första bilen, vad ska man ha?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

första bilen, vad ska man ha?

Inlägg av drd håkan »

tjena tjena är snart dax att köpa sin första bil och då kommer ju frågan vad ska man ha för bil:)

har tänkt att köpa bilen typ efter vintern och sen pilla lite på den tills man fyller år i juni:) har väll en budget på runt 30- 35k max:) Vill ha en bil som det är lite drag i iaf . runt en 200hk skulle vare gött tycker jag.

Skriv lite förslag nu på bilar som stämmer bra överens med min budget och motorstyrka :)

OBS bakhjulsdrift är en fördel:))
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Få saker slår en fett stukad 945! du kan få en hyfsad FTT för 10-15k och då har du pengar till annat oxå! :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Shark Monster
Svårstartad skrothög
Inlägg: 182
Blev medlem: 8 juli 2012, 12:39

Inlägg av Shark Monster »

För dem pengarna kan du ju få en hyffsat fin nissan 200sx! :)
Dracfuckot som har svårt att skriva korta inlägg!

Once you go Drac, you never go back!
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Shark Monster skrev:För dem pengarna kan du ju få en hyffsat fin nissan 200sx! :)
Dem är ju riktigt fina och går att få ur ett extremt skönt ljud med! Finns två stycken i byn jag bor i men om man vill ha det som vinterbil vettifan, man vill ju inte köra sönder en 200sx? ;)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Saab 9-3/9-5 aero!
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Quattro lyfe
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

jo har funderat lite på 945 men bestämt att jag vill ha en sedan iaf :) nissan 200sx hade suttit fint . Men hur är de med delar och så till dom ?:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

Väldigt dyrt att försäkra en 200sx också, det kostar lika mycket som en supra då den är klassad som sportbil, så skulle rekommendera att inte köpa en 200sx som första bil.. :)

En 945 ltt är bra första bil :) har själv en nu
Senast redigerad av ollebolle15 den 15 september 2013, 11:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

drd håkan skrev:jo har funderat lite på 945 men bestämt att jag vill ha en sedan iaf :) nissan 200sx hade suttit fint . Men hur är de med delar och så till dom ?:)
Delarna är ju dyrare än volvo såklart, hur mycket vet jag dock inte. Ska du ha en nissan 200sx kommer du nog inte ha problem med delar, jag tycks hitta dem lite överallt. googla! :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Delar till 200sx finns det i mängder, bara inte i sverige så mycket får du beställa från japan. Får jag lägga in mitt tycke är ju en BMW E30 ett bra alternativ, för dom pengarna kan du få en riktigt fin 325 och dom är rätt pigga.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
Vad får dig att vara sugen på en diesel? :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
ollebolle15
Svårstartad skrothög
Inlägg: 287
Blev medlem: 25 september 2011, 15:39
Ort: Motala

Inlägg av ollebolle15 »

drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
kollade lite och en som bodde i Stockholm och va 25år betalade 17000kr/året i försäkring, enligt mig är det väldigt dyrt :)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

DTdosan skrev:
drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
Vad får dig att vara sugen på en diesel? :)
ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

det är dyrt för en ung kille att äga en sport bil med turbo.
Quattro lyfe
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

drd håkan skrev:
DTdosan skrev:
drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
Vad får dig att vara sugen på en diesel? :)
ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
Om du ska han den till skogskörning så tycker jag inte att du behöver snöa in dig alldeles för mycket på diesel eller bensin. :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

drd håkan skrev:
DTdosan skrev:
drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(
Vad får dig att vara sugen på en diesel? :)
ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
Ljudet? Vill du seriöst att din bil ska låta som en 30 år gammal Volvo bm? Sen är skatten brutal och ska du ställa upp pumpen så mycket att den sotar så kommer den inte vara snål direkt!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
Roxxen99
Avstängd
Inlägg: 73
Blev medlem: 26 juni 2013, 22:12
Ort: Norrlandsskogarna

Inlägg av Roxxen99 »

Yamaha Aerox -01
Leovince ZX
Dragen plugg
V-ringen dragen
78 km/h enligt GPS.

Rieju Drac -98
Dragen plugg
Drevad
72,3 km/h enligt GPS.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

DTdosan skrev:
drd håkan skrev:
DTdosan skrev: Vad får dig att vara sugen på en diesel? :)
ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
Om du ska han den till skogskörning så tycker jag inte att du behöver snöa in dig alldeles för mycket på diesel eller bensin. :)
haha nej asså jag och några polare har en 945ltt tillsammans och kör typ på rally väg :) ska ha bilen som brukis men är ju lite kul att leka med:)

jag tycker en diesel med en snurra i låter underbart men det kanske bara är jag:)?? höja pumpen kommer jag inte göra ofta skrev bara det som ett plus med diesel :)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(


Köp inte FTT!
Enda skillnaden mellan den och en LTT är tryckklockan + 1000kr mer i skatt på FTT'n.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

JagHarEnDerbi skrev:
drd håkan skrev:okej najs :) ska kola vad det kostar att försäkra en nissan 200sx , har en 945 ltt nu med några kompisar som vi kör lite skogsvägar med osv:) men tror det blir en 940 ftt men är också lite sugen på en diesel men har inte hört gott om d24an direkt:(


Köp inte FTT!
Enda skillnaden mellan den och en LTT är tryckklockan + 1000kr mer i skatt på FTT'n.
jo det är ju sant:) a får se lite:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

drd håkan skrev: ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
WUB823 - VOLVO 944 TD -91
Årsskatt, kr: 5625
VOLVO 944 -93
Årsskatt, kr: 5117
VOLVO 940 -94
Årsskatt, kr: 5625
Samtliga tre bilar är dieselbilar.

Ska du välja diesel för den billigare förbrukningen så bör du köra tillräckligt mycket för att spara in på det.

För övrigt har jag fått höra, och läst att äldre dieselbilar inte drar något nämnvärt mindre än en bensinbil.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

p0d1 skrev:
drd håkan skrev: ljudet:))) sen sota lite och sen lite billigare i förbrukning:)
WUB823 - VOLVO 944 TD -91
Årsskatt, kr: 5625
VOLVO 944 -93
Årsskatt, kr: 5117
VOLVO 940 -94
Årsskatt, kr: 5625
Samtliga tre bilar är dieselbilar.

Ska du välja diesel för den billigare förbrukningen så bör du köra tillräckligt mycket för att spara in på det.

För övrigt har jag fått höra, och läst att äldre dieselbilar inte drar något nämnvärt mindre än en bensinbil.

jag gick in och kollade nyss och fick upp en volvo 940 tidic och kollade hur mycket en helförsäkring kostade på en sån på pappa och då stog det 4000kr typ??:)

kollade även upp en nissan 200sx innan och då stog det 4600kr på pappa:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Dawidd
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 368
Blev medlem: 1 augusti 2011, 20:56
Ort: Oskarshamn

Inlägg av Dawidd »

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Bmw är ju inte riktigt dom optimala när det kommer till försäkringen.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

Dawidd skrev:Min brors 93!
205 hästar

http://www.blocket.se/kalmar/Saab_93_Ae ... ?ca=18&w=1
Det ändå jag kan tänka mig i saab är 95an aero :)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

tänk på att en turbo är dyrare i försäkring, men en 850 T5 skulle jag satsa på, 225hk org, kan få upp till 300hk chippad, för mig blir det en 940 LTT.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

gilerahjärnan skrev:tänk på att en turbo är dyrare i försäkring, men en 850 T5 skulle jag satsa på, 225hk org, kan få upp till 300hk chippad, för mig blir det en 940 LTT.
a är rätt sugen på en en 850 t5 är en av dom jag mest kollar på nu:) jo det vet jag skiljer lite med det får det vara värt:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Skulle inte rekommendera 850 T5 som första bil, då är du inte under 20k/år i försäkring. Då har bilen betalat av sig i försäkring på 2 år.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

Ända skillnaden på LTT och FTT är wastegaten! ingen större turbo :lol: :oops:

Kan ju inte säga något annat än att det är tufft med en sotande 945 med rätt stuk. Det blir SOM SAGT inte billigt iochmed att man måste ställa upp pumpen för att få den att sota tillräckligt mycket. :D

Volkswagen passat har ju blivit fett vanlig nu, p.g.a dom är hyffsat snåla och ser okej ut. :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

tacopaj skrev:Ända skillnaden på LTT och FTT är wastegaten! ingen större turbo :lol: :oops:

Kan ju inte säga något annat än att det är tufft med en sotande 945 med rätt stuk. Det blir SOM SAGT inte billigt iochmed att man måste ställa upp pumpen för att få den att sota tillräckligt mycket. :D

Volkswagen passat har ju blivit fett vanlig ut, p.g.a dom är hyffsat snåla och ser okej ut. :)
Även en annan diff på FTT och starkare vevstakar. Dock inte på alla, de nyare modellerna av LTT har fått starkare vevstakar, men de äldre modellernas är klenare.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

tacopaj skrev:Ända skillnaden på LTT och FTT är wastegaten! ingen större turbo :lol: :oops:

Kan ju inte säga något annat än att det är tufft med en sotande 945 med rätt stuk. Det blir SOM SAGT inte billigt iochmed att man måste ställa upp pumpen för att få den att sota tillräckligt mycket. :D

Volkswagen passat har ju blivit fett vanlig nu, p.g.a dom är hyffsat snåla och ser okej ut. :)
jo det vet jag :) volkswagen passat vill jag inte ha:)

kommer ju ha bilen på pappa så försäkring på 850 t5 ligger på runt 4k:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

tacopaj skrev: Volkswagen passat har ju blivit fett vanlig nu, p.g.a dom är hyffsat snåla och ser okej ut. :)
Dock är det knappast i hans prisklass, jag tar för givet att du syftar på nyare Passat som är smålik Mercedes i sitt utseende, och inte Golf, Polo eller de äldre passatera som ser ut som skit.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

Ni får ju tänka på att det är rätt dumt att inte låta en av sina föräldrar stå på bilen!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Visst är det smartare. Blir ändå pengar, han kanske inte villu ha det så.
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar