Tändstift färg

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Tändstift färg

Inlägg av KrooxTheStyler »

Hej! Jag har precis gjort ett test för att kolla om jag har rätt munstycke, och mitt stift var 99% svart och 1% brunt kan man säga :)

Vad behöver jag då göra? byta upp eller ner?
CPI SM
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

En bild säger mer än 1000 ord.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Bild

Ser knappt den bruna pricken :P

EDIT; Det är ett NGK B8H S
Senast redigerad av KrooxTheStyler den 3 september 2013, 15:08, redigerad totalt 1 gånger.
CPI SM
Användarens profilbild
donkeyO.o
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 472
Blev medlem: 3 maj 2013, 20:43
Ort: VBG

Inlägg av donkeyO.o »

Ser prima ut :lol:
Stolt jävla svensk.

kika in på mitt projekt :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=48964
Bild
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

donkeyO.o skrev:Ser prima ut :lol:
Men all säger att det ska vara oboy brunt?
CPI SM
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

ja den ska vara oboy brun, men det är mest en sak att gå på, går den bra nu? kan du få den att gå bättre av att gå ner i storlek?
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 563
Blev medlem: 2 maj 2013, 22:09
Ort: Asmundtorp

Inlägg av KrooxTheStyler »

gilerahjärnan skrev:ja den ska vara oboy brun, men det är mest en sak att gå på, går den bra nu? kan du få den att gå bättre av att gå ner i storlek?
Just nu går den bra hela vägen till toppen men där kommer problemet.. När jag ligger på toppen så vickar moppen fram och tillbaka, det känns som den kan mer med något hindrar den.

När jag kör full hastighet i samma varvtal några sekunder och släpper gasen och gasar snabbt full igen, så låter den bööööö, ( känns som man släpper gasen och bromsar jätte försiktigt) och typ efter 2 sekunder gasar den iväg igen, precis som om bensinen bara tar slut och sen bara forsar in.

Hoppas du förstår! :)
CPI SM
Användarens profilbild
DTdosan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 329
Blev medlem: 3 juni 2012, 19:51

Inlägg av DTdosan »

KrooxTheStyler skrev:
gilerahjärnan skrev:ja den ska vara oboy brun, men det är mest en sak att gå på, går den bra nu? kan du få den att gå bättre av att gå ner i storlek?
Just nu går den bra hela vägen till toppen men där kommer problemet.. När jag ligger på toppen så vickar moppen fram och tillbaka, det känns som den kan mer med något hindrar den.

När jag kör full hastighet i samma varvtal några sekunder och släpper gasen och gasar snabbt full igen, så låter den bööööö, ( känns som man släpper gasen och bromsar jätte försiktigt) och typ efter 2 sekunder gasar den iväg igen, precis som om bensinen bara tar slut och sen bara forsar in.

Hoppas du förstår! :)
Låter som att d uborde testa att gå ner en storlek, bara testa och känn efter! :)
Finns inget bättre än en sunkig DT..<3
Skriv svar