Kolla tändhatt

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Kolla tändhatt

Inlägg av oggew2 »

Tja igen,
Tänkte kolla tändhatten och se hur mycket bensin den för för behöver en anledning att få köpa munstycke för farsan förstår inte varför jag ska... (tänkte dra avgaspluggen men det får inte han veta...) Är det bara att dra ut NGK grejen eller ska man dra ut den stora runda saken under också? Kolla i mitt galleri så förstår ni vad jag menar, tack för hjälpen :D
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

Tändhatten är "plastmössan" som sitter på tändstiftet och det är stiftet du ska kolla min vän! Varför får du inte köpa munstycken då?
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Lawast
Elmoped
Inlägg: 117
Blev medlem: 22 april 2013, 17:50

Inlägg av Lawast »

Troll eller?
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

HAHAHAHAHAHAHAH
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

det är ogge killar ^^

du måste skruva loss tändstiftet och kolla där på färgen
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

DTdosan skrev:Tändhatten är "plastmössan" som sitter på tändstiftet och det är stiftet du ska kolla min vän! Varför får du inte köpa munstycken då?
Farsan fattar inte vf jag ska göra det när det redan finns... Å jag kan inte säga att det är för att jag ska dra ut pluggen :wink:
EDIT: så kass är jag inte så jag inte vet vad ett tändstift är men antar att jag tänkte på annat när jag skrev :lol:
Användarens profilbild
byYn
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 720
Blev medlem: 25 juli 2011, 01:22
Ort: Luleå

Inlägg av byYn »

Visst vet du att om du beställer med postförskott från Twostroke eller annan sida så hämtar du ut paketet helt själv, du får avin i din egen telefon, och ingen behöver veta att du har beställt. Förutsatt att du beställer i ditt eget namn. Har själv beställt från twostroke innan jag ens fyllde 15 och hämtat ut själv, beställde ostrypt cdi, munstycken och drev innan pappa ens tillät mig att trimma :twisted:
Bild
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

david96 skrev:det är ogge killar ^^

du måste skruva loss tändstiftet och kolla där på färgen
Äre ju inte, han skulle ju ha 80cc o grejer! ;)


Säg bara att mopeden går dåligt när du kommer upp i hög fart, och att färgen på tändstiftet visar att den får för lite bensin!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket
Inlägg: 1017
Blev medlem: 4 oktober 2012, 22:55

Inlägg av MisterDT50R »

Eller går du till lokala moppe/motorcykel affären om du vill vara extra säker, dyrare där men då är det ju lika farligt som att köpa en chokladkaka från willys :)
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

byYn skrev:Visst vet du att om du beställer med postförskott från Twostroke eller annan sida så hämtar du ut paketet helt själv, du får avin i din egen telefon, och ingen behöver veta att du har beställt. Förutsatt att du beställer i ditt eget namn. Har själv beställt från twostroke innan jag ens fyllde 15 och hämtat ut själv, beställde ostrypt cdi, munstycken och drev innan pappa ens tillät mig att trimma :twisted:
Fan att jag inte tänkt så långt...
Tänkte att det bara va internet köp och då skulle det ju inte funka...
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

MisterDT50R skrev:Eller går du till lokala moppe/motorcykel affären om du vill vara extra säker, dyrare där men då är det ju lika farligt som att köpa en chokladkaka från willys :)
Och någon sån finns inte här, kanske i stan, nån som vet nån i Stockholm?
Skriv svar