Stunt Session 2k13

Publicera dina bilder, filmer eller annan stuntmedia!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Stunt Session 2k13

Inlägg av Roxxen96 »

Här kommer jag med en liten film ifrån mixade klipp under min stunt tid. Har ej hållt på sålänge. Så no hate.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jFeKqXgn_io[/youtube]

Tyck till! Hoppas ni gillar det. Finns i både 720 och 1080 p. Detta är även min första redigering, så nej jag än varken proffs på stunt eller redigering.
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Hahaha de där gav mig mycket gott skratt :D
Varför kör du utan byxor och skor? :lol:

Du borde ha haft med lite ringar, blev lite långtråkigt i längden när du bara körde rakt fram. Ingenting man kanske kollar på flera gånger men fortsätt träna så kan de nog bli lite mer intressantare till nästa gång ;)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

rasmusborg skrev:Hahaha de där gav mig mycket gott skratt :D
Varför kör du utan byxor och skor? :lol:

Du borde ha haft med lite ringar, blev lite långtråkigt i längden när du bara körde rakt fram. Ingenting man kanske kollar på flera gånger men fortsätt träna så kan de nog bli lite mer intressantare till nästa gång ;)
Är ganska säker på att han inte kan ringar än, han kan ju knappt köra rakt fram på bakhjulet ;)

Men annars riktigt nice! Bara att öva på nästa sommar!
Helt Räser
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

så du är en såndär stuntare nu roxxen? :)

kunde ju klippt bort MASSOR med onödigt material och visat vad du kunde istället för tramsa :)
Bild
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

rasmusborg skrev:Hahaha de där gav mig mycket gott skratt :D
Varför kör du utan byxor och skor? :lol:

Du borde ha haft med lite ringar, blev lite långtråkigt i längden när du bara körde rakt fram. Ingenting man kanske kollar på flera gånger men fortsätt träna så kan de nog bli lite mer intressantare till nästa gång ;)
Innan min kompis började filma så hade jag ramlat och klämt benet mellan trottoarkanten och moppen. Varför jag tog av mig har jag ingen aning om. :roll: Var inte ens meningen att han skulle filma eller att jag skulle ta med det. Bara blev så. Jo det förstår jag, ska börja träna mer på ringar och annat nu när jag kan köra rakt fram ganska bra på olika sätt. Absolut ska ta åt mig det! :)
AndreWidestedt skrev:
rasmusborg skrev:Hahaha de där gav mig mycket gott skratt :D
Varför kör du utan byxor och skor? :lol:

Du borde ha haft med lite ringar, blev lite långtråkigt i längden när du bara körde rakt fram. Ingenting man kanske kollar på flera gånger men fortsätt träna så kan de nog bli lite mer intressantare till nästa gång ;)
Är ganska säker på att han inte kan ringar än, han kan ju knappt köra rakt fram på bakhjulet ;)


Men annars riktigt nice! Bara att öva på nästa sommar!
Kan inte påstå att jag "kan". Jag vet hur man gör, men jag kan medge att jag inte kan göra flera ringar och få det se riktigt proffsigt ut. Så långt har jag tyvärr inte kommit. Någon som kan säga mig om det är lättast att börja med att göra ringar genom att stå på tolvan, sittandes ringar, eller göra ringar med hjälp av peggen vid dämparen? Eller det kanske är ganska individuellt? Känner att jag har mest balans när jag står på peggen vid dämparen, men det är ju en sån sak man måste träna upp också. :) Tack, yes tränas på skall det.


Mura skrev:så du är en såndär stuntare nu roxxen? :)

kunde ju klippt bort MASSOR med onödigt material och visat vad du kunde istället för tramsa :)
Ja hobby stuntare, nä men har börjat lite smått. Alltid velat testa, så vafan lite roligt får man allt ha det innan man gör sig av med mopederna. Japp hade mycket onödigt, men som sagt jag tog med vad jag ansåg gjorde filmen bra på sitt sätt. Sen vet jag att jag kunde tagit bort en hel del trams, men nu blev det som det blev och får helt enkelt ta med mig feedbacken tills nästa film jag gör! :)
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Det går inte jämför att stå på pegset vid dämparen med att göra ringar stående eller att göra det sittande. Inte alls samma balans!
Sittande är väll det som jag skulle rekommendera dig att prova på senare, stående är rätt enkelt gäller bara att bli bekväm med att stå upp, såg att du har en peg på tolvan så du kan ju prova att ha ena foten där sen andra på tolvan om inte det så ena foten på fotplattan och den andra på tolvan. Det tar tid att lära sig ringar om man vill att allt ska komma fort, ta de lugnt bara och träna in balansen några dagar så sitter det till slut :)

Prova också att sätt upp en eller båda fötterna på styret när du kör sittande eller tolva den, finns massa saker man kan lära sig så hoppas du fortsätter med stuntandet i alla fall :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

rasmusborg skrev:Det går inte jämför att stå på pegset vid dämparen med att göra ringar stående eller att göra det sittande. Inte alls samma balans!
Sittande är väll det som jag skulle rekommendera dig att prova på senare, stående är rätt enkelt gäller bara att bli bekväm med att stå upp, såg att du har en peg på tolvan så du kan ju prova att ha ena foten där sen andra på tolvan om inte det så ena foten på fotplattan och den andra på tolvan. Det tar tid att lära sig ringar om man vill att allt ska komma fort, ta de lugnt bara och träna in balansen några dagar så sitter det till slut :)

Prova också att sätt upp en eller båda fötterna på styret när du kör sittande eller tolva den, finns massa saker man kan lära sig så hoppas du fortsätter med stuntandet i alla fall :)
Tack så jätte mycket för hjälpen! Ja då, har inte tänkt att sluta. ;)
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

roxxen96 aka byxlös :wink:
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Persson97 skrev:roxxen96 aka byxlös :wink:
Ingen syn man vill se med andra ord! ;)
Skriv svar