Pelsnernels supersnabba Dtprojekt

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Pelsnernels supersnabba Dtprojekt

Inlägg av Pelsnernels »

Tjennatjenna, detta blir väll mitt första projekt här på Tsr, så det blir nog varken särskiljg bra strukturerat eller fint på något vis. Även om Projektet redan är klart :roll: Denna tråd görs alltså mestadels för att se hur jag gjort grejer o för att få lite tankar och omdömen om moppen :D

Mål.
Få en snygg Moppe (X)
Inte bli allt för förbannad under projektets gång(Fail)
Dra åt sig iallafall några blickar med moppen(X)
Få snyggaste Dtn i skolan (X)
Ta bort bögläppen(X)
"Personliga" elfunktioner (X)

Historia.
Moppen köptes vintern 2010 tror jag. Innan moppen var köpt var jag knappt intresserad över huvud taget. men det ändrades ganska fort när jag fått hem den. :lol: anledningen till att jag senare började göra den mer eller mindre unik var för att typ hälften av alla moppar på min skola är Dt. Jag ville därför ha en som stog ut i mängden. Vilket den nu gör.

Detta är den ända bilden jag har på moppen helt orginal. Om jag nu gjort rätt med bilderna
Bild

efter det åkte det så småningom på en klassiker från biltema
och drivpaketet byttes då det gamla var slitet. Fyllde även i med däckpenna lite här och var.

Bild

Efter det dröjde det ett tag men sedan köpte jag vita kåpor. Och för alla Dtpojkar som undrar så köpte jag av återförsäljare



Bild

Sen flög det på BCD Pro series handtag och första omgången dekaler.

Bild

Bild


efter ett tag tröttnade jag på dekalerna o bytte

Bild

Bild

Bild


Nästa grej att köpa blev Hebo Scutt Handguards och LED-lampor

Bild

Bild

Polerade även mina skruvar, vilket i efterhand kändes en aning dumt då de snabbt blev fula......
:P
Bild


Senare kopplade jag även mina bakre LED-slingor så jag kan ha dem som endast bromsljus och konstant ljus.

Efter detta skulle jag byta packboxar samt olja i dämparna. Denna skiten bara krånglade för mig. inte ett piss gick bra. Meeeen tillslut så lyckades jag. åkte även på lite karbon m.m
Bild

Bild

Sen skulle bögläppen äntligen bort så jag beställde en BlackLine LED-baklampa
Bild

O sen tröttnade jag även på dessa dekaler så jag tog lite röd fälgtejp och karbon jag hade liggandes. Och skar själv ut egna dekaler. Ganska Nolife jag vet menmen. :lol:

Bild
Bild

Bytte även dekal på bakkåpan för att få den lite cleanare.

Bild

Efter detta var jag nöjd som satan över moppen, så under minst en månad fick den se ut så :roll:
Bild

Men nu när hösten är här började jag störa mig mer och mer på Dtns fullständigt värdelösa orginallyse, och så ville jag ha en ny lykta :wink:
Så då blev det till att beställa en HP Master framlykta :D Kommande kort tog jag idag 4 september och lyktan har då suttit monterad ca 1 dag.
Detta blir förmodligen slutet på mitt supersnabba,superkorta Dtprojekt :)
Så nu blir det bildbomb :D
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Bjuder även på en bild av min ständigt trasiga kinafiddy. Och nej ni behöver inte berätta att det är skit. vet redan det och köpte den mest för att lära mig motorer m.m en aning :P
Bild

Ni får gärna lägga en kommentar eller två nu när ni ändå läst allt :D
Tackohej Leverpastej.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
Thoz3
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 774
Blev medlem: 6 januari 2013, 17:59
Ort: whop whop

Inlägg av Thoz3 »

snyggt projekt :D
Bild
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

Thoz3 skrev:snyggt projekt :D
Tackar :)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

sjukt jävla snyggt diggar dekalerna på kylarvingarna! ända som fattas är vit elr svart sadel klädsel å ett fräsht rör :) så vore den så jävla badass! :) sjukt snyggt ändå!
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

bursell skrev:sjukt jävla snyggt diggar dekalerna på kylarvingarna! ända som fattas är vit elr svart sadel klädsel å ett fräsht rör :) så vore den så jävla badass! :) sjukt snyggt ändå!
Ja sadel o rör hade vart gött :) men jag orkar inte klä om sadeln o jag får inte trimma :P och känns ovärt med ett pluggat effektrör bara för att den ska bli snyggare :P kostar ju en del och polisen blir bara misstänksammare :?
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

Pelsnernels skrev:
bursell skrev:sjukt jävla snyggt diggar dekalerna på kylarvingarna! ända som fattas är vit elr svart sadel klädsel å ett fräsht rör :) så vore den så jävla badass! :) sjukt snyggt ändå!
Ja sadel o rör hade vart gött :) men jag orkar inte klä om sadeln o jag får inte trimma :P och känns ovärt med ett pluggat effektrör bara för att den ska bli snyggare :P kostar ju en del och polisen blir bara misstänksammare :?
haha jodå men klä om sadeln är inte så jobbigt å du kommer bli sjukt nöjd efteråt! ett effekt rör med plugg är ju onödigt men ska man vara fräshast så finns det ju inte mycket å göra :pBildBild
han är ju lätt fräshare än mitt lik iallafall ! :D
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

sant, men tror jag skiter i det ändå. byta rör på dt lär vara förjävligt. Som allt annat som har med motorn att göra. och om sadeln är som den är kan jag få den helt orginal om jag vill med. och hellre en halvdan, bra påklädd sadel än en snygg rynkig sadel ;)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

Pelsnernels skrev:sant, men tror jag skiter i det ändå. byta rör på dt lär vara förjävligt. Som allt annat som har med motorn att göra. och om sadeln är som den är kan jag få den helt orginal om jag vill med. och hellre en halvdan, bra påklädd sadel än en snygg rynkig sadel ;)
haha :p sant sant :p
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

bursell skrev:
Pelsnernels skrev:sant, men tror jag skiter i det ändå. byta rör på dt lär vara förjävligt. Som allt annat som har med motorn att göra. och om sadeln är som den är kan jag få den helt orginal om jag vill med. och hellre en halvdan, bra påklädd sadel än en snygg rynkig sadel ;)
haha :p sant sant :p
Men jag tycker din ser ganska bra ut för att vara en Drac ändå ;)
Jag är inget vidare fan av Drac/spike men din ser ganska bra ut. Du gjorde styret ganska najs med ;)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

Pelsnernels skrev:
bursell skrev:
Pelsnernels skrev:sant, men tror jag skiter i det ändå. byta rör på dt lär vara förjävligt. Som allt annat som har med motorn att göra. och om sadeln är som den är kan jag få den helt orginal om jag vill med. och hellre en halvdan, bra påklädd sadel än en snygg rynkig sadel ;)
haha :p sant sant :p
Men jag tycker din ser ganska bra ut för att vara en Drac ändå ;)
Jag är inget vidare fan av Drac/spike men din ser ganska bra ut. Du gjorde styret ganska najs med ;)
haha tackar dock så sitter det ett rosa styre (biltemas rödeloxerade)
mitt röd vita vart krokigt efter jag drog över i skogen :P
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

tråkigt :/
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
bursell
Svårstartad skrothög
Inlägg: 282
Blev medlem: 19 mars 2013, 14:42
Ort: luleå

Inlägg av bursell »

Pelsnernels skrev:tråkigt :/
jodå fast vart mycket skönare då styret vart 1dm bredare
Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar. kolla gärna min tråd om riejun :)
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket
Inlägg: 858
Blev medlem: 2 februari 2013, 00:31
Ort: Bålsta

Inlägg av rärox »

Fräsch!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

rärox skrev:Fräsch!
tack :)
Nels, Nels, Pelsnernels!
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

perlsnernels skrev:]O sen tröttnade jag även på dessa dekaler så jag tog lite röd fälgtejp och karbon jag hade liggandes. Och skar själv ut egna dekaler. Ganska Nolife jag vet menmen.
Varför är det Nolife? Tycker det blev skitnajs :), så ska det vara! :D
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket
Inlägg: 836
Blev medlem: 10 januari 2013, 19:05

Inlägg av Pelsnernels »

tacopaj skrev:
perlsnernels skrev:]O sen tröttnade jag även på dessa dekaler så jag tog lite röd fälgtejp och karbon jag hade liggandes. Och skar själv ut egna dekaler. Ganska Nolife jag vet menmen.
Varför är det Nolife? Tycker det blev skitnajs :), så ska det vara! :D
Haha tack, Det tog lite tid om man säger så, men som sagt så blev det bra när dom blev klara :D
Nels, Nels, Pelsnernels!
Skriv svar