Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Moderatorer: Speedway , MrAndersson , TheAndersson , CaToXXo
NaPoleon74
Elmoped
Inlägg: 26 Blev medlem: 27 juli 2013, 04:04
Inlägg
av NaPoleon74 » 29 augusti 2013, 14:25
På min moped har jag endast dragit pluggen och det är ett Turbo kit
(High Quality) och original dreven 12/70 och så alltså har jag inte drevat om den och är 77km/h bra hastiget för den drevningen? Och jag har självklart mät med gps + vad rekommenderar ni för drevning?
robb4n
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 746 Blev medlem: 3 oktober 2011, 19:38
Ort: Åkersberga
Inlägg
av robb4n » 29 augusti 2013, 14:27
Det är en bra hastighet, hoppas du inte glömt byta munstycke! Annars byt till 10-15 storlekar större ungefär
Stage6 flatside pwk 21mm säljes med insug munstycken. Passar Derbi!
NaPoleon74
Elmoped
Inlägg: 26 Blev medlem: 27 juli 2013, 04:04
Inlägg
av NaPoleon74 » 29 augusti 2013, 14:35
ROBBAN_Derbi skrev: Det är en bra hastighet, hoppas du inte glömt byta munstycke! Annars byt till 10-15 storlekar större ungefär
Jo det glömde jag det har jag gjort
har 88 i nu
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785 Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07
Inlägg
av Persson97 » 29 augusti 2013, 15:04
Du kan ju dreva upp någon kugg fram, alternativt ner några storlekar bak.
Men du förlorar lite acc på det
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933 Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred
Inlägg
av Asddfgf4 » 29 augusti 2013, 15:11
min accelererade dock fortare med 14-52 drev än med 12-52 drev, bara att den inte blev lika stark. Men axxar mycket fortare nu än innan, är upp i 70-80 på bara några sekunder
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620 Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:
Inlägg
av AntonB » 29 augusti 2013, 15:14
Jag hade 12/70, sen bytte jag till 12/52 och den gick snabbare + bättre axx men den var inte lika stark, rekommenderar 12/52 eller 12/53
NaPoleon74
Elmoped
Inlägg: 26 Blev medlem: 27 juli 2013, 04:04
Inlägg
av NaPoleon74 » 29 augusti 2013, 18:44
Tror ni att 15/70 skulle funka?
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672 Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall
Inlägg
av FreZz » 29 augusti 2013, 18:48
tror inte att den kommer orka varva ut på 15-70
Quattro lyfe
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730 Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25
Inlägg
av DerbiKoffe » 29 augusti 2013, 18:57
FreZz skrev: tror inte att den kommer orka varva ut på 15-70
Har 14/53 på min urpluggade Senda och den orkar varva ur så de kommer den defenitivt orka
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730 Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25
Inlägg
av DerbiKoffe » 29 augusti 2013, 19:07
FreZz skrev: tror inte att den kommer orka varva ut på 15-70
Har 14/53 på min urpluggade Senda och den orkar varva ur så de kommer den defenitivt orka
AndreWidestedt
If you're not first, you're last
Inlägg: 1705 Blev medlem: 22 maj 2012, 20:19
Ort: Umeå
Inlägg
av AndreWidestedt » 29 augusti 2013, 19:49
DerbiKoffe skrev: FreZz skrev: tror inte att den kommer orka varva ut på 15-70
Har 14/53 på min urpluggade Senda och den orkar varva ur så de kommer den defenitivt orka
Rexxys orkar väl knappt varva ut 12/48?
Helt Räser
G_Craft
Elmoped
Inlägg: 110 Blev medlem: 9 april 2012, 09:01
Ort: skövde
Inlägg
av G_Craft » 29 augusti 2013, 19:54
AndreWidestedt skrev: DerbiKoffe skrev: FreZz skrev: tror inte att den kommer orka varva ut på 15-70
Har 14/53 på min urpluggade Senda och den orkar varva ur så de kommer den defenitivt orka
Rexxys orkar väl knappt varva ut 12/48?
Min har heller inga problem alls med att varva ut och hålla varvet i backar med 14-53 (Derbi Senda urplugad och ostrypt cdi)
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761 Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla
Inlägg
av p4ck » 29 augusti 2013, 20:05
tryck dit 13/53.. Lovar er att ni kommer ha problem att trycka ur den på sjätteväxeln med 15-70.. Helvete hur tungt drevar ni
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620 Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:
Inlägg
av AntonB » 29 augusti 2013, 20:24
p4ck skrev: tryck dit 13/53.. Lovar er att ni kommer ha problem att trycka ur den på sjätteväxeln med 15-70.. Helvete hur tungt drevar ni
Håller helt med! Sen är det lika bra att byta båda dreven och kedjan på samma gång istället för att snåla med ett enkelt framdrev när bakdrevet o kedjan är slitna ^^
majskolv
Elmoped
Inlägg: 30 Blev medlem: 21 maj 2012, 18:15
Inlägg
av majskolv » 30 augusti 2013, 21:48
p4ck skrev: tryck dit 13/53.. Lovar er att ni kommer ha problem att trycka ur den på sjätteväxeln med 15-70.. Helvete hur tungt drevar ni
15-70 är ju dock lättare...
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761 Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla
Inlägg
av p4ck » 30 augusti 2013, 21:54
majskolv skrev: p4ck skrev: tryck dit 13/53.. Lovar er att ni kommer ha problem att trycka ur den på sjätteväxeln med 15-70.. Helvete hur tungt drevar ni
15-70 är ju dock lättare...
Yeah sant, 70drev bak är jättelätt.
Men varför överdriva och ha så förbannat stora drev imo
DerbiKoffe
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 730 Blev medlem: 31 oktober 2011, 19:25
Inlägg
av DerbiKoffe » 30 augusti 2013, 22:23
p4ck skrev: majskolv skrev: p4ck skrev: tryck dit 13/53.. Lovar er att ni kommer ha problem att trycka ur den på sjätteväxeln med 15-70.. Helvete hur tungt drevar ni
15-70 är ju dock lättare...
Yeah sant, 70drev bak är jättelätt.
Men varför överdriva och ha så förbannat stora drev imo
därför att både rp och ck skickar fel drev...
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264 Blev medlem: 8 april 2009, 11:07
Inlägg
av siiimooon » 30 augusti 2013, 22:59
Jag har fått det att varva ut med 16/70 och feta crossdäck.