Bästa 125cc stunt modell?

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Bästa 125cc stunt modell?

Inlägg av ConnyH »

Hej! Som titeln lyder så söker jag efter en 125cc att göra till en stuntbike och lära mig ett och annat. Kom gärna med förslag vad jag ska söka efter!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

125 duke <3
Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Asddfgf4 skrev:125 duke <3
seg och tråkig, en pendlarhoj som nästan bara vacker att kolla på, en gasgas eller dt skulle jag sattsa på!
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Ja hade lugnt köpt en gasgas :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Persson97 skrev:
Asddfgf4 skrev:125 duke <3
seg och tråkig, en pendlarhoj som nästan bara vacker att kolla på, en gasgas eller dt skulle jag sattsa på!
+1, överskattad skithoj.


TS : Vad för stunt har du tänkt att köra liksom? Busa runt snabbt i staden, köra långa slangar, cirklar etc?
Ska du busa runt i staden, långa slangar o sånt skulle jag satsa på en mildare tvåtaktare, DT, Querly, tysk hojgrupp kör med DT125or, leker runt i skogen, slangar o har sig.

Ska du hålla på med cirklar o sånt skit skulle jag satsa på en fyrtakt, WR125, tyckte den var väldigt lätt att koppla upp samt lätt att få upp bakhjulet i luften.
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

p0d1 skrev:
Persson97 skrev:
Asddfgf4 skrev:125 duke <3
seg och tråkig, en pendlarhoj som nästan bara vacker att kolla på, en gasgas eller dt skulle jag sattsa på!
+1, överskattad skithoj.


TS : Vad för stunt har du tänkt att köra liksom? Busa runt snabbt i staden, köra långa slangar, cirklar etc?
Ska du busa runt i staden, långa slangar o sånt skulle jag satsa på en mildare tvåtaktare, DT, Querly, tysk hojgrupp kör med DT125or, leker runt i skogen, slangar o har sig.

Ska du hålla på med cirklar o sånt skit skulle jag satsa på en fyrtakt, WR125, tyckte den var väldigt lätt att koppla upp samt lätt att få upp bakhjulet i luften.
Sa kolla på de :) jag söker en billig lätt mc att lära mig stunta, dra på bakhjulet med. Ju billigare destu bättre :) plockar bort kåpor osv. Det viktigaste är att den går bra, håller ihop och har effekt.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

hur pass billig är du ute efter?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
ConnyH
Svårstartad skrothög
Inlägg: 290
Blev medlem: 2 oktober 2011, 00:32
Ort: Finland Ekenäs

Inlägg av ConnyH »

Persson97 skrev:hur pass billig är du ute efter?
Så billigt som möjligt, huvudsaken är att all mekanik fungerar och att den har lite mer effekt än någon från 80 talet som jag tror att har lite mindre effekt pga utvecklingen gått frammåt?
Skriv svar