Beta RR Stunting

Har du frågor kring stunting, ställ dom här!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Beta RR Stunting

Inlägg av plankan »

Har en Beta RR och tänkte börja stunta. I dagsläget är den HELT original. 11/51 drevning. Eftersom jag absolut inte får trimma för päronen så är det rätt svårt att få upp den på bakhjulet. Provade att varva som fan på ettan och sen släppa kopplingen och dra upp den, visst den kommer upp men faller ju ner på direkten och att släppa kopplingen sådär sliter ju enormt på kedja och drev. Tänkte höra med er om man kunde småtrimma utan att plugga ur som hjälper att få upp en på bakan. typ som att dreva om, sportluftfilter eller något sånt. :) Tacksam för svar!
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Dreva större bakdrev, 11-60 typ, sen sportluft gör inget om allt annat är org. Men borra pluggen några mm bara men ha kvar pluggen, det gör otroligt mycket att bara borra och om du även byter till större bakdrev kan du kanske jämna ut den till 45-50 i topp, och då kommer inte päronen märka nåt alls utom större bakdrev! :D Ultimata planen!
Användarens profilbild
rieju4life
Svårstartad skrothög
Inlägg: 302
Blev medlem: 19 mars 2012, 16:14
Ort: svenljunga

Inlägg av rieju4life »

allt du typ kan göra e typ att dreva... luftfilter gör ingen skilnad när den e org så det spelar ingen roll.. det du får göra e la att dreva te lättare drev o va glad.. :/ annars plugga ur den när dina päron inte vet o skaffa blackbox ;) (fukna fint för mig tills pappa såg mig köra lite snabbt i stan en gång ;))
omkörd = behöver mer trim :D

MBH4LIFE
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Du kan ju alltid fila lite på pluggen i smyg ? :)
Dreva om gör ju en hel del!
Sportluft är ingen idé om du kör helt orginal.. ;)
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

rieju4life skrev:allt du typ kan göra e typ att dreva... luftfilter gör ingen skilnad när den e org så det spelar ingen roll.. det du får göra e la att dreva te lättare drev o va glad.. :/ annars plugga ur den när dina päron inte vet o skaffa blackbox ;) (fukna fint för mig tills pappa såg mig köra lite snabbt i stan en gång ;))
Tackar för svar! Vilken drevning tycker du jag ska köra på då?
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

plankan skrev:
rieju4life skrev:allt du typ kan göra e typ att dreva... luftfilter gör ingen skilnad när den e org så det spelar ingen roll.. det du får göra e la att dreva te lättare drev o va glad.. :/ annars plugga ur den när dina päron inte vet o skaffa blackbox ;) (fukna fint för mig tills pappa såg mig köra lite snabbt i stan en gång ;))
Tackar för svar! Vilken drevning tycker du jag ska köra på då?
har 11/53 på min gilera, inge annat trimm på den å får upp den i 6:an utan koppling ;) teknik vetdu.

http://www.youtube.com/watch?v=O4gDaQ4--io

där är ett videoklipp när ja förut hade puckeln, pluggen i å fick upp den i sexan ;)
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 168
Blev medlem: 9 april 2013, 19:20
Ort: Stockholm

Inlägg av plankan »

suzukiwheelier skrev:
plankan skrev:
rieju4life skrev:allt du typ kan göra e typ att dreva... luftfilter gör ingen skilnad när den e org så det spelar ingen roll.. det du får göra e la att dreva te lättare drev o va glad.. :/ annars plugga ur den när dina päron inte vet o skaffa blackbox ;) (fukna fint för mig tills pappa såg mig köra lite snabbt i stan en gång ;))
Tackar för svar! Vilken drevning tycker du jag ska köra på då?
har 11/53 på min gilera, inge annat trimm på den å får upp den i 6:an utan koppling ;) teknik vetdu.

http://www.youtube.com/watch?v=O4gDaQ4--io

där är ett videoklipp när ja förut hade puckeln, pluggen i å fick upp den i sexan ;)
Men då hade du ett gianelli 2t, hjälper inte det rätt mycket? Men du säger alltså att det är möjligt för mig att få upp den i typ 3ans växel och stegra?
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Kan ja låna tråden lite om de går bra??
Har som sagt en yamaha dt50r -07 med följande setup..
leovince v6 rör (urpluggat)
malossi ostrypt cdi
polini membran
drevning 12/52

Tror ni de går bra att dra på bakan me den drevningen? :)
Vet ni nån bra film där man kan lära sej teknikerna ? :)
Tack på förhand!
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

plankan skrev:
suzukiwheelier skrev:
plankan skrev: Tackar för svar! Vilken drevning tycker du jag ska köra på då?
har 11/53 på min gilera, inge annat trimm på den å får upp den i 6:an utan koppling ;) teknik vetdu.

http://www.youtube.com/watch?v=O4gDaQ4--io

där är ett videoklipp när ja förut hade puckeln, pluggen i å fick upp den i sexan ;)
Men då hade du ett gianelli 2t, hjälper inte det rätt mycket? Men du säger alltså att det är möjligt för mig att få upp den i typ 3ans växel och stegra?
på gileran är det orginalröret som är orört, och den går upp i sexan ;)

stegra och stegra, du måste ha upp den rätt så högt för att det ska gå i några höga växlar
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

xDT50Rx skrev:Kan ja låna tråden lite om de går bra??
Har som sagt en yamaha dt50r -07 med följande setup..
leovince v6 rör (urpluggat)
malossi ostrypt cdi
polini membran
drevning 12/52

Tror ni de går bra att dra på bakan me den drevningen? :)
Vet ni nån bra film där man kan lära sej teknikerna ? :)
Tack på förhand!
Lätt, har samma drevning och högvarvs Hebo, och han ja köpte av stunta med den :P gasres 1-4 med lite inblandning av teknik xD 12'o'clock drog han i 4 i kanske 50 utan problem :S
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

TheFlyingFin skrev:
xDT50Rx skrev:Kan ja låna tråden lite om de går bra??
Har som sagt en yamaha dt50r -07 med följande setup..
leovince v6 rör (urpluggat)
malossi ostrypt cdi
polini membran
drevning 12/52

Tror ni de går bra att dra på bakan me den drevningen? :)
Vet ni nån bra film där man kan lära sej teknikerna ? :)
Tack på förhand!
Lätt, har samma drevning och högvarvs Hebo, och han ja köpte av stunta med den :P gasres 1-4 med lite inblandning av teknik xD 12'o'clock drog han i 4 i kanske 50 utan problem :S
Tack för snabbt svar! :)
Okej, har provat lite idag att dra upp den på bakan men kom inte högre än en halvmeter typ, o sen åker den ner på direkten men ja antar att det är träning som gäller ;)
Skriv svar