Tillfälle med civilpolis men lyckades komma undan, eller...?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Tillfälle med civilpolis men lyckades komma undan, eller...?

Inlägg av rasmusborg »

På lunchen under skoltid så var jag ute och åkte bakhjulet, stuntade i ett industri område där ingen trafik fanns. Efter ett tag blev det varmt och tog av mig hjälmen och åkte runt i ringar med BÅDA hjulen i backen, bara för att svalka huvudet lite. Just då kom en civilpolis dit och jag fick panik då moppen inte är laglig så jag brände där ifrån utan hjälm då. Kom ifrån dom och drog hem och bytte kläder sen tog jag cykeln tillbaka men vad kan hända nu?
De fick inte mitt regg och de såg inte ansiktet då jag aldrig ens kollade på dom. Men betyder det att jag klara mig eller hur ska jag ta allt?

Har lärt mig att jag inte ska köra där längre och alltid ha hjälmen på mig så fort jag sitter på moppen
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

sluta nojja
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Dom Har alltså ingen aning om vem som körde! Kunde lika gärna varit jag som körde din moppe. ;) Det är lugnt!
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

vad jag har hört så får dom inte ens kolla på dig (ironi) om du kör utan hjälm, alltså: dom får inte följa efter dig. dock så kanske inte det var det som hände, men till sak: du kan köra hur mycket du vill, dom har inga bevis, dock är det annat om du kör på samma moped, dom kanske nästa gång frågar om du körde utan hjälm, då kan du säga att det var en kompis, då kan du ta det lugnt.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

gilerahjärnan skrev:vad jag har hört så får dom inte ens kolla på dig (ironi) om du kör utan hjälm, alltså: dom får inte följa efter dig. dock så kanske inte det var det som hände, men till sak: du kan köra hur mycket du vill, dom har inga bevis, dock är det annat om du kör på samma moped, dom kanske nästa gång frågar om du körde utan hjälm, då kan du säga att det var en kompis, då kan du ta det lugnt.
detta är en lögn, dem får göra vad dem vill fall dem anser du är en fara för andra

spelar ingen roll om du har hjälm eller inte, det dem säger är skyll dig själv att du var så dum att inte ha på dig den
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
skier
Elmoped
Inlägg: 82
Blev medlem: 21 juli 2013, 20:43

Inlägg av skier »

david96 skrev:
gilerahjärnan skrev:vad jag har hört så får dom inte ens kolla på dig (ironi) om du kör utan hjälm, alltså: dom får inte följa efter dig. dock så kanske inte det var det som hände, men till sak: du kan köra hur mycket du vill, dom har inga bevis, dock är det annat om du kör på samma moped, dom kanske nästa gång frågar om du körde utan hjälm, då kan du säga att det var en kompis, då kan du ta det lugnt.
detta är en lögn, dem får göra vad dem vill fall dem anser du är en fara för andra

spelar ingen roll om du har hjälm eller inte, det dem säger är skyll dig själv att du var så dum att inte ha på dig den
Men sen tycker ju dom flesta poliser att det inte är värt att riskera ett liv för lite böter.
Skriv svar