit in i cylindern så man kommer inte åt den med nåt
Du måste byta munstycke annars riskerar du att den skär. plus att den mest troligen kommer gå bättre.
Japp men ska jag köra på med 64, alltså 10 högre än original och testa neråt? För jag kommer inte åt mitt tändstift så kan inte se blandningen, om inte nån kan nåt knep att få ut den?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

antar att du har luftkyld och kylflänsarna sticker ut så du inte kommer åt tändstiftet?
Vilken hylsa som helst borde vara nog lång för att kunna dra lös det om du har tillgång till en sån. Alltså en hylsa du sätter på ett spärrskaft, eller bara en vanlig tändstifts-hylsa som man sätter en skruvmejsel genom och drar.
Bild
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

byYn skrev:antar att du har luftkyld och kylflänsarna sticker ut så du inte kommer åt tändstiftet?
Vilken hylsa som helst borde vara nog lång för att kunna dra lös det om du har tillgång till en sån. Alltså en hylsa du sätter på ett spärrskaft, eller bara en vanlig tändstifts-hylsa som man sätter en skruvmejsel genom och drar.
Men hylsan kommer inte åt, tändstiftet är för långt :cry:
Och har en tändstift hylsa men den passa inte, finns såna typ på biltema?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Japp finns på biltema. Annars borde det gå att vålda lös med typ en polygrip, tång, lössnus eller nå annat fint som ligger i garaget.
Bild
Skriv svar