Voca rookie, frågor och funderingar

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Voca rookie, frågor och funderingar

Inlägg av Harrre »

Hallojsan alla moppefantaster! Tittar lite på alternativa effektrör till min Derbi X-treme 05. Just nu kör jag med MK thrower men är sugen på att testa högvarvigt!

Är det någon som testat Voca Rookie Black och kan dela med sig lite av sina erfarenheter?

Moppen är förövrigt original men skulle det funka bra ändå?

Om inte, vad behöver jag då byta ut? Det är 14mm förgasare original.

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

en 21mm skadar ju aldrig och munstycken :)

voca är inte så jätte använt och hade hällre satsat på yasuni r2/mk sp om du vill ha mer högvarvligt :)

annars borde du satsa på något lite högvarvligt rör så du inte behöver varva som ett as och tappa kraft
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

lägg pengarna på cylinder ist. via 70cc eller portning..... får du mer effekt för pengarna :)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

potog skrev:lägg pengarna på cylinder ist. via 70cc eller portning..... får du mer effekt för pengarna :)
Du menar alltså att jag ska köra 70cc med mitt lågvarviga thrower? Något tips på vilken cylinder jag ska införskaffa då? :)

david96 skrev:en 21mm skadar ju aldrig och munstycken :)

voca är inte så jätte använt och hade hällre satsat på yasuni r2/mk sp om du vill ha mer högvarvligt :)

annars borde du satsa på något lite högvarvligt rör så du inte behöver varva som ett as och tappa kraft
Yasuni r2 verkar riktigt schysst! Och när du säger metrakit SP, menar du då SP3? Dessa rör skulle jag kunna tänka mig att köpa, men fördelen med rookie var att den kunde köras på originacyllen. Eller funkar dessa också på 50ccarn? :) För har inte riktigt råd med både cylinder å rör direkt :P
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

du får härligt med effekt med 70cc och thrower
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Harrre skrev:
potog skrev:lägg pengarna på cylinder ist. via 70cc eller portning..... får du mer effekt för pengarna :)
Du menar alltså att jag ska köra 70cc med mitt lågvarviga thrower? Något tips på vilken cylinder jag ska införskaffa då? :)

david96 skrev:en 21mm skadar ju aldrig och munstycken :)

voca är inte så jätte använt och hade hällre satsat på yasuni r2/mk sp om du vill ha mer högvarvligt :)

annars borde du satsa på något lite högvarvligt rör så du inte behöver varva som ett as och tappa kraft
Yasuni r2 verkar riktigt schysst! Och när du säger metrakit SP, menar du då SP3? Dessa rör skulle jag kunna tänka mig att köpa, men fördelen med rookie var att den kunde köras på originacyllen. Eller funkar dessa också på 50ccarn? :) För har inte riktigt råd med både cylinder å rör direkt :P
denna :) http://www.twostroke.se/product.asp?product=12456
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

gilerahjärnan skrev:du får härligt med effekt med 70cc och thrower
potog skrev:
Harrre skrev:
potog skrev:lägg pengarna på cylinder ist. via 70cc eller portning..... får du mer effekt för pengarna :)
Du menar alltså att jag ska köra 70cc med mitt lågvarviga thrower? Något tips på vilken cylinder jag ska införskaffa då? :)

david96 skrev:en 21mm skadar ju aldrig och munstycken :)

voca är inte så jätte använt och hade hällre satsat på yasuni r2/mk sp om du vill ha mer högvarvligt :)

annars borde du satsa på något lite högvarvligt rör så du inte behöver varva som ett as och tappa kraft
Yasuni r2 verkar riktigt schysst! Och när du säger metrakit SP, menar du då SP3? Dessa rör skulle jag kunna tänka mig att köpa, men fördelen med rookie var att den kunde köras på originacyllen. Eller funkar dessa också på 50ccarn? :) För har inte riktigt råd med både cylinder å rör direkt :P
denna :) http://www.twostroke.se/product.asp?product=12456
Skulle helt klart kunna tänka mig att köpa en sådan! Lite mindre pengar jämfört med SP3 rör å cylinder :P

Man jag har svårt att välja, vill ju gärna testa något nytt :3

Men hittills, tack för hjälpen allihopa! :D
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Köp ny cylinder och beggat rör, hade jag gjort alla dagar i veckan. Även en beggad 21mm förgasare hade varit en bra investering, då har du 100km/h+ på en kostnad av +- 3000 kr om du handlar rätt.

T.ex
Nytt cylinderkit 1600
Beggat rör 800
Beggad 21mm förgasare + munstycken 600 kr

Går att få alla dessa saker ännu billigare om man vill
Bild
Användarens profilbild
Harrre
Elmoped
Inlägg: 107
Blev medlem: 10 april 2012, 22:55

Inlägg av Harrre »

byYn skrev:Köp ny cylinder och beggat rör, hade jag gjort alla dagar i veckan. Även en beggad 21mm förgasare hade varit en bra investering, då har du 100km/h+ på en kostnad av +- 3000 kr om du handlar rätt.

T.ex
Nytt cylinderkit 1600
Beggat rör 800
Beggad 21mm förgasare + munstycken 600 kr

Går att få alla dessa saker ännu billigare om man vill
Ja det vore skitbra ju! Men det är synd att det ska vara så jävla svårt att hitta grejjerna man letar efter! Några tips om var jag ska leta? Blocket har ju nästan inge trimsäljare alls nuförtiden :/
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Harrre skrev:
byYn skrev:Köp ny cylinder och beggat rör, hade jag gjort alla dagar i veckan. Även en beggad 21mm förgasare hade varit en bra investering, då har du 100km/h+ på en kostnad av +- 3000 kr om du handlar rätt.

T.ex
Nytt cylinderkit 1600
Beggat rör 800
Beggad 21mm förgasare + munstycken 600 kr

Går att få alla dessa saker ännu billigare om man vill
Ja det vore skitbra ju! Men det är synd att det ska vara så jävla svårt att hitta grejjerna man letar efter! Några tips om var jag ska leta? Blocket har ju nästan inge trimsäljare alls nuförtiden :/
Kolla blocket, köp&sälj här, moppenets köp&sälj, hör med kompisar osv :)
Även fb sidan köp & sälj :)
Bild
Skriv svar