första bilen, vad ska man ha?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

JagHarEnDerbi skrev:Ni får ju tänka på att det är rätt dumt att inte låta en av sina föräldrar stå på bilen!
Och det är egentligen rätt dumt att skenförsäkra om något händer.
Det fungerar om det finns en mamma, pappa och en son med b-kort, och endast två bilar totalt i hushållet.

Men att vara mamma, pappa och en son med b-kort och ha tre bilar, en 940 -94a, en Volvo -11a och en VW -12a så är det rätt uppenbart att det är sonen som brukar Volvon.

Även om bevisbördan ligger på försäkringsbolaget ifall det skulle dras till domstol så finns det fortfarande sunt förnuft och självklarheter, som i det andra exemplet jag skrev, att sonen brukar Volvon.
Det är svårt att argumentera emot.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

DEA!! skrev:Visst är det smartare. Blir ändå pengar, han kanske inte villu ha det så.
Ser ingen anledning till att inte vilja ha det så?
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Min pappa kommer stå på bilen:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

p0d1 skrev:
tacopaj skrev: Volkswagen passat har ju blivit fett vanlig nu, p.g.a dom är hyffsat snåla och ser okej ut. :)
Dock är det knappast i hans prisklass, jag tar för givet att du syftar på nyare Passat som är smålik Mercedes i sitt utseende, och inte Golf, Polo eller de äldre passatera som ser ut som skit.
Jo jag syftade på dom äldre. Ser skitmånga 18+ åringar som kör såna nu så så illa kan dom ju inte vara ;)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

p0d1 skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Ni får ju tänka på att det är rätt dumt att inte låta en av sina föräldrar stå på bilen!
Och det är egentligen rätt dumt att skenförsäkra om något händer.
Det fungerar om det finns en mamma, pappa och en son med b-kort, och endast två bilar totalt i hushållet.

Men att vara mamma, pappa och en son med b-kort och ha tre bilar, en 940 -94a, en Volvo -11a och en VW -12a så är det rätt uppenbart att det är sonen som brukar Volvon.

Även om bevisbördan ligger på försäkringsbolaget ifall det skulle dras till domstol så finns det fortfarande sunt förnuft och självklarheter, som i det andra exemplet jag skrev, att sonen brukar Volvon.
Det är svårt att argumentera emot.
Om man är fyra pers och har 7 bilar då :lol:
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Karlsson_98
Avstängd
Inlägg: 641
Blev medlem: 17 oktober 2012, 19:34
Ort: Årjäng

Inlägg av Karlsson_98 »

Om ja var du så skulle ja köpt en helt vanlig volvo kombi såsom 245,745,945 osv.. Svindyrt att äga en ''sportbil'' när man är 18, så när du blir äldre kan du ju köpa bilar me lite värre motorer i ;)

Annars är audi/passat en fin första bil ;)
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

xDT50Rx skrev:Om ja var du så skulle ja köpt en helt vanlig volvo kombi såsom 245,745,945 osv.. Svindyrt att äga en ''sportbil'' när man är 18, så när du blir äldre kan du ju köpa bilar me lite värre motorer i ;)

Annars är audi/passat en fin första bil ;)
1+
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

En passat, o trimma lite ;)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

kommer inte köpa nån passat eller nått:) volvo 945 nah det blir det inte :) bara som vinter bil i så fall:) står mellan volvo 850 t5 eller 940 ltt eller nån go bmw :)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

p0d1 skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Ni får ju tänka på att det är rätt dumt att inte låta en av sina föräldrar stå på bilen!
Och det är egentligen rätt dumt att skenförsäkra om något händer.
Det fungerar om det finns en mamma, pappa och en son med b-kort, och endast två bilar totalt i hushållet.

Men att vara mamma, pappa och en son med b-kort och ha tre bilar, en 940 -94a, en Volvo -11a och en VW -12a så är det rätt uppenbart att det är sonen som brukar Volvon.

Även om bevisbördan ligger på försäkringsbolaget ifall det skulle dras till domstol så finns det fortfarande sunt förnuft och självklarheter, som i det andra exemplet jag skrev, att sonen brukar Volvon.
Det är svårt att argumentera emot.
Är inte speciellt dumt då det inte är något fel i det. Finns ingen gräns som man kan gå över när det gäller att bestämma huruvida bilen är på utlåning till sonen eller inte. Sunt förnuft är det då inte att lägga ut, i mitt fall 581kr/mån på en försäkring vars kostnad är baserad helt på olycksstatistiken på den bilmodell det gäller och hur gammal ägaren är. Då är det bra mycket sundare att spara 70% genom att låta en av sina föräldrar stå på bilen.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

pod1 tror han har rätt. det är billigare att ställa bilen på någon av sina föräldrar.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

gilerahjärnan skrev:pod1 tror han har rätt. det är billigare att ställa bilen på någon av sina föräldrar.
Jo jag har märkt det så jag redan när man skulle försäkra moppen första gången :)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
suzukiwheelier
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 602
Blev medlem: 10 april 2012, 13:50
Ort: vasa,finland

Inlägg av suzukiwheelier »

bensinskalle skrev:
p0d1 skrev:
JagHarEnDerbi skrev:Ni får ju tänka på att det är rätt dumt att inte låta en av sina föräldrar stå på bilen!
Och det är egentligen rätt dumt att skenförsäkra om något händer.
Det fungerar om det finns en mamma, pappa och en son med b-kort, och endast två bilar totalt i hushållet.

Men att vara mamma, pappa och en son med b-kort och ha tre bilar, en 940 -94a, en Volvo -11a och en VW -12a så är det rätt uppenbart att det är sonen som brukar Volvon.

Även om bevisbördan ligger på försäkringsbolaget ifall det skulle dras till domstol så finns det fortfarande sunt förnuft och självklarheter, som i det andra exemplet jag skrev, att sonen brukar Volvon.
Det är svårt att argumentera emot.

Om man är fyra pers och har 7 bilar då :lol:
3pers 11bilar ;)
Lucass
Elmoped
Inlägg: 31
Blev medlem: 3 september 2012, 19:39

Inlägg av Lucass »

Jag har en bmw e30 som förstabil. (16år)
Funkar helt perfekt, värt att kolla upp modellen iallafall :)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Lucass skrev:Jag har en bmw e30 som förstabil. (16år)
Funkar helt perfekt, värt att kolla upp modellen iallafall :)

har kollat på e30 modellerna men gillar inte dom så mycket:(
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

JagHarEnDerbi skrev:
DEA!! skrev:Visst är det smartare. Blir ändå pengar, han kanske inte villu ha det så.
Ser ingen anledning till att inte vilja ha det så?
Känner ju inte riktigt hans föräldrar smarto.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Holmen
Elmoped
Inlägg: 136
Blev medlem: 21 juni 2013, 10:23

Inlägg av Holmen »

Toyota Supra mkiv twin turbo det lär väl duga för att gasa med iallafall..
Bild[/img]
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

MrAndersson skrev: Även en annan diff på FTT och starkare vevstakar. Dock inte på alla, de nyare modellerna av LTT har fått starkare vevstakar, men de äldre modellernas är klenare.
Nu är jag lite av en volvonörd, och jag har då inte hört detta förut. Kan du förklara lite mer?
Vad sitter det för diff på FTT menar du? Och vad för stakar jämfört med LTT? Och när kom det starkare stakar på LTT?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

CaToXXo skrev:
MrAndersson skrev: Även en annan diff på FTT och starkare vevstakar. Dock inte på alla, de nyare modellerna av LTT har fått starkare vevstakar, men de äldre modellernas är klenare.
Nu är jag lite av en volvonörd, och jag har då inte hört detta förut. Kan du förklara lite mer?
Vad sitter det för diff på FTT menar du? Och vad för stakar jämfört med LTT? Och när kom det starkare stakar på LTT?
har också läst mycket om B230 motorerna, har inte sett om starkare stakar, dock finns det vx3 kam och 531 topp på dom tidiga 940 GL modellerna
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Holmen skrev:Toyota Supra mkiv twin turbo det lär väl duga för att gasa med iallafall..
Bild[/img]
hahaha nah lite för klen tycker jag:) hehe
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

DEA!! skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
DEA!! skrev:Visst är det smartare. Blir ändå pengar, han kanske inte villu ha det så.
Ser ingen anledning till att inte vilja ha det så?
Känner ju inte riktigt hans föräldrar smarto.
Nej, dom kanske är den där typen som mer än gärna pungar ut några tusen extra per halvår utan anledning för att det är så fruktansvärt roligt.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

gilerahjärnan skrev: har också läst mycket om B230 motorerna, har inte sett om starkare stakar, dock finns det vx3 kam och 531 topp på dom tidiga 940 GL modellerna
Jojo, det vet jag mycket väl, det är ju nästan lag på att man ska kunna såpass.
Men att FTT- B230FT skulle ha starkare stakar än tidiga LTT- B230FK, har jag aldrig hört.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tacopaj skrev:
p0d1 skrev: Dock är det knappast i hans prisklass, jag tar för givet att du syftar på nyare Passat som är smålik Mercedes i sitt utseende, och inte Golf, Polo eller de äldre passatera som ser ut som skit.
Jo jag syftade på dom äldre. Ser skitmånga 18+ åringar som kör såna nu så så illa kan dom ju inte vara ;)
I mitt tycke ingen speciellt snygg bil öht, riktigt tråkig imo..

JagHarEnDerbi skrev: Är inte speciellt dumt då det inte är något fel i det. Finns ingen gräns som man kan gå över när det gäller att bestämma huruvida bilen är på utlåning till sonen eller inte. Sunt förnuft är det då inte att lägga ut, i mitt fall 581kr/mån på en försäkring vars kostnad är baserad helt på olycksstatistiken på den bilmodell det gäller och hur gammal ägaren är. Då är det bra mycket sundare att spara 70% genom att låta en av sina föräldrar stå på bilen.
Det som är fel i det är att det kallas skenförsäkring, jag predikar inte för att jag anser att ungdomar ska stå för sina egna bilar.

Min SAAB 9-3 Aero 2004 kostar 8.000 kronor hel/hel på pappa, och Gud vet hur mycket det är på mig, då den skulle kosta 16.000 på mamma, som aldrig varit av med körkortet eller med i en olycka, men ska vara medveten om vad som kan ske vid en olycka, både en själv och ens föräldrar ska vara medvetna om det, så man inte står med byxorna nere och säger "nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring", utan man har en "plan" eller vet vad man ska säga ifall man måste kontakta FB någon gång.

Och jo, det finns en gräns vid utlåning, det är när en annan personen anses som huvudsakliga brukaren av bilen.
gilerahjärnan skrev:pod1 tror han har rätt. det är billigare att ställa bilen på någon av sina föräldrar.
Vet är det jag tror jag har rätt om? Menar du att jag hävdar att det är billigare att försäkra bilen på sig själv än sina föräldrar? Om så, citera det, tack.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket
Inlägg: 1053
Blev medlem: 18 juli 2013, 10:18
Ort: Karleby

Inlägg av TheFlyingFin »

Holmen skrev:Toyota Supra mkiv twin turbo det lär väl duga för att gasa med iallafall..
Bild[/img]
2jZ då, det börjar va en motor :D även om RB26 DETT ligger närmast hjärtat iom sina sjuka trimmöjligheter. 1000+whp utan cylinderborrning behöver man ju i te skämmas för :D

Till TS: En passat är inte så dyr i försäkring, dock i get för den som vill busa. Kommer själv låna till en R33 som driftbil och nåt passivare typ etanol golf som bruksbil. En BMW eller Volvo är väl bra busbilar.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Axelito
Svårstartad skrothög
Inlägg: 263
Blev medlem: 8 september 2012, 01:07

Inlägg av Axelito »

Jag har en Volvo 940 gl som är en riktigt trevlig bil :) skulle dock vilja ha en med turbo, men den tar sig fram ändå :)
Så en 940 tycker jag att du ska kolla på!
-Ludix one
Om ni behöver hjälp med iPhones, iPads och jailbreakning, Tveka inte att fråga! :)
Bild
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

JagHarEnDerbi skrev: Är inte speciellt dumt då det inte är något fel i det. Finns ingen gräns som man kan gå över när det gäller att bestämma huruvida bilen är på utlåning till sonen eller inte. Sunt förnuft är det då inte att lägga ut, i mitt fall 581kr/mån på en försäkring vars kostnad är baserad helt på olycksstatistiken på den bilmodell det gäller och hur gammal ägaren är. Då är det bra mycket sundare att spara 70% genom att låta en av sina föräldrar stå på bilen.
p0d1 skrev: Det som är fel i det är att det kallas skenförsäkring, jag predikar inte för att jag anser att ungdomar ska stå för sina egna bilar.

Min SAAB 9-3 Aero 2004 kostar 8.000 kronor hel/hel på pappa, och Gud vet hur mycket det är på mig, då den skulle kosta 16.000 på mamma, som aldrig varit av med körkortet eller med i en olycka, men ska vara medveten om vad som kan ske vid en olycka, både en själv och ens föräldrar ska vara medvetna om det, så man inte står med byxorna nere och säger "nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring", utan man har en "plan" eller vet vad man ska säga ifall man måste kontakta FB någon gång.

Och jo, det finns en gräns vid utlåning, det är när en annan personen anses som huvudsakliga brukaren av bilen.
Ingen seriös person skulle någonsin säga

"nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring"

Men om så är fallet så är det inte mer än rätt att den inte får ut en krona. Det är liksom inte realistiskt att jag som student ska kunna pumpa ut den mängden pengar som behövs för att kunna stå på bilen själv, men samtidigt måste jag ha en bil för att kunna ta mig till jobbet. Så rätt eller fel är helt upp den den enskilde individen.
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

JagHarEnDerbi skrev: Ingen seriös person skulle någonsin säga

"nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring"

Men om så är fallet så är det inte mer än rätt att den inte får ut en krona. Det är liksom inte realistiskt att jag som student ska kunna pumpa ut den mängden pengar som behövs för att kunna stå på bilen själv, men samtidigt måste jag ha en bil för att kunna ta mig till jobbet. Så rätt eller fel är helt upp den den enskilde individen.
Det finns idioter som skulle kunna säga så, otroligt nog.

Men jag håller med dig totalt, men det finns trotsallt konsekvenser av att skenförsäkra, tyvärr. kollade upp för skojskull vad min SAAB skulle kosta på mig, 50.000 kronor hel/hel, det är bilens värde nästan, det är vad jag tjänar ihop på två månader ungefär.

Stört är förnamnet.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Enligt mitt försäkringsbolag så var det inte skenförsäkring så länge jag bodde hemma då fick mamma stå på bilen även om den i själva verket är min.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

p0d1 skrev:
JagHarEnDerbi skrev: Ingen seriös person skulle någonsin säga

"nej men fan, det är ju grabbens bil, den står bara på mig för det är billigare med försäkring"

Men om så är fallet så är det inte mer än rätt att den inte får ut en krona. Det är liksom inte realistiskt att jag som student ska kunna pumpa ut den mängden pengar som behövs för att kunna stå på bilen själv, men samtidigt måste jag ha en bil för att kunna ta mig till jobbet. Så rätt eller fel är helt upp den den enskilde individen.
Det finns idioter som skulle kunna säga så, otroligt nog.

Men jag håller med dig totalt, men det finns trotsallt konsekvenser av att skenförsäkra, tyvärr. kollade upp för skojskull vad min SAAB skulle kosta på mig, 50.000 kronor hel/hel, det är bilens värde nästan, det är vad jag tjänar ihop på två månader ungefär.

Stört är förnamnet.
Helt fruktansvärt. Men anledningen till att de är så dyra är väl att delar till SAAB inte är lika lättillgängligt som det brukade vara eller?
Användarens profilbild
tlllm
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 12 maj 2010, 21:53

Inlägg av tlllm »

har en bmw 316 compact, 100 hästars. rätt trevlig, skulle inte skada med större motor, men backen sticker gött på grus en då, och går relativt billigt
rekommenderar
men en 320, inte compact lockar nog mer!
- Är hon din stora syster eller lillasyster?
- det är min lillasyster
-jaja, har ni känt varandra länge?

HAHAHA


nu vet jag inte riktigt om alla läsken är i backen!
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

JagHarEnDerbi skrev: Helt fruktansvärt. Men anledningen till att de är så dyra är väl att delar till SAAB inte är lika lättillgängligt som det brukade vara eller?
Det är säkert en bidragande orsak.
Det blir inte bättre av att bilen har 209 hk, turbo och en 18-årig förare i ett getto med mycket bilbränder och bilstölder heller.
I vilket fall knullar försäkringsbolaget ungdomar som vill försäkra bilen.


Tycker egentligen 200 hk är ganska mycket som första bil, började på 95 hästar eller något i en Vento för 5.000 kronor som jag körde sönder, drog rakt in i en stolpe tillslut, fast i låg fart pga vattenplaningen.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

CaToXXo skrev:
MrAndersson skrev: Även en annan diff på FTT och starkare vevstakar. Dock inte på alla, de nyare modellerna av LTT har fått starkare vevstakar, men de äldre modellernas är klenare.
Nu är jag lite av en volvonörd, och jag har då inte hört detta förut. Kan du förklara lite mer?
Vad sitter det för diff på FTT menar du? Och vad för stakar jämfört med LTT? Och när kom det starkare stakar på LTT?
Syftar på att det sitter en slungdiff på FTT, dock var det endast "speciellt" för FTT och ha slungdiff fram till 1993, sen blev den ett tillval och är ungefär lika vanlig på LTT som FTT.

Stakarna kan jag tyvärr inte uttala mig mer om, då jag läst mig till informationen om dom ;)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare
Inlägg: 1719
Blev medlem: 9 februari 2012, 16:49
Ort: uddevalla

Inlägg av TuZx »

bmw e36 med 191 hästar^^
kolla in mitt beta rr projekt :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=37329 (del1)

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=46884 (del2)

säljer betan i delar,har av dig/er i chatten om vad ni söker!
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

[quote="TuZx"]bmw e36 med 191 hästar^^[/quote


gillar inte bmw så mycket förutom m3,m5 och m6an då :) men det är ju goa motorer i dom dock:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
hyper963
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 23 november 2012, 22:18
Ort: GÖTEBORG !!!

Inlägg av hyper963 »

BMW 540 285hk rätt fet 8)

Volvo v70 225 till 250 hk tror jag det va beror på vilken model det va :roll:

vw passat turbo också rätt så fet tror dom ligger mellan någon stans på 190 till 205hk :roll:

men min favorit bil jag skulle vilja ha är BMW 750 alpina b12 8)

men hade valt någon av dom 3 är inte så dyra heller :D
Skriv svar