Mitt idiotiska jag...

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Mitt idiotiska jag...

Inlägg av Asddfgf4 »

Tja, tänkte att jag lika väl kan lägga upp denna här så ni kan skälla lite påå mig om hur korkad jag var.

Okej så jag köpte mig en puckelsenda typ 6 månader efter att jag fyllt 15, hade en k50 före, men ville ha en crossmoppe med, så iaf, den var väldigt mycket problem med, gick inte en vecka utan att jag fick fixa nåt på den. Riktig skitmoppe. Tillslut pajade elsystemet på den, tändningen fungerade inte längre, och med andra ord så startade inte skiten.

Den fick stå i garaget säkert 2-3 månader innan i jag hittade en ny moppe, en annan puckelsenda i mycket bättre skick. Så den åkte jag och köpte, den var original och fin i plast och alltihopa, hur bra som helst. Köpte den för 7900 spänn, helt okej pris.

Sen hade jag ju den där gammla jäkeln som bara stod och tog upp plats i garaget, så tillslut sa farsan: Sälj av moppejäveln och sälj crossen också (min 250). Jag var i väldigt stort behov av snabba pengar eftersom jag ville köpa lite grejer till den nya moppen istället, så jag skyndade mig. La alltså ut en 87-års modell 250 tvåtakt husqvarna cross för 2 tusen.... TVÅ JÄVLA TUSEN! Fick typ 30 samtal inom en timme, och crossen blev såld samma dag, kan inte ha gått mer än 3 timmar innan dom kom och hämta upp den. Lätttjänta pengar... men nu när jag ser cross priserna så kostar ju en skitful och trasig 80 kubikare juniorcross typ 4-5 k, så det var en sjuhelsikes dålig affär jag gjorde...

SOm att det inte räckte med crossen då va? Jo men då tänkte jag att jag lägger ut den gamla moppen för lite pengar, så blir jag av med den snabbt, och så lägger jag till en sådär 5 påsar av alla reservdelar och sånt jag har till den med, blir asbra, blir av med allt som tar plats. Reservdelar: Framgaffel, nya däck, nytt kåpsätt (helt nyomlackerat på firma, sjuuuukt fin lack!!), stötdämpare, handtag, sadel, fälgar, cylindrar och topplock, vevparti, ja i princip en hel moppe i reservdelar + en i princip fungerande moped, bara tändsystemet som behövde fixas, och mopeden hade nylackade kåpor den med, och en jäkla massa installerade specialgrejer som högtalare, extra ljus, crossdämpare, specialbyggda fälgar you name it! Gissa priset jag sålde av denna för moped med reservdelar för?




500 svenska kronor. Det är fan ingen dålig deal för den som köpte det av mig... Och jäääävlar va jag ångrar mig nu i efterhand :'(
Bild
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Re: Mitt idiotiska jag...

Inlägg av ateland »

Asddfgf4 skrev:Tja, tänkte att jag lika väl kan lägga upp denna här så ni kan skälla lite påå mig om hur korkad jag var.

Okej så jag köpte mig en puckelsenda typ 6 månader efter att jag fyllt 15, hade en k50 före, men ville ha en crossmoppe med, så iaf, den var väldigt mycket problem med, gick inte en vecka utan att jag fick fixa nåt på den. Riktig skitmoppe. Tillslut pajade elsystemet på den, tändningen fungerade inte längre, och med andra ord så startade inte skiten.

Den fick stå i garaget säkert 2-3 månader innan i jag hittade en ny moppe, en annan puckelsenda i mycket bättre skick. Så den åkte jag och köpte, den var original och fin i plast och alltihopa, hur bra som helst. Köpte den för 7900 spänn, helt okej pris.

Sen hade jag ju den där gammla jäkeln som bara stod och tog upp plats i garaget, så tillslut sa farsan: Sälj av moppejäveln och sälj crossen också (min 250). Jag var i väldigt stort behov av snabba pengar eftersom jag ville köpa lite grejer till den nya moppen istället, så jag skyndade mig. La alltså ut en 87-års modell 250 tvåtakt husqvarna cross för 2 tusen.... TVÅ JÄVLA TUSEN! Fick typ 30 samtal inom en timme, och crossen blev såld samma dag, kan inte ha gått mer än 3 timmar innan dom kom och hämta upp den. Lätttjänta pengar... men nu när jag ser cross priserna så kostar ju en skitful och trasig 80 kubikare juniorcross typ 4-5 k, så det var en sjuhelsikes dålig affär jag gjorde...

SOm att det inte räckte med crossen då va? Jo men då tänkte jag att jag lägger ut den gamla moppen för lite pengar, så blir jag av med den snabbt, och så lägger jag till en sådär 5 påsar av alla reservdelar och sånt jag har till den med, blir asbra, blir av med allt som tar plats. Reservdelar: Framgaffel, nya däck, nytt kåpsätt (helt nyomlackerat på firma, sjuuuukt fin lack!!), stötdämpare, handtag, sadel, fälgar, cylindrar och topplock, vevparti, ja i princip en hel moppe i reservdelar + en i princip fungerande moped, bara tändsystemet som behövde fixas, och mopeden hade nylackade kåpor den med, och en jäkla massa installerade specialgrejer som högtalare, extra ljus, crossdämpare, specialbyggda fälgar you name it! Gissa priset jag sålde av denna för moped med reservdelar för?




500 svenska kronor. Det är fan ingen dålig deal för den som köpte det av mig... Och jäääävlar va jag ångrar mig nu i efterhand :'(
sälj aldrig något igen utan att fråga ifall jag vill ha det :)
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Re: Mitt idiotiska jag...

Inlägg av Asddfgf4 »

ateland skrev:
Asddfgf4 skrev:Tja, tänkte att jag lika väl kan lägga upp denna här så ni kan skälla lite påå mig om hur korkad jag var.

Okej så jag köpte mig en puckelsenda typ 6 månader efter att jag fyllt 15, hade en k50 före, men ville ha en crossmoppe med, så iaf, den var väldigt mycket problem med, gick inte en vecka utan att jag fick fixa nåt på den. Riktig skitmoppe. Tillslut pajade elsystemet på den, tändningen fungerade inte längre, och med andra ord så startade inte skiten.

Den fick stå i garaget säkert 2-3 månader innan i jag hittade en ny moppe, en annan puckelsenda i mycket bättre skick. Så den åkte jag och köpte, den var original och fin i plast och alltihopa, hur bra som helst. Köpte den för 7900 spänn, helt okej pris.

Sen hade jag ju den där gammla jäkeln som bara stod och tog upp plats i garaget, så tillslut sa farsan: Sälj av moppejäveln och sälj crossen också (min 250). Jag var i väldigt stort behov av snabba pengar eftersom jag ville köpa lite grejer till den nya moppen istället, så jag skyndade mig. La alltså ut en 87-års modell 250 tvåtakt husqvarna cross för 2 tusen.... TVÅ JÄVLA TUSEN! Fick typ 30 samtal inom en timme, och crossen blev såld samma dag, kan inte ha gått mer än 3 timmar innan dom kom och hämta upp den. Lätttjänta pengar... men nu när jag ser cross priserna så kostar ju en skitful och trasig 80 kubikare juniorcross typ 4-5 k, så det var en sjuhelsikes dålig affär jag gjorde...

SOm att det inte räckte med crossen då va? Jo men då tänkte jag att jag lägger ut den gamla moppen för lite pengar, så blir jag av med den snabbt, och så lägger jag till en sådär 5 påsar av alla reservdelar och sånt jag har till den med, blir asbra, blir av med allt som tar plats. Reservdelar: Framgaffel, nya däck, nytt kåpsätt (helt nyomlackerat på firma, sjuuuukt fin lack!!), stötdämpare, handtag, sadel, fälgar, cylindrar och topplock, vevparti, ja i princip en hel moppe i reservdelar + en i princip fungerande moped, bara tändsystemet som behövde fixas, och mopeden hade nylackade kåpor den med, och en jäkla massa installerade specialgrejer som högtalare, extra ljus, crossdämpare, specialbyggda fälgar you name it! Gissa priset jag sålde av denna för moped med reservdelar för?




500 svenska kronor. Det är fan ingen dålig deal för den som köpte det av mig... Och jäääävlar va jag ångrar mig nu i efterhand :'(
sälj aldrig något igen utan att fråga ifall jag vill ha det :)
Haha, jag kan ju anta att det var en del såhär som ville ha grejerna ;) Lixom ett i princip nytt orginalsystem till Derbi Senda, hur många skulle inte pröjsa över tusenlappen för det? :O
Bild
Användarens profilbild
alj0h
Svårstartad skrothög
Inlägg: 173
Blev medlem: 28 mars 2012, 19:29
Ort: Piteå

Inlägg av alj0h »

Bara att höra av sig till mig nästa gång du ska sälja något! :D
Desto mer jag lär mig om tjejer, desto mer älskar jag min moppe!
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Jag har tyvärr lärt mig lite av mina misstag, haha :P
Bild
Användarens profilbild
ateland
Svårstartad skrothög
Inlägg: 192
Blev medlem: 25 mars 2012, 10:18

Inlägg av ateland »

Asddfgf4 skrev:Jag har tyvärr lärt mig lite av mina misstag, haha :P
Så förargligt:p
Derbi Senda xtrem sm-05
13/53 drev
Technigas e-nox
Avstrypt luftburk
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

åå herre jävlar va blåst du är! hahaha

DAGENS TIPPS till dig är att titta på blocket å se va liknande grejer säljs för innan du lägger ut det du ska sälja för då kan du sätta ett bättre pris ist för å ge bort sakerna :lol:
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Hur tänkte du ens när du la ut grejerna på annons för det priset? 2 gånger i rad dessutom?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power
Inlägg: 1381
Blev medlem: 30 augusti 2012, 14:08

Inlägg av tacopaj »

CaToXXo skrev:Hur tänkte du ens när du la ut grejerna på annons för det priset? 2 gånger i rad dessutom?
Senast redigerad av tacopaj den 27 augusti 2013, 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

haha jag la ut grejerna samtidigt, och tänkte lixom att det var ju smidigt, ville bara ha bort moppen lixom. Och nu när saker går sönder på min nuvarande moped så är det typ fml känsla....så mycket jag kunde tagit från den gamla moppen :O
Bild
Användarens profilbild
FreZz
Sundsvall Audi Ligist
Inlägg: 1672
Blev medlem: 3 juni 2012, 10:13
Ort: Sundsvall

Inlägg av FreZz »

Quattro lyfe
Skriv svar