Blivit stoppad

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Klabbe97
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 september 2013, 21:10

Blivit stoppad

Inlägg av Klabbe97 »

Tjena, jag blev idag stoppad i en hastighetskontroll och körde då i 35 km/h på en 30 väg och blir stoppad, de stannar mig och säger att det gick lite fort och att det blir 2000 kronor böter, (de provkör inte moppen eller någonting).
De frågar efter mitt lämp och tar mitt mobilnummer och låter mig sedan åka utan att ha skrivit på något papper för bötern och har fortfarande inte ringt (det hände vid lunchtid idag) kommer det komma nån böter eller hur går det till? :)
Ni får ursäkta mig om det finns någon likadan tråd, jag kunde inte hitta någon liknande iallafall.
Tacksam för svar.
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

Dom kommer kontakta dig. För att kunna driva in bötern så måste du delgivit ditt "samtycke" innan dom kan tvinga dig att betala. Detta görs genom att du skriver på ett papper eller en rättslig process där du kommer förlora vilket fall som helst vad gäller fortkörning med kamera.
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Klabbe97
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 september 2013, 21:10

Inlägg av Klabbe97 »

Okej, tack för svar, när ungefär kommer de kontakta mig och kommer det pappret bli hemskickat så att jag ska skriva på det eller?
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

Vad jag vet så kommer dom kontakta dig personligen :) då dom måste kunna bevisa att du verkligen motagit pappret. Svenska kungliga postverket lyckas trots allt tappa bort en hel del brev och paket ;) men avakta och vänta. Skriv gärna vad som händer osv :)
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Dom har ju ingenting på dig. De har ju bara ditt nummer och vem har sagt att man behöver svara när någon ringer. Låter hel konstigt
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Dem skrämde dig. Inget kommer hända
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
hanoch580
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 20 januari 2013, 04:13

Inlägg av hanoch580 »

2000 ! för att köra 35 på en 30väg med moppe haha. Tror dom skrämde dig:P
Användarens profilbild
jack.lofgren
Pattelina
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 maj 2012, 20:44
Ort: Stockholm

Inlägg av jack.lofgren »

Förmodligen
asti27
Svårstartad skrothög
Inlägg: 265
Blev medlem: 3 augusti 2012, 18:33
Ort: Kvicksund

Inlägg av asti27 »

men eftersom dom inte skrev papper på platsen kan man väl neka till det?
david96 skrev:killar låt han köra ihjäl sig, YOLO fittest survive, dumma dör ut och deras gener går inte vidare :)
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

asti27 skrev:men eftersom dom inte skrev papper på platsen kan man väl neka till det?
Dom ska fråga dig, "erkänner du att du kört för fort skriver du på, annars tas det till tingsrätten". tror inte du får något.
Helt Räser
mrderbiguy
Svårstartad skrothög
Inlägg: 274
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:22

Inlägg av mrderbiguy »

körde 47km/h på en 30 väg , skulle fått 2800 tusen i böter , men dom krävde en förklaring på varför??! Sa att ja hade bråttom hem till dasset för ja va bajjnödig som fan och frågade om ni vill att ja ska skita på mig här och nu^^

Så dom släppte mig :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Derbi asså -.-
Klabbe97
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 september 2013, 21:10

Inlägg av Klabbe97 »

Låter bra, får hoppas på att det är som ni säger! :)
Klabbe97
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 september 2013, 21:10

Inlägg av Klabbe97 »

Ni kanske inte förstod vad jag menade med papprena, men det jag menade var att jag inte skrev på något papper, vet inte om polisen skrev något
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705
Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå

Inlägg av AndreWidestedt »

Klabbe97 skrev:Ni kanske inte förstod vad jag menade med papprena, men det jag menade var att jag inte skrev på något papper, vet inte om polisen skrev något
Om du inte skrivit på något kommer dom ta dig till tingsrätt där tas beslutet vad för straff du får eller om du släpps. annars skiter dom bara i de, för mycket jobb för en liten skitsak.
Helt Räser
Klabbe97
Elmoped
Inlägg: 11
Blev medlem: 4 september 2013, 21:10

Inlägg av Klabbe97 »

Fortfarande inte fått något samtal eller liknande, börjar själv tvivla på att jag kommer få någon böter nu ;)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Klabbe97 skrev:Fortfarande inte fått något samtal eller liknande, börjar själv tvivla på att jag kommer få någon böter nu ;)
ropa inte hurra ännu. Verkar som om de bara skrämde dig, men polaren åkte fast i fartkamera och det tog två månader innan han fick brev hem och det blev förhör. :P
Han körde en a-traktor, btw.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar