fmf krök

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Deeea
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 15 januari 2013, 21:09

fmf krök

Inlägg av Deeea »

Tjena kan köpa en fmf krök till cross för en billig peng :) vet ej vilken cc den har suttit på men tror ni att det kommer funka till moppe? Man måste ju svetsa om fästet och sånt det vet jag men kommer det ge någon vidare effekt? :)[/code]
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

det gör det nog inte om det inte är typ 70 cc eller 80 cc kanske, för avgassystemen är gjorda för 50 cc med avgasdurationer etc... Så nej det kommer inte ge mycket :/
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Asddfgf4 skrev:det gör det nog inte om det inte är typ 70 cc eller 80 cc kanske, för avgassystemen är gjorda för 50 cc med avgasdurationer etc... Så nej det kommer inte ge mycket :/
kommer antagligen ge mer än ett moppetrinrör
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 15 januari 2013, 21:09

Inlägg av Deeea »

Okej :)
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Tex gnarlypipe kan inte användas på mindre än 250cc. Men jag antar han säljer nåt annat rör, typ fattypipe? Kan gå men inte på nått sätt under 70cc.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Deeea
Elmoped
Inlägg: 75
Blev medlem: 15 januari 2013, 21:09

Inlägg av Deeea »

TheFlyingFin skrev:Tex gnarlypipe kan inte användas på mindre än 250cc. Men jag antar han säljer nåt annat rör, typ fattypipe? Kan gå men inte på nått sätt under 70cc.
Finns det något ännu mindre fmf rör än fattypipe? Om man till exempel skulle ha 70cc skulle fattypipe ge bågon större effekt då? :)
bonnaracing
Svårstartad skrothög
Inlägg: 326
Blev medlem: 27 april 2012, 19:14

Inlägg av bonnaracing »

om det är till en tex 85cc, så kanske det lirar ganska gött till en vass 80cc, men skansen är lite, är den billig så köp den!
Skriv svar